Повість-казка. Джоель Чендлер Харріс “Братець Лис і братець Кролик”
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи
ВЕСЕЛІ ПРИГОДИ ТА ДИВОВИЖНІ МАНДРІВКИ З КАЗКОВИМИ ГЕРОЯМИ
Урок 18
Тема. Повість-казка. Джоель Чендлер Харріс “Братець Лис і братець Кролик”
Мета: сформувати в учнів первинні уявлення про особистість видатного американського письменника; розширювати словниковий запас; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, стисло відтворювати послідовність подій, формулювати головну думку твору; розвивати почуття гумору.
Обладнання: мапа світу; портрет Джоеля Чендлера Харріса; ілюстрації до
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми уроку
– Як називається розділ, який ми вивчаємо?
– Яку повість-казку ми вже прочитали?
– Сьогодні ми ознайомимось із твором видатного американського письменника Джоеля Чендлера Харріса “Братець Лис і Братець Кролик”. Це одна з казкових історій, з яких складається книга “Казки дядечка Римуса”.
У кожного з нас є улюблені з дитинства книги, що супроводжують нас усе життя. До таких непересічних книг належать і твори
Джоеля Чендлера Харріса “Вечори з дядечком
III. Робота над новим матеріалом
1. Відомості про автора
1) Самостійне опрацювання учнями статті підручника “Джоель Чендлер Харріс”.
2) Обговорення прочитаної статті.
– Де і коли народився Д. Ч. Харріс?
– Про що він писав у своїх віршах?
– Які найвідоміші книги поета?
2. Підготовка до читання
>> Словникова робота
Помурують
Ганявся
Обіцявся
Кепський
Прочуханки
Вдосвіта
– Що означають слова: пошурують, кепський?
3. Читання вчителем казки “Братець Лис і Братець Кролик”
Учні уважно слухають і визначають дійових осіб.
4. Аналіз твору
– Чи сподобалась вам казка?
– Назвіть дійових осіб казки.
– Чому Братець Кролик був змушений запросити Лиса в гості?
– Як йому вдалося уникнути небезпеки? Про що це свідчить?
– Що зрозумів Кролик, коли прийшов до Лиса на гостину? Як він перехитрив господаря?
5. Вибіркове читання
– Доведіть, що Кролик був розумним, кмітливим і винахідливим. Міркуючи, використовуйте текст казки.
6. Читання за особами
7. Робота за малюнком підручника
– Знайдіть і прочитайте, як про це сказано в казці.
– Чого навчає нас ця казка?
8. Вправи на вдосконалення техніки читання
1) Гра “Доповни речення”.
– А Кролик так і сяк примудрявся, аби його Лис…
– Він мені такої прочуханки…
– Чекають вони, чекають – …
– Якщо миска упаде – …
– Якщо бачиш рудий хвіст – …
2) Гра “Хто швидше?”.
– Дочитайте слова: при…(мудрявся), (ходь), (гостити); за… (любки), (зирнув), (важав); по… (балакати), (садив), (стрибав).
9. Творча робота
– Поділіть казку на частини і до кожної намалюйте ілюстрацію.
10. Стислий переказ казки
IV. Підсумок уроку
– Чого навчає казка?
– Що б ви порадили Братцю Лису?
– Визначте гарні й погані вчинки дійових осіб казки.
V. Домашнє завдання.
– Підготуйте спектакль за казкою.