“Велич науки і знань” за романом Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”
План:
1. Твір Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”- науковий роман.
2. Образ вченого в романі “П’ятнадцятирічний капітан”
3. Географія і біологія – улюблені науки героїв роману
4. Знання морської справи – необхідність для мандрівників.
5. Наука в моєму житті.
Твір Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан” – науковий роман, який дозволяє читачам впізнати багато цікавого і корисно про інші країни, про природу, тваринний світ, звичаї та традиції народів інших континентів. У багатьох пригодницьких
У житті Бенедикта цікавила лише наука, а якщо бути точнішим, то найбільшу увагу він приділяв виключно комахам. Географія і біологія були улюбленими науками, причому цікавився ними не тільки Бенедикт, а й інші герої твору. Кузена дивувало, що більшість людей гидують і бояться жуків і комах, бо для Бенедикта вони були єдиним у житті захопленням і єдиною любов’ю. неможливу було порахувати число шпильок, які кузен Бенедикт носив в комірі, за лацканами піджака та за манжетами. Він був завжди готовий впіймати якогось нового жука або невідому комаху і пришпилити її для своєї колекції, яку завжди тягав із собою в спеціальній банці.
На борту “Пілігрима” кузен опинився випадково. На шхуну він потрапив у якості супроводжуючого для кузини місіс Уелдон, дружини господаря корабля, та їхнього сина п’яти років. На шхуні вони повинні були перебратися із Нової Зеландії до Сан-Франциско. Сталося так, що пасажирам “Пілігрима” довелося пережити багато пригод, познайомитися с дивним світом Африки та подолати багато смертельних перешкод на шляху до свого врятування.
Зовсім швидко ми впізнаємо, що за кузеном Бенедиктом треба було спостерігати пильніше, ніж за п’ятирічним Джеком. Де б він не знаходився – на шхуні чи на землі, він постійно кудись зникав. З бляшанкою через плече і з великою лупою в руці вчений полюбляв нишпорити у кущах та пірнати у високу траву, шукаючи нові види жуків і комах. Він настільки був неуважний до всього іншого, що навіть не помітив того, ще невелика команда шхуни опинилася на узбережжі африканського континенту, а не в Америці. Войовничі терміти і муха цеце цікавили його більше, ніж доля оточуючих його людей і навіть особиста доля.
Кузен Бенедикт усім своїм життям був схожий на безплідне сухе дерево, яке не могло б захистити людини не від сонця, не від непогоди. Таке ставлення до себе і оточуючих було справедливо мало свої наслідки. Коли мандрівники врешті-решт повернулися додому, то виявилося, що кузен привіз з подорожі не новий вид комахи, якому вже дав назву “шестиніжка Бенедикта”, а звичайного павука без двох передніх ніг.
Не менш важливим для мандрівників є знання морської справи. Бо саме слабке знання цієї науки стало завадою на шляху героїв роману до їх врятування. Кожна людина повинна нести відповідальність і за себе, і за рідних, і за все, що відбувається навколо, але цього недостатньо, по кожна людина повинна мати ще й знання, які обов’язково стануть їй у пригоді та допоможуть вирішувати найскладніші завдання. Наука повинна займати особливе місце у житті кожної людини, я сподіваюсь, що і в моєму житті вона буде відігравати важливу роль.