Тестові завдання
Тестові завдання1
1. Який з-поміж перелічених творів починається рядками: “Зброю співаю і мужа, що перший з надмор’їв троянських, долею гнаний нещадно, на берег ступив італійський…”?
А “Іліада”
Б “Одіссея”
В “Божественна комедія”
Г “Енеїда”
2. У яку добу з’явився твір, головний герой якого виголосив: “Не думайте, що то з сваволі й гордощів мовчу я, – в грудях серце розривається, коли погляну на оцю ганьбу свою!”?
А Середньовіччя Б античність В Відродження Г бароко
3. Який з-поміж
А Побачив я вгорі, що верховина у сонячнім світилася промінні, котрим всякчас керується людина. Тоді нараз позбувся я тремтіння, навіяного дикістю природи у ніч, що так тривожила сумління.
Б Велетень жив там потворний, що кіз і овечок отари сам випасав собі, інших оподаль. Ні з ким він не знався у самотині своїй і ніяких не відав законів.
В Штани нінащо стерті? Та по коліно море! Адже котигорошку лиш рими в голові. Як зозулясті кури, сокочуть в небі зорі, а під Чумацьким Возом – банкети дарові.
Г Люби відтінок і півтон, не барву –
4. Визначте рядок, де постійний епітет ужито правильно
А ніжний Ахіллес Б прудконогий Ахіллес В велемудрий Ахіллес Г цілемоблищучий Ахіллес
1 Тестові завдання узгоджені з вимогами Українського центру оцінювання якості освіти до зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО).
5. Який з-поміж названих персонажів уважається “вічним образом”?
А Харон Б Прометей В Ахілл Г Паріс
6. Хто з героїв “Пісні про Роланда” є втіленням феодального свавілля та зради?
А Роланд Б король Карл В Ганелон Г Олів’єр
7. Який із перелічених творів є епічною поемою?
А “Божественна комедія”
Б “Пісня про Роланда”
В “Прометей прикутий”
Г “Шинель”
8. Хто з античних поетів є одним із головних героїв І частини (“Пекло”) “Божественної комедії”?
А Вергілій
Б Горацій
В Есхіл
Г Гомер
9. Який з-поміж запропонованих поетичних фрагментів написаний терциною?
А І серце скрипки десь тремкоче стоголосне, те серце, що труну ненавидить і в сні! Як вівтар, небеса високі і смутні, упало в кров свою світило життєносне.
Б Я був поет, піснями я прославив Анхізового сина, що із Трої пішов, як грек в огні її зоставив. Та ти чому вернувсь до дачі злої? На гору чом не сходиш пречудову, що є початком радості живої?
В Мій раю запашний, о як далеко ти! Там – радощі й любов, і все навкруг погідне, все поринає там у втіхи чистоти, все, що кохаєш там, твого кохання гідне! Мій раю запашний, о як далеко ти!
Г Руками по кишенях обмацуючи діри і ліктями світивши, я фертиком ішов, бо з неба сяла Муза! Її я ленник вірний, ото собі розкішну вигадував любов!
10. Кому з перелічених поетів належать ці рядки:
“Ні, не гнітять мене перестрахи й жалі,
Що вмерти мушу я, що строки в нас малі.
Того, що суджене, боятися не треба.
Боюсь неправедно прожити на землі”!
А Адаму Міцкевичу
Б Шарлю Бодлеру
В Омару Хайяму
Г Райнеру Марії Рільке
11. Звідки Дон Кіхот дізнався про лицарів та лицарські традиції?
А із героїчних епосів Б лицарських романів В історичних хронік Г розповідей Санчо Панси
12. По скільки рядків мають строфи, з яких складається цей вірш: “Стомившися, вже смерті я благаю, бо скрізь нікчемність в розкоші сама, і в злиднях честь доходить до одчаю, і чистій вірності шляхів нема, і силу неміч забива в кайдани, і честь дівоча втоптана у бруд, і почесті не тим, хто гідний шани, і досконалості – ганебний суд, і злу – добро поставлене в служниці, і владою уярмлені митці, і істину вважають за дурниці, і гине хист в недоума в руці. Стомившись тим, спокою прагну я, та вмерти не дає любов твоя”?
А 2+3+3+2
Б 4+4+4+2
В 3+3+4+4
Г 4+4+2+4
13. Про кого Гамлет каже: 4Окраса Всесвіту! Взірець усього сущого!”?
А про людину
Б Офелію
В Лаерта
Г свого батька
14. Який художній напрям перекладається як “перлина неправильної форми”?
А імпресіонізм Б екзистенціалізм В бароко Г експресіонізм
15. Якому з-поміж перелічених літературних напрямів притаманне чітке розмежування “високих” і “низьких” жанрів?
А реалізму Б бароко В класицизму Г романтизму
16. Укажіть рядок із характерною ознакою класицизму
А широке використання звукопису, навіювання певного настрою
Б суворе дотримання чітких правил і норм В соціальний аналіз, правдоподібність зображуваного Г докорінна зміна усталених норм, нестримне експериментаторство
17. Хто написав комедію “Міщанин-шляхтич”?
А Журден
Б Клеонт В Поклен Г Дорант
18. Яку роль художньої літератури просвітники вважали провідною?
А інформаційну Б розважальну В пізнавальну Г виховну
19. Чому на початку знайомства з Маргаритою Мефістофель сказав, що не мас над нею влади?
А вона не уклала угоди з Мефістофелем Б її душа чиста, безгрішна В її серце ще не знало кохання Г вона часто ходить до церкви
20. Яким настроєм просякнуті слова Фауста:
“У філософію я вник, до краю всіх наук дійшов – уже я й лікар, і правник, і, на нещастя, богослов”?
А задоволенням від високого рівня своєї освіченості Б невдоволенням тим, що не зміг зупинитися на якомусь одному фахові, а розпорошував свою увагу на різні науки
В розчарування схоластичними знаннями, вічною потребою відкриття нових знань Г роздратуванням, що довелося, крім світських наук, вивчати й богослов’я
21. Який з-поміж названих персонажів уважається “вічним образом”?
А Харон Б Фауст В Журден Г Гретхен
22. Укажіть рядок із характерною ознакою романтизму
А широке використання звукопису, навіювання певного настрою
Б суворе дотримання чітких правил і норм В наявність героя-одинака, що не сприймає прагматичного оточення Г докорінна зміна усталених норм, нестримне експериментаторство
23. Яким є герой романтичного твору?
А типовий герой в типових обставинах Б незвичайний герой в незвичайних обставинах В природна людина, не зіпсована цивілізацією Г людина, чию долю завжди вирішує хтось інший
24. Кого німецькі письменники-романтики називали філістером? А обивателя
Б шанувальника мистецтва В чиновника Г чарівника
25. Укажіть жанровий різновид роману В. Скотта “Айвенго”
А соціально-побутовий
Б детективний В психологічний Г історичний
26. Яким є основний конфлікт казки-новели Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер”?
А протистояння просвітителів і романтиків Б протистояння Цахеса і феї В протистояння митця і філістера Г протистояння нескореного героя й неспаведливої влади
27. Прочитайте твердження й дайте відповідь на запитання
1. У вірші “Чому троянди немов неживі…” Гейне використав образ-символ східної лірики (“троянда й соловей”).
2. У вірші “Чому троянди немов неживі…” утілено романтичний мотив самотності.
А правильним є перше твердження Б правильним є друге твердження В правильними є обидва твердження Г обидва твердження є неправильними
28. Хто є автором вірша:
Зів’яла ти в краю, заквітчанім весною,
Трояндо молода, бо линули в імлі
Від тебе юні дні, злотисті мотилі,
І спогадів черву лишали за собою.
Чому так світяться громадою ясною
Зірки, до польської обернені землі?
Чи то не погляд твій, в печалі, у жалі.
Сліди повипікав огненною сльозою?
О полько! Як ти, я вмру на чужині.
Хай приязна рука мене хоч поховає!
Тут мандрівці ведуть розмови негучні.
І вчую я слова, що чув у ріднім краї.
Поет, складаючи тобі на честь пісні,
Побачить гроб і мій – для мене заспіває?
А Олександр Пушкін
Б Михайло Лєрмонтов
В Адам Міцкевич
Г Генріх Гейне
29. Укажіть рядок із характерною ознакою реалізму
А широке використання звукопису, навіювання певного настрою
Б суворе дотримання чітких правил і норм В соціальний аналіз, правдоподібність зображуваного Г докорінна зміна усталених норм, нестримне експериментаторство
30. Події повісті М. Гоголя “Шинель” відбуваються в
А Москві
Б Полтаві
В Диканьці
Г Петербурзі
31. Хто з персонажів літературного твору сказав: “Я люблю бруднити підошвами чобіт килими в оселях багатіїв – не з дріб’язкового самолюбства, а щоб дати їм відчути пазуристу лапу Невідворотності” ?
А Гобсек Б Раскольников В Кареніна Г Безухов
32. Творцем якої жанрової форми є Л. Толстой?
А новели
Б психологічної драми В роману-епопеї Г роману-утопії
33. Від кого Раскольников уперше почув про можливість убивства старої лихварки?
А від свого друга Разуміхіна Б від Мармеладова в трактирі В з розмови офіцера та студента в трактирі Г підслухав розмову Зосимова і Порфирія Петровича
34. До якого літературного напряму тяжіє поезія П. Верлена?
А романтизму
Б реалізму
В естетизму
Г символізму
35. Укажіть рядок із характерною ознакою символізму А широке використання звукопису, навіювання
Певного настрою Б суворе дотримання чітких правил і норм В соціальний аналіз, правдоподібність зображуваного Г докорінна зміна усталених норм, нестримне експериментаторство
36. Гаслом якого літературного напряму став рядок П. Верлена
4 Найперше – музика у слові!”?
А романтизму Б реалізму В акмеїзму Г символізму
37. Укажіть рядок із характерною ознакою футуризму
А широке використання звукопису, навіювання певного настрою
Б суворе дотримання чітких правил і норм В соціальний аналіз, правдоподібність зображуваного Г докорінна зміна усталених норм, нестримне експериментаторство
38. До якого образу античності звертається P. М. Рільке у своїх поезіях?
А Прометея Б Ахілла В Орфея Г Геракла
39. Хто з письменників назвав свій твір настільки дидактичним, що він “радо тикає його під ніс усім розумникам, які, мов папуги, правлять, що мистецтво в жодному разі не може бути дидактичним”?
А Бернард Шоу Б Михайло Булгаков В Ернест Хемінгуей Г Габріель Гарсіа Маркес
40. Визначте жанровий різновид твору А. Камю “Чума”
А історичний роман Б автобіографічний роман В роман-притча Г роман-епопея
41. Визначте ідею твору Е. Хемінгуея “Старий і море”
А людину можна знищити, а здолати не можна
Б у житті є завжди місце подвигу В людина самотня й безпорадна перед силою зла Г людина від народження приречена на страждання
42. У якому творі літератури XX ст. сказано, що оповідач “задумав написати цю історію… для того, щоб не уподібнитися до мовчунів, щоб… сказати, чого навчає тебе лиха година: люди більше заслуговують на захоплення, ніж на зневагу”?
А “Старий і море”
Б “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…”
В “Чума”
Г “Майстер і Маргарита”
43. Що є важливою рисою творів літератури постмодернізму?
А наявність самотнього героя зі страдницькою душею
Б підкреслена схильність до пишної метафоричності та різких антитез В інтертекстуальність і іронічність Г соціальна спрямованість і дидактизм