УЗАГАЛЬНЮЄМО ВИВЧЕНЕ ЗА РІК
УЗАГАЛЬНЮЄМО ВИВЧЕНЕ ЗА РІК
Виконайте тестові завдання.
Яку назву отримав перший загальноєвропейський літературний напрям?
А Рококо;
Б класицизм;
В романтизм;
Г бароко.
Хто з названих письменників є автором барокової драми?
А Гоголь;
Б Байрон;
В Кальдерон;
Г Шиллер.
Назва якого з перелічених творів є відображенням уявлень про світ і людину в епоху бароко?
А “Мертві душі”;
Б “Герой нашого часу”;
В “Простак”;
Г “Життя – це сон”.
Кому з персонажів “Фауста”
“Я – заперечення усього!
Бо всяка річ, що постає,
Кінець кінцем нічим стає,
І жодна річ буття не гідна”?
А Фаусту;
Б Вагнеру;
В Мефістофелю;
Г Валентину.
Що уособлює Фауст?
А Найкращі риси людини доби Просвітництва;
Б ідеальну людину, яка не має негативних рис;
В людину, яка шукає розваг;
Г атеїста, який не вірить у безсмертя душі.
Ім’я якого літературного героя складається з двох слів, що у перекладі українською означають “руйнівник” і “зрадник”?
А Фауст;
Б Мефістофель;
В Одіссей;
Г Ахілл.
Чому автор “Героя
А Це допомагає розкрити соціальні конфлікти;
Б це допомагає глибше розкрити внутрішній світ героя;
В композиція відбиває послідовність написання новел;
Г новели зібрані у роман механічно, автор не замислювався над композицією.
Дотримання яких “трьох єдностей” вимагали класицистичні правила?
А Часу, місця, дії;
Б часу, простору, мови;
В часу, жанру, мови;
Г місця, часу, мови.
Хто з перелічених письменників є представником доби Просвітництва?
А Шекспір;
Б Гомер;
В Вольтер;
Г Байрон.
Якій ідейно-естетичній добі (літературному напряму) притаманна віра в людський розум, його здатність перебудувати світ за законами гармонії і добра?
А Бароко;
Б романтизму;
В Просвітництву;
Г античності.
Яка риса романтичного твору виявляється у цих рядках:
“Хотів би жити знов у горах
Дитям безжурним, як колись,
Блукать між скель, в морях суворих
Між хвиль розбурханих нестись.
Моя ж душа, мов птах прип’ятий,
Що прагне скель і висоти,
Страждає в Англії пихатій,
В краю лукавства й німоти”?
А Романтичний розрив між дійсністю та ідеалом;
Б правдиве зображення соціальних конфліктів;
В дотримання правила “трьох єдностей”;
Г оптимізм, віра в майбутнє.
Автор якого твору викриває мораль маленьких прусських князівств, попереджає про небезпеку деспотизму?
А “Шинель”;
Б “Малюк Цахес”;
В “Вільгельм Телль”;
Г “Дзяди”.
Яка з перелічених книг була створена у добу Просвітництва?
А “Простак”;
Б “Божественна комедія”;
В “Одіссея”;
Г “Герой нашого часу”.
Який художній прийом використав автор “Малюка Цахеса” у наведеному фрагменті:
“- Заколот, здається, вщух,- мовив камергер. – Ну, тепер його вельможність, напевно, вийдуть зі свого сховку.
Він кинув допитливим оком і раптом помітив, що з однієї гарної срібної посудини з вушком, яка завжди стояла біля туалету, бо міністр дуже цінував її, як коштовний дарунок самого князя, стирчать маленькі, тоненькі ніжки.
– Боже, боже,- вжахнувся камергер.- Коли я не помиляюся, то ніжки його вельможності.
Він підійшов ближче, заглянув у посудину, здригаючись від жаху, й крикнув:
– Ваша вельможність! Що ви там робите на дні?!”?
А Метафору;
Б порівняння;
В гротеск;
Г уособлення.
Який традиційний романтичний мотив лунає у рядках Г. Гейне:
“Не гніваюсь, хоч серце крає знов Моя навіки втрачена любов.
Хоч ясним діамантом сяєш ти,
Та в серці і промінчик не знайти.
Примарилась мені душа твоя:
Отруйна там кублилася змія.
Там жоден промінь тьму не освітив.
Я зрозумів, яка нещасна ти”?
А Втеча від реальності у світ екзотики;
Б розчарування;
В боротьби за національне визволення;
Г викриття суспільних конфліктів.
Установіть відповідність
Установіть відповідність між творами та їхніми авторами:
1. “Мазепа” А Гоголь
2. “Шинель” Б Байрон
З “Фауст” В Пушкін
4. “Дзяди” Г Гете
Д Міцкевич
Установіть відповідність між персонажем і твором, в якому він
Діє:
1. Журден А “Фауст”
2. Башмачкін Б “Євгеній Онєгін”
3. Штауффахер В “Герой нашого часу”
4. Печорін Г “Вільгельм Телль”
Д “Шинель”
Е “Міщанін-шляхтич”
Установіть відповідність між твором та його жанром:
1. “Міщанин-шляхтич” А драма
2. “Герой нашого часу” Б комедія
3. “Вільгельм Телль” В роман
4. “Пілігрим” Г оповідання
Д трагедія Е сонет
Установіть відповідність між персонажем твору та його автором:
1 Вагнер А Міцкевич
2 Грушницький Б Гофман
3 Конрад В Гете
4 Ленський Г Пушкін
Д Лєрмонтов Е Гоголь
Установіть відповідність між назвами і цитатами з поетичних творів:
1 Йшли роки. Мрії чарівні Розвіяв вітер часу злий, і я забув твоє обличчя,
Твій стан і голос ніжний твій.
2 День, два – нові були для нього самотні ниви та сади,
І сутінь бору вікового,
І плескіт тихої води…
З І довго буду тим я дорогий народу,
Що добрість у серцях піснями викликав,
Що в мій жорстокий вік прославив я Свободу
І за упалих обставав.
4. Що пристрасті?- Скоро вогонь їх солодких недуг
При слові розсудку згасає,
Й життя – як поглянеш на нього уважно навкруг –
Лиш жарт, де ні змісту, ні глузду немає!
А “Сон”
Б “Євгеній Онєгін*
В “До ***”
Г “Я пам’ятник собі поставив незотлінний…”
Д “До Мельпомени”
Е “І нудно, і сумно…”
Установіть послідовність
Установіть послідовність появи творів:
А “Простак”
Б “Життя – це сон”
В “Фауст”
Г “Євгеній Онєгін”
Д “Малюк Цахес”
Установіть послідовність появи літературних персонажів:
А Максим Максимович
Б Сехисмундо
В Вільгельм Телль
Г Мазепа
Д Цахес
Установіть послідовність виникнення літературних напрямів (явищ):
А Романтизм
Б Класицизм
В Бароко
Г Реалізм
Установіть послідовність появи драматичних творів:
А “Ревізор”
Б “Міщанин-шляхтич”
В “Життя – це сон”
Г “Вільгельм Телль”