УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЗИМОНЬКО-СНІГУРОЧКО, НАША БІЛО-ГРУДОЧКО
І семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ
Урок 48. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЗИМОНЬКО-СНІГУРОЧКО, НАША БІЛО-ГРУДОЧКО
Мета: розвивати навички свідомого виразного читання; розкривати характерні ознаки зими; учити учнів бачити і відчувати красу природи; виховувати почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Ба-ба-ба, ба-ба-баї
Он на березі верба!
Бу-бу-бу, бу-бу-бу!
Доглядаємо вербу!
Бі-бі-бі, бі-бі-бі!
Сидить голуб на вербі!
Би-би-би, би-би-би!
Голуб полетів з верби!
Бу-бу-бу, бу-бу-бу!
Я
Вдих – носом.
Видих – ротом.
Вдих – ротом.
Видих – носом.
Вдих – носом.
Видих – ротом із промовлянням голосних звуків.
Вдих – носом.
На видиху промовляти речення:
– Настала зима!
– Ми любимо читати.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Відгадайте загадку.
– Сніг біленький і м’який –
Подивитись любо.
І дерева, й малюки
Одягають шуби.
Листя і трави нема,
Бо до нас прийшла… (зима).
– Сьогоднішній урок присвячений чарівниці зимі.
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Розглядання ілюстрацій
– Яка пора року зображена на всіх цих картинах?
– Які кольори переважають?
– Назвіть кольори зими.
V. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ
1. Вірш Іванни Блажкевич “Взимку”
– Про що просять дітей горобці?
– А синички?
– Хто допоміг пташкам? Як саме?
– Як ви охарактеризуєте Василька?
– Льодком тоненьким скована,
Спинилася ріка. (В. Бичко “Зима”)
– Ой мороз, який мороз!
Всіх пташок проймає дрож. (І. Блажкевич “Взимку”)
– У руках стара мітла,
Із вуглинок очі. (Т. Коломієць “Ліпим бабу снігову”)
– Про які з них ви читали вірші?
– Хто їх автор? (Михайло Литвинець “Грудень”, Тамара Коломієць “Січень”)
Фізкультхвилинка
VI. РОБОТА НАД ОПОВІДАННЯМ О. КОПИЛЕНКА “ЇДАЛЬНЯ ДЛЯ ПТАХІВ”
– Доберіть заголовок до цієї частини
III частини)
– Що вирішили зробити хлопці?
– Прочитайте опис пташиної їдальні.
– Де вони повісили годівничку?
– Хто прилітав до годівнички?
– Як пташки дякували юним помічникам?
– Чого вчить нас це оповідання?
VII. РОБОТА НАД ПРИСЛІВ’ЯМИ
Робота в групах. Гра “Хто швидше згадає прислів’я?”
Прийшов грудень -… літо без хліба.
Лютий лютує -… приніс студень.
Сонце блищить, а… красну весну чує.
Січень без снігу -… мороз тріщить.
VIII. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи сподобався вам урок?
– Чого корисного навчилися?
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою “Тарас Шевченко”. Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.