Валленштейн – герой драматичної трилогії Ф. Шіллера
Валленштейн – герой драматичної трилогії Ф. Шіллера “Табір Валленштайна”, “Пікколоміні”, “Смерть Валленштейна” (1797-1800). Історичний прототип – Альбрехт Венцель, Венцеслав Євсевій Валленштейн (Вальдштейна), генералісимус імперських військ під час Тридцятирічної війни (1583-1634). Образ В. знаходиться в центрі подій трилогії. Вже в першій частині, де сам полководець не з’являється, йому дана розгорнута характеристика. Його люблять і поважають солдати, цінують соратники. Привертаючи загальну увагу, шанований обранцем долі,
У традиціях веймарського класицизму Шіллер показує трагічну вину В., возомнившего себе вершителем людських доль, одержимого жаданням влади. В. кидає виклик імператору, якому вірно служив на полі бою Тридцятилітньої війни. В. – видатна особистість, титанічна герой, але обставини сильнішою за нього. Бажаючи затвердити своє “я” всупереч всьому, В. має намір укласти союз з ворогом – шведами, щоб згодом, перемігши
Схожі твори:
- Фродо герой трилогії “Владар кілець” Фродо герой трилогії Дж. Р. Р. Толкиена “Владар кілець” (1949), внучатий племінник і духовний спадкоємець Бильбо Бэггинса. Фігура Ф. функціонально доповнює образ “самого знаменитого хоббита”. Ф., що став спочатку Хоронителем, а потім Руйнівником Кільця Всевладдя,- спадкоємець не тільки стану, але й місії свого дядюшки Бильбо, тому що “будь-яку історію, що...
- Фрэнк Алджэрон Каупервуд герой “Трилогії бажання” Фрэнк Алджэрон Каупервуд герой “Трилогії бажання” Т. Драйзера, що складається з романів “Фінансист” (1912), “Титан” (1914) і “Стоїк” (виданий посмертно в 1947). Відтворюючи вигляд американського бізнесмена, Драйзер не прагне знищити свого героя, показуючи безсердечної людини, що прагне будь-що-будь робити гроші. Ф. К.- особистість неабияка й трагічна, показана в реальних обставинах...
- Пер Гюнт – герой драматичної поеми Г. Ібсена “Пер Гюнт” Пер Гюнт – герой драматичної поеми Г. Ібсена “Пер Гюнт” (1866), запозичений зі збірки норвезьких народних казок Асбьернсона. Традиційно П. Г. трактується як антиромантичної герой. На відміну від ібсенівському Бранда, з його “все або нічого”, він – “герой компромісу і пристосування”. П. Г. – Натура художня, творча. Жодна справа не...
- Життєвий і творчий шлях Ф. Шіллера – ТВОРЧІСТЬ Ф. ШІЛЛЕРА ТВОРЧІСТЬ Ф. ШІЛЛЕРА 1. Життєвий і творчий шлях Ф. Шіллера Фрідріх Шіллер увійшов в історію німецької літератури як “спадкоємець” руху “Буря і натиск”, проте його творчість не можна вважати відлунням творчості штюрмерів: він чимало засвоїв, але чимало й відкинув з того, що було накопичено поколінням 1770-х років. Таким чином, у...
- Герой романної трилогії У. Фолкнера “Селище” Один із самих нелюбимих героїв Фолкнера, але в той же час один з найбільш колоритних і глибоко прописаних персонажів, що вперше виник у рукописному фрагменті “Батько Авраам” (1926), а потім на сторінках його першого роману “Сарторис”. Потім Ф. С. з’явився в ряді оповідань (“Строкаті конячки”, “Мідний кентавр” і ін.), що...
- Карл Моор – типовий герой “Бурі й натиску” у п’єсі Фрідріха Шіллера “Розбійники” Один З найяскравіших періодів в історії німецького Просвітництва має назву “Бурі й натиску”. Лірика, драма і проза 70-х років XVІІІ століття відзначаються високою емоційною напругою, бунтарськими мотивами. Носієм цього бунтарства частіше за все є герой-одинак, який проголошує війну суспільству. Проводирем цього напрямку був молодий Гете, творець образу Прометея, гордого та...
- Краса людських почуттів у трилогії О. Гончара “Прапороносці” Трилогія Гончара побачила світ у нелегкі післявоєнні роки, коли країна була повністю зруйнована. У той же час це були особливі роки, бо люди жили радістю великої, здобутої в кривавих боях, перемоги. “Прапороносці” стали ніби урочистим салютом цій Перемозі. У всій трилогії немає негативних персонажів і боягузів, бездарних командирів, зрадників. Гончар...
- Сноупси в трилогії Фолкнера Найбільшим досягненням Фолкнера з’явилася його знаменита трилогія про Сноупсах: “Сільце” (1940), “Місто” (1957), “Особняк” (1960). Сноупси нові люди на Півдні. Поступово вони витісняють стару плантаторську аристократію й самі посідають командні місця. Цей процес піднесення Сноупсов і зображується в трилогії Фолкнера. Уособленням “сноупсизма”, його страшних, руйнівних сторін виступає Флем Сноупс, або,...
- Людина на війні у трилогії К. Симонова “Живі і мертві” Костянтина Симонова вважають засновником “панорамного” роману про Велику Вітчизняну війну. Темі Вітчизняної війни присвятили свої добутки такі відомі автори, як Ю. Бондарев, В. Биков, А. Анан’єв, Г. Бакланов, В. Прочан і інші, що виступали в традиційних жанрах. Однак трилогія Симонова “Живі і мертві”, завдяки широті охоплення подій і відбиття доль...
- Виклад трилогії Толстого “Дитинство. Отроцтво. Юність” Як і всі добутки Л. Н. Толстого, трилогія “Дитинство. Отроцтво. Юність” з’явилася, по суті, втіленням великої кількості задумів і починань. У ході роботи над добутком письменник ретельно вигострював кожну фразу, кожну сюжетну комбінацію, намагався підкорити всі художні засоби чіткому проходженню загальній ідеї. У тексті толстовських добутків важливо всі, дріб’язків немає....
- Агамемнон герой “Іліади” Гомера Агамемнон герой “Іліади” Гомера (VIII ст. До н. е.), трагедій Есхіла “Агамемнон” (458 р. до н. е.), Софокла “Алкея” (бл. 455-445 до н. е.), Евріпіда “Іфігенія в Авлі-де” (408-405 рр.. до Р. Х.). А. був героєм епічних пісень про Троянській війні ще в догомеровскої • епоху. У “Іліаді” А., цар...
- Людина на воїні в трилогії К. Симонова “Живі й мертві” Костянтина Симонова вважають засновником “панорамного” роману про Велику Вітчизняну війну. Темі Вітчизняної війни присвятили свої добутки такі відомі автори, як Ю. Бондарев, В. Биків, А. Ананьев, Г. Бакланів, В. Прочан і інші, що виступали в традиційних жанрах. Однак трилогія Симонова “Живі й мертві”, завдяки широті охоплення подій і відбиття доль...
- Вільгельм Телль – герой драми Ф. Шіллера “Вільгельм Телль” При створенні образу В. Т. автор використовував швейцарську сагу про майстерному стрілкою з лука. З В. Т. пов’язаний переказ про звільнення швейцарських кантонів від австрійського гніту. До образу В. Т. зверталися поети і драматурги не тільки в Німеччині, особливо посилився інтерес до цього легендарному персонажу в роки Французької революції. В....
- Виклад драматичної поеми Єсеніна “Ганна Снегина” Дія відбувається на рязанській землі в період з весни 1917 по 1923 р. Оповідання ведеться від імені автора-поета Сергія Єсеніна; зображення “епічних” подій передається через відношення до них ліричного героя. У першому розділі мова йде про поїздку поета в рідні місця після тягот світової війни, учасником якої він був. Візник...
- ПЕРШОПРИЧИНИ НАПИСАННЯ ТРИЛОГІЇ “ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ” Все почалося з того, що якось на початку шістдесятих років минулого століття Всеволод Нестайко поїхав із групою київських письменників і журналістів на полювання. А ввечері до багаття мисливців прибився сільський хлопчик на ймення Ява, дуже самостійний і меткий. А незадовго до цього художник Василь Євдокименко, який проілюстрував чимало книжок Всеволода...
- Історичні джерела трилогії про Валленштейне Вивчаючи закони грецької трагедії, Шиллер дійшов висновку, що самим головним моментом, що визначає той або інший вид драми, є знаходження або винахід фабули. У процесі роботи над “Валленштейном” він писав Гете 4еля 1797 роки: “Чим більше я думаю про мою власну роботу й про характер побудови грецької трагедії, тим ясніше...
- Ідейне навантаження драматичної поеми Івана Кочерги “Ярослав Мудрий” … А ми, кому судилося ще жити, Життя трудом повинні заслужити І сили всі Вітчизні присвятить… Саме таку настанову-заповіт дає в драматичній поемі “Ярослав Мудрий” своїм сучасникам Іван Антонович Кочерга – видатний український драматург і мужня та переконана у своїх поглядах на світ людина. Письменник відчував внутрішню схильність до філософічності...
- Образ Незнайки і його друзів в однойменній трилогії Носова У цей ряд легко й упевнено встає придуманий Н. Носовим Незнайка з більшим числом своїх друзів: “Пригоди Незнайки і його друзів” (1954); “Незнайка в Сонячному місті” (1958); “Незнайка на Місяці” (1965). Шістнадцять друзей-коротишек скоряють читачів насамперед саме тим, що живуть “по правді”, як теперішні діти Вони не можуть, не хочуть...
- Проблематика драматичної творчості М. Куліша У ланці драматичної творчості М. Куліш працював майже 30 років, створивши справжні перлини української драматургії, над якими вже не одне десятиліття схиляється вдумливий інтелектуаль ний читач, які є своєрідником підручним історії, відтворюючи дух часу, що надихав митця. Недарма ж Ю. Лавріненко писав про нього: “Поринути у твори Куліша – це...
- Переказ трилогії М. Куліша Українське село Село і серце одпочине. Село на нашій Україні – Неначе писанка село, Зеленим гаєм поросло… Сам Бог витає над селом! Т. Шевченко. Ці слова Тараса Шевченка про красу українського села звучать гіркою іронією в згадках про це ж “село-писанку” двадцятих років XX ст., змальоване в творах найвизначнішого українського драматурга нинішнього...