УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ КАЗКИ
Урок 36. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ
Мета: підтримувати інтерес дітей до казки; закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; розвивати пам’ять, спостережливість; викликати бажання творити добро, пробуджувати бажання читати казки самостійно.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні до нас на гостину завітала казка.
– Розгляньте виставку книг.
– Які казки називають авторськими? народними?
–
– Наведіть приклади народних казок.
– Яких казкарів ви знаєте?
– Казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості. Сьогодні наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо… (вікториною).
– Заздалегідь ви об’єдналися у дві команди. Бажаю успіху!
III. КАЗКОВА ВІКТОРИНА
I тур “Ти мене знаєш”
Стукіт
– Дивно, але телеграми без підписів. Від кого вони?
– Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. X. Андерсена “Дюймовочка”)
– Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грімм “Вовк та семеро козенят”)
– Соромлюся своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя з однойменної казки Г. X. Андерсена)
– Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники. (Падчерка з казки С. Маршака “Дванадцять місяців”)
– Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котигорошко з однойменної української народної казки)
II тур “Загадковий”
– Як знайшов він колосок,
Борошна змолов мішок –
Пиріжків напік і з’їв,
Ледарів не пригостив. (Півник і двоє мишенят)
– Я – хоробрий лицар!
Нікого не боюсь!
Своєю булавою із нечистю я б’юсь.
Хай невеличкий зростом,
Зате високий рід!
Хоча я з горошинки,
Та цар Горох – мій дід! (Котигорошко)
– Коноплями обкрутився,
Ще й смолою обсмалився,
З великою булавою
Змія викликав до бою. (Кирило Кожум’яка)
– Однією головою –
Воду випуска рікою,
Друга дивна голова
Вітром буйним з ніг збива.
Третя голова дихне –
І палає все вогнем. (Триголовий змій)
– Вірність – почуття хороше,
Не купується за гроші.
Господиню я люблю
І для неї все зроблю.
Я за ласку їй віддячу
І віддам життя собаче.
Не здається у полон
Вірний пудель… (Артемон).
Фізкультхвилинка
III тур “Хто ми і звідки?”
На дошці – малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки.
– Розгляньте малюнки. У яких казках живуть ці герої? Як їх називають?
IV тур “Чия це пісенька?”
– Казкові герої вміють співати. Послухайте аудіозапис пісеньок-промовлянок. Хто це співає? З якої він казки?
Звучить запис пісеньок-промовлянок. (Можна використати пісеньки: Колобка, Кози-Дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки “Котик та півник”, мами Кози з казки братів Грімм “Вовк та семеро козенят”, Вінні-Пуха з повісті-казки Алена Мілна “Вінні-Пух та його друзі”),
V тур “Казкарі”
– Хто взув кота у чоботи? (Шарль Перро)
– Хто придумав люстерко, що говорить? (Олександр Пушкін)
– Завдяки кому Айболить вилікував звірів? (Корнію Чуковському)
– Хто побудував теремок? (Російський народ у своїй казці)
– Хто наділяв звірів музичним слухом? (Брати Грімм)
– Хто зібрав дерев’яних ляльок у театрі? (Олексій Толстой)
VI тур “Інсценівка”
Учні інсценують заздалегідь підготовлені уривки казок.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що вам сподобалося на уроці?
– Про що розповісте вдома?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “Людина починається з добра” (за творами В. О. Сухомлинського). Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.