Скорочено роману Портрет Дориана Гріючи Уальда О
У сонячний літній день талановитий живописець Безил Холлуорд приймає у своїй майстерні старого друга лорда Генрі Уоттона – естета-епікурейця, “Принца Парадокса”, по визначенню одного з персонажів. В останньому без праці впізнаються добре знайомі сучасникам риси Оскара Уайльда, йому автор роману “дарує” і переважне число своїх прославлених афоризмів. Захоплений новим задумом, Холлуорд із захопленням працює над портретом незвичайно гарного юнака, з яким недавно познайомився. Тому двадцять років; кличуть його Дориан Грій.
Незабаром
Сам Дориан тим часом закохується в починаючу акторку Сибилу Вейн – “дівчину років сімнадцяти, з ніжним, як квітка, особою, з голівкою грекині, оповитої темними косами. Очі – сині озера страсті, губи – пелюстки троянд”; вона з разючою натхненністю грає на вбогих підмостках злидарського театрика в Ист-Інді кращі ролі шекспірівського репертуару У свою чергу Сибиле, що тягне напівголодне існування разом з матір’ю й братом, шістнадцятирічним Джеймсом, що готується відплисти матросом на торговельному судні в Австралію, Дориан представляється втіленим чудом – “Прекрасним принцом”, що снизошли з позахмарних висот. Її улюбленому неведомо, що в її житті теж є тщательнооберегаемая від сторонніх поглядів таємниця: і Сибила, і Джеймс позашлюбні діти, плоди любовного сполучника, у свій час связавшего їхня мати – “замучену, зів’ялу жінку”, що служить у тім же театрі, з людиною далекого стану.
Обретший у Сибиле живе втілення краси й таланта, наївний ідеаліст Дориан з торжеством сповіщає Безила й лорда Генрі про свої заручини. Майбутнє їх підопічного вселяє тривогу в обох; однак і той, і іншої приймають запрошення на спектакль, де обраниця Дориана повинна виконати роль Джульетти. Однак, поглинена райдужними надіями на майбутнє їй реальне щастя з улюбленим, Сибила в цей вечір знехотя, немов по примусі (адже “грати закохану – це профанація! ” – уважає вона), проговорює слова ролі, уперше бачачи без прикрас злиденність декорацій, фальш сценічних партнерів і вбогість антрепризи Треба голосний провал, що викликає скептичне глузування лорда Генрі, стримане співчуття добряги Безила й тотальний крах повітряних замків Дориана, у розпачі що кидає Сибиле: “Ви вбили мою любов!
” Изверившийся у своїх прекраснодушних ілюзіях, замешенних на вірі в нерозривність мистецтва й реальності, Дориан проводить безсонну ніч, блукаючи по спустілому Лондону. Сибиле ж його жорстоке визнання виявляється не під силу: ранком, готуючись відправити їй лист зі словами примирення, він довідається, що дівчина в той же вечір покінчила із собою. Друзі-Заступники й отут реагують на трагічну звістку кожний по-своєму: Безил радить Дориану зміцнитися духом, а лорд Генрі – “не лити дарма сліз про Сибиле Вейн”. Прагнучи утішити юнака, він запрошує його в оперу, обіцяючи познайомити зі своєю чарівною сестрою леді Гвендолен.
До здивування Безила, Дориан приймає запрошення. І лише подарований йому недавно художником портрет стає нещадним дзеркалом назріваючої в ньому духовної метаморфози: на бездоганній особі юного грецького бога позначається тверда зморщечка. Не на жарт стурбований, Дориан забирає портрет з око геть. І знову йому допомагає заглушити тривожні уколи совісті його послужливий друг Мефистофель – лорд Генрі.
За порадою останнього він з головою йде в читання дивної книги новомодного французького автора – психологічного етюду про людину, що вирішила випробувати на собі всі крайності буття Надовго заворожений нею (“здавалося, важкий захід палінь піднімався від її сторінок і паморочив мозок”), Дориан у последующиедвадцать років – в оповіданні роману вони вмістилися в одну главу – “усе сильніше закохується у свою красу й усе з більшим інтересом спостерігає розкладання своєї душі”. Як би заспиртований у своїй ідеальній оболонці, він шукає розради в пишних обрядах і ритуалах чужих религий, у музиці, у колекціонуванні предметів старовини й дорогоцінних каменів, у наркотичних зіллях, пропонованих у кублах з недоброю популярністю. Ваблений гедоністичними спокусами, раз за разом що закохується, але нездатний любити, він не гребує сумнівними зв’язками й підозрілими знайомствами.
За ним закріплюється слава бездушного звідника молодих розумів. Нагадуючи про зламані по його примсі долях скороминущих обранців і обраниць, Дориана намагається напоумити Безил Холлуорд, що давно перервав з ним усякі зв’язки, але перед від’їздом у Париж що зібрався відвідати. Але марне, у відповідь на справедливі докори той зі сміхом пропонує живописцеві побачити справжній лик свого колишнього кумира, відбитий на холлуордовском же портреті, що порошиться в темному куті. Здивованому Безилу відкривається застрашлива особа сластолюбного старого Втім, видовище виявляється не під силу й Дориану: думаючи творця портрета відповідальним за своє моральне поводження, він у приступі безконтрольної люті втикає в шию друга своїх юних днів кинджал. А потім, викликавши на допомогу одного з колишніх соратників по гульбах і застіллям, хіміка Кемпбела, шантажуючи того якоюсь ганебною таємницею, відомої лише їм обом, змушує його розчинити в азотній кислоті тіло Безила – речовинний доказ вчиненого їм лиходійства.
Терзається запізнілими каяттями совісті, він знову шукає забуття в наркотиках. І ледве не гине, коли в підозрілому кублі на самому “дні” Лондона його довідається якийсь підпилий матрос: це Джеймс Вейн, що занадто пізно провідав про фатальну долю сестри й поклявшийся будь-що-будь помститися її кривдникові. Втім, доля до пори зберігає його від фізичної загибелі. Але – не від всевидючого ока холлуордовского портрета “Портрет цей – як би совість.
Так, совість. І треба його знищити”, – доходить висновку Дориан, що пережив всі спокуси миру, ще більш спустошений і самотній, чим колись, що марне заздрить і чистоті безневинної сільської дівчини, і самовідданості свого спільника поневоле Алана Кемпбела, що знайшло в собі сили покінчити самогубством, і навіть… духовному аристократизму свого друга-спокусника лордагенри, далекого, здається, будь-яких моральних препон, але незбагненно думає, що “усякий злочин вульгарно”. Пізньою ніччю, наодинці із самим собою в розкішному лондонському особняку, Дориан накидається з ножем на портрет, прагнучи почикрижити й знищити його. слуги, ЩоПіднялися на лемент, виявляють у кімнаті мертве тіло старого у фраку.
І портрет, непідвласний часу, у своїй сяючій величі. Так кінчається роман-притча про людину, для якого “в інші мінути Зло було лише одним із засобів здійснення того, що він уважав красою життя”.
Схожі твори:
- Тема краси в романі “Портрет Дориана Гріючи” Уайльда Друга половина 19 століття в Європі прагне до експериментів (фр. експресіонізм). В Англії на рубежі 70-80-х рр виникло в першу чергу серед живописців напрямок прерафаэлитов. Цілий ряд художників засвоювали прийоми ранневозрожденческих художників. Це вплинуло й на Оскара Уайльда. Він пише эстетический роман “Портрет Дориана Гріючи”. У цій книзі авторський вимисел...
- Эстетические принципи О. Уайльда й роман “Портрет Дориана Гріючи” Оскар Уайльд жив у полоні власних протиріч: те він прихильник “чистого мистецтва”, те борець за його подччнение високим етичним ідеалам. Роман “Портрет Дориана Гріючи” (1891) був задуманий, судячи з передмови автора, як апофеоз’ мистецтва, що коштує над життям, як гімн гедонізму – філософії насолоди. У парадоксальних афоризмах передмови Уайльд повторив...
- Оригінальність розкриття моральних проблем у романі Уайльда “Портрет Дориана Гріючи” Уперше надрукований у липні 1890 року в “Місячному журналі Липпинкотта”, а пізніше виданий окремою книгою у квітні 1891 року, доповненої особливою передмовою, що стала маніфестом естетизму, а також шістьома новими главами. Деякого глави були повністю перероблені Після публікації роману в суспільстві вибухнув скандал. Вся англійська критика засудила його як аморальний...
- Роман Оскара Уайльда “Портрет Дориана Грея” У сонячний літній день талановитий живописець Бэзил Холлуорд приймає у своїй майстерні старого друга лорда Генрі Уоттона – естета-епікурейця, “Принца Парадокса”, по визначенню одного з персонажів. В останньому без праці впізнаються добре знайомі сучасникам риси Оскара Уайльда, йому автор роману “дарує” і переважне число своїх прославлених афоризмів. Захоплений новим задумом,...
- Проблематика роману О. Вайльда “Портрет Доріана Грея” Англійський письменник, поет, драматург Оскар Вайльд прожив недовге і трагічне життя. Його творчість найбільш повно й талановито відбиває художньо-філософську течію – естетизм, яка виникла в Англії в 70-90 роках XІX століття. Поборники естетизму відстоювали принципи “мистецтва для мистецтва” і вважали, що література не повинна виконувати моральну місію, вчити добру, справедливості,...
- Проблематика роману Оскара Вайльда “Портрет Доріана Грея” Англійський письменник, поет, драматург Оскар Вайльд прожив недовге і трагічне життя. Його творчість найбільш повно й талановито відбиває художньо-філософську течію – естетизм, яка виникла в Англії в 70- 90 роках XIX століття. Поборники естетизму відстоювали принципи “мистецтва для мистецтва” і вважали, що література не повинна виконувати моральну місію, вчити добру,...
- Скорочено “Портрет Доріана Грея” Уайльда У сонячний літній день талановитий живописець Безіл Холлуорда приймає в своїй майстерні старого друга лорда Генрі Уоттона – естета-епікурейця, “Принца Парадоксу”, за визначенням одного з персонажів. В останньому легко можна впізнати добре знайомі сучасникам риси Оскара Уайльда, йому автор роману “дарує “та переважне число своїх прославлених афоризмів. Захоплений новим задумом,...
- Філософсько-естетичні та моральні проблеми роману Оскара Уайльда “Портрет Доріана Грея” Роман “Портрет Доріана Грея” О. Уайльдом був написаний у 1891 році. Цейтвір є філософсько-естетичною концепцією світосприйняття автора. Найбільш повно вона розкривається в передмові, де сконцентровано двадцять п’ять афоризмів. Передмова і сам зміст роману складають своєрідний діалог, в якому знаходить художнє вираження естетика О. Уайльда. Естетизм, як течія мистецтва, оснований на...
- Проблематика роману Оскара Вайльда “Портрет Дорiана Грея” Автор роману “Портрет Дорiана Грея” висвiтлює важливi проблеми, пов’язанi з культурним, соцiальним та мiжособистiсним аспектами людських взаємовiдносин. Зокрема, Оскар Уайльд через створенi ним художнi образи розкриває взаємозв’язок мiж мистецтвом i внутрiшнiм свiтом людини. Наприклад, на думку художника Безiла мистецтво – це певне дзеркало людської душi, воно вiдбиває почуття спрямування, а...
- Вайльд Оскар Портрет Доріана Грея (більш стисло) (скорочено) Лорд Генрі зайшов до свого приятеля, художника Безіла Голуорда, який писав портрет юного красеня Доріана Грея. Краса юнака надзвичайна. Голуорд не хоче, щоб лорд Генрі бачив Доріана, бо лорд Генрі з його цинічним та парадоксальним мисленням дуже погано на всіх впливає. Але зустріч лорда з юнаком все ж сталася –...
- Риси інтелектуального роману у творі Оскара Уайльда “Портрет Доріана Грея” Багатьом роман Оскара Уайльда “Портрет Доріана Грея” видається незрозумілим. Звісно, до недавнього часу творчість письменника інтерпретували не зовсім адекватно: естетизм літературознавці розглядали як явище чуже, більше того – аморальне. Між тим, творчість Оскара Уальда, проаналізована уважно, дає відповіді на питання, що турбують людство з часів його народження: що таке краса,...
- Вайльд Оскар Портрет Доріана Грея (скорочено) Роман Сонячного літнього дня у студію до талановитого художника Безіла Голуорда завітав друг – лорд Генрі Уоттон. Безіл розповів, що працює тепер над портретом дуже вродливого двадцятирічного юнака, Доріана Грея, чия краса захопила художника, примусила змінити стиль, відкрила новий метод творчості. Лорд Генрі вражено подивився на ще незакінчений портрет і...
- Уайльдівські парадокси (за романом “Портрет Доріана Грея”) Роман О. Уайльда “Портрет Доріана Грея” незвичайний уже тим, що схожий на реалістичний, але не є таким. Цей твір – втілення естетизму Уайльда, його парадоксального мислення. Про що ж роман? Перш за все про те, який зв’язок між життям і мистецтвом і що таке краса. Письменник намагається створити атмосферу прекрасного,...
- Вайльд Оскар Портрет Доріана Грея (інша версія переказу) (скорочено) Передмова “Художник – той, хто створює прекрасне. Той, хто в прекрасному бачить погане, – людина зіпсута і до того ж зіпсутість не робить її привабливою. Це великий гріх. Той, хто здатний в прекрасному узріти його високе значення, – людина культурна. Вона не безнадійна. Але обранець – той, хто в прекрасному...
- Образи твору О. Уайльда “Портрет Доріана Грея”. Риси інтелектуального роману СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС РІВЕНЬ СТАНДАРТУ АВТОРСЬКІ УРОКИ РОМАН РАННЬОМОДЕРНІСТСЬКОЇ ДОБИ УРОК № 33 Тема. Образи твору О. Уайльда “Портрет Доріана Грея”. Риси інтелектуального роману Мета: допомогти учням зрозуміти сутність образів роману; засвоїти поняття “інтелектуальна проза”, віднайти риси інтелектуальної прози у творі; поглиблювати навички аналізу епічного твору, переказу; розвивати зв’язне...
- Чи можна вважати книгу “Портрет Доріана Грея” аморальною? Оскар Уайльд – відомий письменник, який порушує у своїх творах досить складні філософсько-етичні і моральні проблеми. Одним з найвідоміших його творів є роман “Портрет Доріана Грея”, написаний у 1890 році. Цю книгу деякі люди вважають аморальною, а інші навпаки. Це ще раз доводить всю парадоксальність твору і дає читачу можливість...
- Філософсько-естетичні проблеми роману Оскара Вайльда “Портрет Доріана Грея” За всім його манірним хизуванням стояла серйозна філософія і крилося глибоке й просте серце поета. Ле-Гальєн про Оскара Вайльда Роман Оскара Вайльда – унікальна річ. Ще ніколи в житті мені не доводилося так часто не погоджуватися з автором книги і так само часто дивуватися, з якою спритністю автор доводить до...
- Прекрасне не вмирає (за романом “Портрет Доріана Грея”) Роман Оскара Уайльда “Портрет Доріана Грея” – один з найскладніших інтелектуальних творів кінця XIX століття. У ньому письменник зробив спробу відтворити життєву позицію сучасної йому людини з її проблемами та ставленням до життя. Головний герой твору – Доріан Грей – втілення досконалої краси. Своїм життям він прагнув довести, що краса...
- Вайльд Оскар Портрет Доріана Грея (більш детальна версія) (скорочено) Передмова Митець – творець прекрасного. Розкрити себе і втаїти митця – цього прагне мистецтво… Ті, що в прекрасному вбачають бридке,- люди зіпсуті, які, однак, не стали через те привабливі. Це вада. Ті, що в прекрасному здатні побачити прекрасне, – люди культурні. На них є надія. Але обранцями є ті, для...
- Скорочено повести Портрет Гоголя Н. В Портрет Художник Чартков живе в Петербурзі. Він має значний талант. Його вчитель живопису застерігає Чарткова від захоплення модними плинами, від спокуси проміняти талант на гроші. Чартков бідний і багато працює. Один раз у якімсь дивному пориві купив він у картинній крамниці стародавній портрет людини в азіатському вбранні із пронизливими очами....