Тема. Література українського романтизму. М. Костомаров “соловейко”, Гулак-Артемовський “рибалка”, є. Гребінка “українська мелодія”
Варіант 1
1. Епіграфом до поезії “Рибалка” письменник дібрав слова з твору… А Дж. Байрона.
Б О. Пушкіна.
В Й. Гете.
Г Г. Гейне.
2. Поет на початку твору “Рибалка” зазначив, що його герой… А Мав сумний настрій.
Б Був задоволений результатами рибалки. В Виявляв інтерес до підводного життя.
Г Жив бідно і тому щодня рибалив, щоб прогодувати свою родину.
3. За що героїня дорікала Рибалці? (П. Гулак-Артемовський “Ри балка”) Бо він:
А Був необачним і байдужим до всього.
Б Нівечив її рід.
В Не звертав
Г Мав неохайний вигляд.
4. Чого бажала отримати русалка від парубка? (П. Гулак-Артемов-ський “Рибалка”)
А Душу.
Б Розум і кмітливість.
В Серце.
Г Обдарованість і геніальність.
5. Героїня (П. Гулак-Артемовський “Рибалка”) пропонує парубку… А Подружитися.
Б Жити як брат із сестрою.
В Одружитися.
Г Викуп аби він не ловив більше риби.
6. О нічній порі під водою можна було спостерігати (П. Гулак-Ар темовський “Рибалка”)…
А Блиск зірок.
Б Хороводи риб.
В Бій щук.
Г Полювання акул.
7. З приводу чого дочка чинила опір матері? (Є. Гребінка
А Не хотіла їй допомагати обробляти городину. Б Відмовлялася виходити заміж за нелюба. В Бо вимушена була щодня ходити на панщину. Г Оскільки не поважала її.
8. Важким для молодиці (Є. Гребінка “Українська мелодія”) було… А Готувати обід.
Б Доглядати худобу.
В Спілкування з тими, хто їй не подобався.
Г Працювати на полі під час жнив.
9. Втративши дочку, страждаюча жінка (Є. Гребінка “Українська мелодія”) звернулася до:
А Сил природи. Б Коханої дитини. В Свого серця. Г Бога.
10. Спів солов’їний (М. Костомаров “Соловейко”) автор характеризує як:
А Приязнь і любощі.
Б Відвертість і красу.
В Духовну спустошеність і водночас гармонію душі.
Г Здатність людини забути життєві труднощі.
11. Самотньо тьохкав той птах (М. Костомаров “Соловейко”), який сидів…
А На тополі. Б Вербі. В Калині. Г Ялині.
12. Жаль серце людське проймає (М. Костомаров “Соловейко”), наче:
А Зірки засяють на небі.
Б Перше листячко з’являється на небі.
В Мороз розписує вікна.
Г Крапельки дощові потрапляють у квітку.
Варіант 2
1. Співчутливе тьохкання солов’я (М. Костомаров “Соловейко”) – це…
А Стогін.
Б Плач.
В Квиління.
Г Ридання.
2. Дівчинонька (П. Гулак-Артемовський “Рибалка”), що пливла морем…
А Співала й розчісувала косу.
Б Кликала на допомогу.
В Посміхалась.
Г Була схожою на фею.
3. Колір, який переважає в поезії М. Костомарова “Соловейко”. А Темний.
Б Зелений. В Білий. Г Синій.
4. Літературний жанр твору М. Костомарова “Соловейко”. А Панегірик.
Б Ода.
В Вірш.
Г Поученіє.
5. Блиск води русалка порівнює (П. Гулак-Артемовський “Рибалка”)…
А Із льодом.
Б Золотом і сріблом.
В Склом.
Г Дзеркалом.
6. Наприкінці твору парубок (П. Гулак-Артемовський “Рибалка”): А Не виявив бажання замінити земне життя на підводне.
Б Погодився на пропозицію Дівчиноньки.
В Перелякався жіночої істоти з води і втік додому.
Г Вирішив захищати мешканців моря від браконьєрів.
7. Сирітське життя (Є. Гребінка “Українська мелодія”) стара для своєї дочки вбачає…
А У приниженні гідності.
Б Жебракуванні.
В Терпінні нужди.
Г Виконанні роботи за безцінь.
8. Аби мати була веселою (Є. Гребінка “Українська мелодія”), до чка ладна…
А Стати монахинею.
Б Втратити власне щастя.
В Терпіти її утиски.
Г Не сперечатися з нею.
9. На прикладі якої риби Дівчинонька намагалася продемонстру вати гарне життя в морі? (П. Гулак-Артемовський “Рибалка”) А Щуки.
Б Карася. В Лина. Г Сома.
10. Пісенний танок (М. Костомаров “Соловейко”)чаруючих співців здатний навіть…
А Засвітити райдугу.
Б Сприяти творчим злетам.
В Перелічити зорі.
Г Засвітити ранішню зорю.
11. Веселенькими з води, за словами Дівчиноньки (П. Гулак-Арте мовський “Рибалка”), виходили…
А Раки. Б Зорі.
В Дощові Хмари. Г Сонечко і місяць.
12. Парубок, сидячи на узбережжі моря з вудкою (П. Гулак-Арте-мовський “Рибалка”), промовляв до рибок: “Ловіться…” А “Линьок, карасик, щука”. Б “Великі, маленькі!” В “Смачненькі і гарненькі!” Г “Молоденькі, солодкі для милого серденька”.