УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КРАЇНА ДИТЯЧИХ ЖУРНАЛІВ
II семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)
ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4
Урок 88. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КРАЇНА ДИТЯЧИХ ЖУРНАЛІВ
Мета: розширити знання дітей про дитячу періодичну пресу; активізувати інтерес до неї; розвивати вміння самостійно читати дитячу періодику, комунікативні здібності; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Заіскрились в лузі роси,
Заспівали в росах коси.
І синочкові не спиться,
Коли в тата косовиця.
Л.
2. Читайте виразно, чітко!
Прилетіли солов’ї,
Звеселились всі гаї.
Ой, веселі солов’ї,
Розкажіть про ті краї
Де зимою ви літали?
Що ви їли? Де ви спали?
А чи мають ті краї
Отакі, як в нас, гаї?
Г. Чубач
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Гра “Розшифруй слово”
– Знайдіть кожну третю букву і прочитайте слово.
Мтжосупчрсунаоаяюл (журнал)
– Які значення може мати слово журналі (Класний журнал; журнал обліку відвідування; періодичне видання)
2. Робота з виставкою дитячих журналів
– Назвіть
– Які з них ви читали?
– Які журнали є у вас удома?
– Про що говорить обкладинка журналу?
– А зараз – трішки історії.
Перший журнал вийшов у 1665 р. у Франції, в тому самому році – в Англії. У 1772 р. вийшов додаток до газети “Санкт-Петербургские ведомости”. А в 1785 р. з’явився дитячий журнал “Детское чтение для сердца и разума”. У 1861 р. почав виходити журнал “Вокруг света”, а після революції 1905 р. з’явився журнал “Тропинка”, головним редактором якого була жінка під псевдонімом Allegro (що в перекладі – блискучій папір).
3. Робота в групах
Зараз виконаємо невеличке завдання. Кожна група отримає журнали. Завдання: коротко розповісти, про що ідеться в кожному журналі.
1-ша група – журнал “Барвінок”;
2-га група – журнал “Пізнайко”;
3-тя група – журнал “Яблунька”;
4-та група – журнал “Весела перерва”.
Кожна група опрацьовує і розповідає, чим цікавий кожен журнал, які в ньому є рубрики, для якого віку розрахований, коли виходить.
Учитель доповнює відповіді дітей, звертає увагу на те, що обкладинка містить номер журналу, місяць, рік видання, з якого часу видається. (Діти відшукують ці дані і повідомляють отримані відомості.)
Фізкультхвилинка
4. Ознайомлення із журналом “Барвінок”
Стукіт у двері. Заходить хлопчик у костюмі Барвінка, декілька учнів-барвінчат.
Барвінок. Добрий день, дорогі діти! Ми раді зустрічі з вами. Давайте знайомитись. Я – Барвінок. Це барвінчата – мої читачі. Я хочу, щоб вас було якнайбільше. Хочу вам розповісти трішки про себе.
Народився я у 1928 р. в місті Києві. Назвали мене ім’ям весняної ніжної квітки. У мене красиві обкладинки, цікаві сторінки. Я виходжу в світ щомісяця і йду по всій Україні в пошуках барвінчат – читачів, молодших школярів. На моїх сторінках ви знайдете те, чого немає в шкільних підручниках. Я порадую вас чудовими казками, оповіданнями, легендами, переказами, ознайомлю з прикметами, прислів’ями, приказками, загадками, іграми. Я розвеселю вас у сумні години, підтримаю у час скрути, посію у ваших душах зерна добра, щирості, любові.
Усі (разом)
“Барвінок” – друг усім,
Він входить в кожен дім!
Його читають геть усі:
Батьки і діти, й бабусі,
І люблять наші дідусі.
5. Гра “Бібліотекар”. Складання (колективно) каталожної картки
– Щоб швидко віднайти матеріал журналу, який запам’ятався, сподобався, необхідний, складемо каталожну картку, як це роблять бібліотекарі.
На дошці – запис:
Автор.
Назва твору (матеріалу).
Назва журналу.
Рік видання.
Номер сторінки.
Учні групами складають усно картку, найкраще складену записують.
6. Колективна робота. Складання пам’ятки читача
1) Журнал починай читати з обкладинки, на ній виділяють усі написи.
2) Зверни увагу на номер журналу, рік видання, хто і де видає журнал.
3) Прочитай, для кого призначений журнал.
4) Потім розглядай кожну сторінку, прочитуй її до кінця.
5) Якщо зустрів незнайомі слова, звернись до словників, енциклопедій, довідників.
6) Про прочитане розповідай своїм друзям, обмінюйся думками з ними.
7) Поміркуй, як і де ти можеш використати знання, одержані з журналу.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
– Які нові слова вивчили?
– Читайте журнали! Вони відкриють для вас скарби знань, умінь, доброти і радості.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання проведемо за темою “Хліб – усьому голова”.
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.