УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “БУДУ Я ПРИРОДІ ДРУГОМ”
II семестр
З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)
ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 2
Урок 64. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. “БУДУ Я ПРИРОДІ ДРУГОМ”
Мета: розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи із творами про природу; розвивати навички правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Їжак та їжаченя
Їздять по гриби щодня.
Їжачиха помагає –
Сироїжки
2. Гра “На гірку – з гірки”
– Читайте слова у стовпчиках: перший стовпчик – згори вниз, другий – знизу вгору.
Дощ гілка
Лев ряска
Сад квітка
Мох зяблик
Сич тюлень
Меч люстра
Дуб тюбик
Лис лялька
3. Гра “Додай склад”
Бу – … (кет); моло – … (ко);
Бу – … (зок); моло – … (дець);
Бу – … (лава); моло – … (ток);
Бу – … (динок); моло – … (чай);
Бу – … (лка); моло – … (дий).
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Наш дивний світ –
Такий, як казка.
Тож бережи його,
Будь ласка.
–
(Буду я природі другом.)
– Як ви розумієте ці слова?
– Сьогодні ми будемо читати твори про природу. Сподіваюся, ми ще більше переконаємося, що природі ми не сусіди, а її часточка. І від знань про неї і бережливого ставлення до природи залежить наше щасливе життя.
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧИТАЦЬКОГО ДОСВІДУ ШКОЛЯРІВ
1. Робота з виставкою книжок
– Чи відповідають темі представлені на виставці книжки?
– Твори яких авторів ви вже читали?
– Які назви мають книжки?
2. Розглядання та короткий аналіз дитячих ілюстрацій до теми
V. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ
1. Вірш Петра Сотниченка “Умійте природу любити”
– До чого нас закликає автор?
– Що кожен з вас може зробити для збереження природи?
2. Вірш Лідії Компанієць “Бідолаха”
– Чому вірш має таку назву?
– Прочитайте, як дівчинка звертається до маленької пташки.
– З якою інтонацією ми будемо читати ці слова?
– Доведіть, що герой вірша любить і береже природу.
– Давайте разом спробуємо розгадати анаграми.
Ровона | Цяниси | Гобецьро | Рокасо | Телдя | Тіласвка |
Ворона | Синиця | Горобець | Сорока | Дятел | Ластівка |
– Яка пташка “зайва” в цьому рядочку? Чому?
– А як ми можемо допомогти цим пташкам узимку?
3. Гра “Хто більше?”
Учитель називає птаха, а діти мають за його назвою пригадати лічилку, скоромовку, казку, пісеньку, народну прикмету тощо.
Качка – українська народна казка “Кривенька качечка”.
Сорока – Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок – сорок морок.
Журавель – Краще синиця в руці, ніж журавель у небі.
Українська народна казка “Лисиця та Журавель”.
Гуси – Дикі гуси відлітають – кінець бабиного літа.
VI. ЧИТАННЯ ТА ОБГОВОРЕННЯ НОВОГО ТВОРУ (оповідання Олександра Ємченка “Драма на болоті”)
1. Читання оповідання вчителем
– Коли ви найбільше хвилювалися, слухаючи оповідання?
2. Читання оповідання учнями “ланцюжком”
– Хто врятував лосиху від вовків?
– Хто виходжував зранену лосиху?
– Чому лосиха знову прийшла до єгеря?
– Хто образив її цього разу?
– Чому оповідання має таку назву?
– Який учинок лосихи свідчить про її довіру до завідуючого ветлікарнею?
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
– Які твори про природу, про красу і дбайливе ставлення до неї вам найбільше сподобалися? Хто їх автори?
– Яка головна думка об’єднує ці твори?
Пам’ятайте, любі діти,
Щоб сади у нас цвіли,
Щоб літали в чистім небі
І лелеки, й журавлі,
Щоб пташки у нас співали,
І дерева підростали,
Щоб земля була у квітах,-
Бережіть природу, діти!
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою “Батьківщина – рідний край “. Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.