ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ СВІТ ПРОЗИ – Повість
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів з вивченого розділу; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Гра “Зарядка для язичка”
– Задми свічку.
– Понюхай квіточку.
– Пий чай із блюдця.
– Надми кульку.
– Подми на кульбабку.
– Насос.
– Годинник.
2. Звуконаслідувальна гра “Що як звучить?”
Так колесо
Сичить гусак старий сердитий: с-с-с.
Вода тече, співає в кранику: с-с-с.
Свистить завжди окріп у чайнику: с-с-с.
3. Робота над скоромовкою
Гра “Дощик”
Діти читають хором:
– накрапає дощ (тихо);
– дощ пускається сильніше (голосніше);
– злива (голосно);
– дощ слабшає (тихіше);
– дощ припинився (читання припиняється).
Обережний хитрий лис
До нори вечерю ніс.
Біг додому лісом лис,
Шелестів над лисом ліс.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Обличчям до обличчя”
Учні в парах повертаються одне до одного і переказують
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми завершуємо вивчати розділ “Світ прози”. Пригадаємо твори, які ми вивчали, ще раз зустрінемося з героями, яких полюбили.
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
1. Гра “Відгадай загадку”
– Відгадайте загадку, впізнайте героя, назвіть твір і його автора.
– Мають всі сіреньке пір’я,
Завжди скачуть на подвір’ї,
Галаслива їхня зграя.
Діти, хто пташок цих знає? (Горобці)
(Олександр Копиленко “Розбишака Чив”)
– Не козлик, а рогатий,
Повільний, вайлуватий,
За собою тягне дім
І ховається у нім. (Равлик)
(Василь Чухліб “Равлик”)
Фізкультхвилинка
– Навесні пташки носаті
Оселились в нас на хаті,
Довгоногі, довгошиї,
Жабенят ловити вміють. (Лелеки)
(Юрій Збанацький “Лелеки”; Галина Демченко “Лелеки”)
– Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав,
А як впав глибокий сніг –
У барлозі спати ліг. (Ведмідь)
– Сіла на сосну й стрекоче,
Всі новини знати хоче.
Чорний хвостик, білобока,
Називається… (сорока).
(Юрій Старостенко “І трапиться ж таке…”, “Хто це такий?”)
– Вередлива ця тварина –
Мов розбещена дитина,
В очі віддано загляне,
Лапку тягне до банана. (Мавпа)
(Микола Трублаїні “Яшка і Машка”, “Омар”, “Шоколад боцмана”)
2. Робота в групах
– Оберіть оповідання, у якому багато діалогів. Розподіліть ролі та прочитайте його за особами.
3. Гра “Дуель”
Робота в групах
Групи зачитують одна одній уривки і визначають, з якого вони твору.
4. Гра “Мій улюблений герой”. Вправа “Мікрофон”
Учні розповідають про улюбленого героя з прочитаних творів за пам’яткою, поданою на першому форзаці.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра “Закінчи речення”
– Сьогодні на уроці я вчився…
– Найбільше мені сподобалося…
– Важко було…
– Вдалося подолати труднощі завдяки…
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання “Повтори і пригадай” (с. 161).