УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “І ВКРИЛИСЬ ЛУКИ ЦВІТОМ, ВІТАЮЧИСЬ ІЗ ЛІТОМ”
II семестр
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ
СКРИНЬКА КАЗОК ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ
Урок 120. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ.
Мета: навчати учнів читати швидко і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного; розвивати пам’ять, образне мислення; виховувати любов до природи.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Біля моря долілиць
Спину гріє хлопчик Гриць.
Перележав, перегріві
Горе Грицю – підгорів.
– Прочитайте скоромовку очима, за указкою – на швидкість, чистоту і правильність вимови.
Лa – (ласка, лама, ластівка,…)
Ру –
Ша – (шахи, шапка, шакал, шарада,…)
Рак ранесенько проснувся,
В черевики гарні взувся
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не впізнала.
Рак розсердився, роззувся
І додому повернувся.
Г. Чубач
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Відгадайте загадку.
– На деревах вишеньки,
А в траві – сунички.
Сонечко із висоти
Нам цілує щічки.
Вся земля теплом зігріта,
Бо до нас приходить… (літо).
– Сьогоднішній урок ми присвячуємо чудовій порі року – літу.
– Чи любите ви літо?
– За що ви його любите?
IV. РОБОТА
– Які книжки на виставці вам знайомі?
– Хто хоче ознайомити зі своєю книжкою?
– Візьміть книжку, яка вам найбільше сподобалася.
– Як називається ця книжка?
– У ній один твір? Чи це збірка творів?
– Чи написано прізвище автора на обкладинці?
– Хто намалював ілюстрації до неї?
– Де видана книжка?
V. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ
– В якому вірші говориться про початок шкільних канікул? (Роман Завадовий “Кінчається наука в школі”)
– Прочитайте окличне речення.
– Кому вдячні діти?
– З чим автор порівнює крапельки роси? (Марія Познанська “Роса”)
Гра “Доберіть риму”
Влітку – квітку; краси – роси; краплина – перлина; горить – за мить; розтане – стане; увись – колись.
VI. ЧИТАННЯ ТА ОБГОВОРЕННЯ ОПОВІДАННЯ ВАСИЛЯ ЧУХЛІБА “СТЕЖИНКА”
Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
– Куди стежка повела Тетянку?
– Що вона бачила прямуючи стежкою?
– Кого зустріла Тетянка?
– Де живуть мурахи?
– Чим зайняті бджоли?
Намалювати словесний малюнок до оповідання.
– Якими ви собі уявляєте гарбуза та гарбузиху з гарбузенятами?
Фізкультхвилинка
VII. ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ “ХТО НАЙКРАЩИЙ СПІВАК?” (за Романом Завадовичем)
Учитель демонструє малюнки пташок, а діти відгадують, хто це. (Слухання аудіо-запису голосів птахів.)
– Чий спів слухало пташине журі?
– Кого визнали переможцем?
– Чому горобеня мало іншу думку?
VIII. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
– Що видалося найбільш цікавим?
– Який висновок зробили для себе?
– З яким настроєм завершуєте урок?