Твори про тварин. Ерік Найт “Лессі повертається додому”

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи

ВІРНЕ СЕРЦЕ ЗВІРА

Уроки 28-29

Тема. Твори про тварин. Ерік Найт “Лессі повертається додому”

Мета: формувати в учнів уявлення про особистість англо-американського письменника Еріка Найта; розширювати і поглиблювати уявлення дітей про цікаве та незвичайне у живій природі; формувати уміння стисло переказувати, збагачувати словниковий запас школярів; навчити відшукувати в тексті влучні слова і вирази, які характеризують дійових осіб; виховувати любов до тварин.

Обладнання: мапа світу; портрет

Еріка Найта; книга для читання з природознавства (цікавинки); картки зі словами; підручник; робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

– З давніх-давен тварини живуть поряд з людьми. Але мову звірів, пташок, комах може зрозуміти лиш той, хто доброзичливо спостерігає за ними, не втручається в їхнє життя, але потрібної миті приходить на допомогу.

– Прочитайте, як люди називають тварин. (Брати наші менші)

– Поміркуйте чому.

III. Повідомлення теми і мети уроку

– Сьогодні ми продовжуємо ознайомлюватися з творами про тварин і дізнаємося

про творчість англо-американського письменника Еріка Найта. Слави дитячого письменника Ерік Найт зажив після публікації повісті “Лессі”.

IV. Робота над новим м матеріалом

1. Опрацювання статті підручника

2. Первинне ознайомлення з твором “Лессі повертається додому”

– Відгадайте загадку.

Один усю роботу робить, другий господаря молоком поїть, а третій хату стереже. (Кінь, корова, собака)

– Які це тварини? (Свійські)

– Чому їх так називають?

– А кого називають вірним другом людини?

– На цьому уроці ми прочитаємо оповідання про собаку Лессі. Через свій дивовижний розум, кмітливість та відданість дітям Лессі й досі залишається улюбленицею маленьких читачів з усього світу.

3. Читання першої частини

Учні мовчки перечитують першу частину твору. Відповідають на запитання учителя.

– За що поважали Лессі мешканці Грінабриджа?

– Розкажіть про дружбу Лессі й Джо.

– Як хлопчик сприйняв звістку, що Лессі продали?

– Який заголовок можете дібрати до цієї частини?

4. Читання другої частини

Другу частину учні читають уголос ланцюжком. Зіставляють зміст з ілюстрацією у підручнику. Добирають речення, які стосуються малюнка. Добирають заголовок до частини.

– Як жилося вівчарці в Шотландії?

– Які факти переконують, що Лессі не забувала хлопця?

– Які обставини допомогли Лессі і втекти від псаря Хнайза і вирушити в далеку путь?

5. Читання третьої й четвертої частин

Після читання наступних частин учні добирають до них заголовки.

– Розкажіть про труднощі, які доводилось долати Лессі дорогою додому.

– Доведіть, що Лессі була розумною і сильною.

– Яку роль відіграло в житті собаки стареньке подружжя Феден?

– Якою була зустріч хлопчика з його вірною Лессі?

– Які риси характеру батьків Джо викликають у вас повагу?

– Чому герцог Радлінг, упізнавши Лессі, зробив вигляд, ніби бачить чужого пса? Як це його характеризує?

– Чим уразило вас оповідання про Лессі?

– Знайдіть у тексті речення, які б підійшли до ілюстрації підручника.

6. Хвилинка-цікавинка

– Коли за оповіданням зняли фільм, то кличка Лессі стала найпопулярнішою у світі: всіх шотландських коллі почали називати Лессі. А в США наймоднішою з-поміж собачих порід стала шотландська вівчарка.

V. Підсумок уроку

– Із творчістю якого письменника ви сьогодні ознайомилися?

– Які твори прочитали?

– Чим вона цікаві?

– Чого нас вчить цей твір?

VI. Домашнє завдання

Підготувати стислий переказ твору за складеним планом і малюнками.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Твори про тварин. Ерік Найт “Лессі повертається додому”