УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА (ЗА ТВОРАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)
І семестр
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА
НАРОДНІ КАЗКИ
Урок 42. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА (ЗА ТВОРАМИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО)
Мета: продовжувати ознайомлення учнів з творами В. О. Сухомлинського; формувати у дітей доброту, чуйність, повагу до старих і немічних, доброзичливе ставлення до рідних і друзів; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
II. МОВЛЕННЄВА
А-а-а – котика нема.
Е-е-е – де наш котик, де?
У-у-у – мишку з’їв малу.
І-і-і – він спить на печі.
И-и-и – має гарні сни.
О-о-о – не будіть його.
І-і-і – тихо, мишки всі!
М. Підгірянка
Скрекоче сорока сороці:
– А я у сорочці сорочій!
Сорока сороці скрекоче:
– А в мене яєчко сороче!
1) Складіть слово з перших складів слів.
Бавились, янтар. (Баян)
Піраміда, акація, німий, нова. (Піаніно)
Скеля – ля – е + рип + ка. (Скрипка)
2) Доберіть загальну назву.
Баян – піаніно – скрипка -…
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
–
ТВОРИ ДОБРО
Ти усміхнися небу,
Усім, хто біля тебе:
І братику, й сестричці,
І сонечку, й травичці.
Люби усіх довкола,
Удома та у школі,
І ця любов із Неба
Повернеться до тебе.
Прощай дрібні образи
І помирись одразу.
Хто вміє всім прощати,
Сильнішим здатен стати.
Твори добро, дитино,
І у твоїй родині
Воно знайде домівку
Віднині і довіку.
Леся Вознюк
– Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. На сьогоднішньому уроці позакласного читання вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. О. Сухомлинського.
Вправа “Мікрофон”
– Що ви знаєте про В. О. Сухомлинського? Які його твори читали?
IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ
– Розгляньте виставку книг. Які твори ви читали?
V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
– Які твори прочитали, готуючись до уроку?
Гра “Звідки ці рядки?”
– Розрізали хлібину, яку щойно дідові принесли, та й ну уминати. (“Каяття”)
– Від жадоби у хлопчика руки затремтіли. (“Страшний черв’ячок”)
– На віражі крило зламалось, літак упав і розбився. (“Гвинтик”)
Фізкультхвилинка
1) Самостійне читання оповідання учнями.
– Яке лихо трапилося з Наталею?
2) Читання оповідання учнями “ланцюжком”.
– Що порадила мама принести Андрійкові для Наталі?
– Чи відразу хлопчик поніс суниці дівчинці?
– Як Наталя зустріла Андрійка?
– Чого вчить це оповідання?
1) Гра “Рибки”. Самостійне читання оповідання учнями мовчки.
– Назвіть головних героїв оповідання.
2) Робота в парах.
– Прочитайте оповідання в парах.
– Що дав учитель Дмитрикові й Сергійкові?
– Хто з хлопчиків по-справжньому доглядав за деревцями, а хто не виконав свою роботу?
– Чому мовчав Дмитро – батько?
– Який висновок можна зробити з прочитаного?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– З якими творами В. О. Сухомлинського ознайомилися?
– Чого вони вас навчать?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “Зимонько-снігурочко, наша біло-грудочко”. Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.