УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
II семестр
ОПОВІДАННЯ
СКРИНЬКА СМІХУ
Урок 113. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Звили чаплі гніздо із паклі.
Із чорного неба крапають каплі.
У гнізді із паклі намокли чаплі.
Жу-жу-жу – я з Оленкою дружу.
Іж-іж-іж – пиріжок на всіх розріж.
Жи-жи-жи – маєш друга – бережи.
Жа-жа-жа – друг купив мені коржа.
Раз і два. Раз і два.
В нас лічилка лісова!
В лісі – дерево дуплисте,
А в дуплі живе сова,
Що жовтаві очі має,
Спить – удень. Вночі – літає.
Добрий
Я – ховаюсь! Ти – жмурись!
Г. Чубач
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку у королівство казок, зокрема казок народів Європи.
– Погляньте на мапу Європи. Які країни ви знаєте?
У кожного народу існують свої звичаї, традиції, культура, і, звісно, свої казки.
IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИЖОК
– Які книжки на виставці вам знайомі?
– Які казки ви читали?
– Хто автори цих казок?
– Які народи вони представляють?
За бажанням дітей учитель викликає трьох-чотирьох учнів переказати прочитану
– Чия розповідь вам найбільше сподобалася?
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Вікторина “Чи знаєте ви казки?”
– Яка героїня, ідучи лісом до бабусі, зустріла вовка? (Шарль Перо “Червона Шапочка”)
– Хто соромився своєї гидкої зовнішності? (Г. Х. Андерсен “Гидке каченя”)
– Кому чоботи допомогли стати королем? (Шарль Перо “Кіт у чоботях”)
– У якій казці співали разом кіт, осел, пес і півень? (Брати Грімм “Бременські музиканти”)
– Хто ніяк не міг знайти золотого ключика? (О. Толстой “Пригоди Буратіно, або Золотий ключик”)
– У якій казці матір з сином кинули в бочці в океан? (О. Пушкін “Казка про царя Салтана”)
Фізкультхвилинка
VI. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ КАЗОК
– Хто перестрів гусака?
– Які почуття під час зустрічі з лисом пережив гусак? Прочитайте.
– Як він перехитрив лиса?
– Яка риса характеру допомогла гусакові?
Гра “Бджілки”
Напівголосне читання казки – кожен у своєму темпі.
Робота в групах
Кожна група отримує своє завдання.
1-ша група – стисло переказати текст.
2-га група – підготувати відповіді на запитання.
– Що сталося з дітьми дрозда?
– Яку пораду дала ворона?
– Як ворона перехитрила лисицю?
– Якою показана лисиця в казці?
3-тя група – характеристика дійових осіб.
Робота в парах
Учні читають діалог, який їм найбільше сподобався.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
– Наш урок добігає кінця, але ніколи не закінчується казка. Адже і дорослі, і діти хочуть вірити в диво, в те, що добро має перемогти зло.
Затишно дітям в пазусі казок.
Отак би й слухав про царя Салтана,
Або про те, як весело козак,
Обманював турецького султана.
Про карих коней з полуменем грив,
Про чаклуна, що все на світі може.
І хто б там, що кому не говорив,
А згине зло і правда переможе.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою “І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом”.
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.