Твори про тварин. Джеймс Олівер Кервуд “Гризлі”
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
ВІРНЕ СЕРЦЕ ЗВІРА
Урок 30
Тема. Твори про тварин. Джеймс Олівер Кервуд “Гризлі”
Мета: дати короткі відомості про життя і творчість американського письменника Д. О. Кервуда; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість.
Обладнання: мапа світу; портрет Д. Кервуда; малюнок ведмедя; ілюстрації природи Америки; підручник; робочий зошит.
ХІД УРОКУ
I.
II. Актуалізація опорних знань
1. Читання й розгадування загадки
– Роз’єднайте слова і прочитайте загадку.
Щозакнижка: безбукв, безсторінок, абагаточогонавчить? (Книга природи)
– Сьогодні ми будемо мандрувати сторінками цієї книги.
2. Складання тематичної павутинки до слова природа
3. Контроль техніки читання
– Прочитайте текст, надрукований на картці, за 30 секунд. Багато корисного приносить людині ліс. Він очищає повітря, дає їжу, деревину для будівництва. У лісах живе багато тварин. Ліси бувають листяні і хвойні. Будь-якої пори року ліс чарує
– Про що ви прочитали?
III. Повідомлення теми й мети уроку
– А сьогодні на уроці ми подивимося на ліс і його мешканців очима американського письменника Д. О. Кервуда.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Вступне слово вчителя про творчість Д. О. Кервуда
– Жив письменник у Детройті, працював редактором однієї з газет і багато подорожував. Він пройшов тисячі миль на лижах і собачих упряжках по диких північних землях, подолав у легких каное бурхливі гірські річки. Свої повісті він творив не за робочим столом, а в хатинах та куренях серед незайманої природи.
2. Опрацювання статті підручника
3. Опрацювання уривків твору Д. Кервуда “Гризлі”
1) Робота над заголовком твору.
– Про що може йтися у творі з такою назвою?
– Поміркуйте, де будуть відбуватися події у творі.
2) Первинне ознайомлення з текстом.
А) Читання твору вчителем.
– Розкажіть, як відбулася зустріч Ленгдона з гризлі.
– Які почуття охопили мисливця?
– Яке рішення він прийняв? Чому?
Б) Словникова робота.
Гризлі – велетень-ведмідь.
Читання стовпчиків слів “луною” за вчителем.
Дряпався | Загородивши | Здавлений |
Оперізував | Роззявивши | Завглибшки |
Замилувався | Нестерпно | Царствена |
Сковзнула | Шалено | Чудище |
В) Читання твору учнями мовчки.
Гра “Небо і Земля”. Відповіді на запитання.
– Поясніть поведінку Тера. Чому він не помстився мисливцеві?
– Який урок ведмідь дав людині? Поміркуйте над цим. Знайдіть слова Ленгдона, що свідчать про зміни в душі мисливця.
Г) Творча робота.
– Проаналізуйте своє ставлення до тварин. Що означає бути милосердним і людяним у світі природи?
Д) Стислий переказ прочитаного.
IV. Підсумок уроку
– Із творчістю якого письменника ви ознайомилися?
– Уривок з якого твору прочитали?
– Що нового цікавого дізналися?
– Чого вчить оповідання?
– Що автор хотів донести до читачів твором “Гризлі”?
– Чи можна назвати героя твору “другом природи”? Чому?
– І ви знаєте:
Всі ми: звірі і звірята,
І пташки і пташенята, –
Діти рідної землі,
І дорослі і малі.
Тож давайте пам’ятати,
Що природа – наш дім,
І нам жити всім у нім.
>> Поміркуйте над прочитаним розділом!
– Чи уважні ви читачі? Доповніть речення.
– Ерик Найт народився в…, а проживав у…
– Під час Другої світової війни він став…
– Людвіг Ренн – … письменник, він походив з… роду.
– Під час Першої світової війни Ренн перебував…
– Чарлз Робертс – … письменник. Свою літературну діяльність розпочинав як…
– Працював на фабриці, служив у поліції та на флоті, шукав золото в Клондайку – такий шлях пройшов американський письменник…
– Порада Лессі – …
– Роль Лессі у серіалі виконували… собак.
– Кити можуть бути під водою…
– Від народження і до зрілості вага ведмедя збільшується у… разів.