ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ ЛЕГЕНДИ. БАЙКИ. П’ЄСИ

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за розділом “Легенди. Байки. П’єси”; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори, розуміти образну мову, уявляти описані картини, розмірковувати над художнім змістом; розвивати творчу уяву, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Читання чистомовки-добавлянки

Ма-ма-ма – прийшла холодна зима.

Те-те-те – снігу намете.

Ем-ем-ем – саночки візьмем.

Дем-дем-дем – на гірку підем.

2.

Робота над скоромовкою

Їхав грудень возом,

Віз мішок морозу,

До морозу криги,

А до криги снігу.

3. Гра “складаємо казочку”

– Складіть казку, доповнюючи текст словами з трьох букв.

Жив був (дід). У нього болів (зуб). Зайшов він у (дім). Хотів з’їсти (сир). Раптом прилетіла (оса). Вона вкусила діда за (ніс). Потім хотіла скуштувати (мед). Але побачила, що там сидить (жук). Старенький зі злостю вдарив ногою (м’яч). Він потрапив жукові в (око). Жук образився і полетів у (ліс). От і казочці кінець, а хто її складав, той молодець.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Обличчям

до обличчя”

Учні в парах повертаються одне до одного і розповідають про улюбленого героя з п’єси-казки Лесі Мовчун “Горіхові принцеси”.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Який розділ ми закінчили вивчати?

– Сьогодні ми пригадаємо твори, які читали в цьому розділі, перевіримо свої знання.

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Назви жанр твору”

“Лада Прекрасна”

Літературна казка

“Горіхові принцеси”

Легенда

“Бременські музиканти”

Байка

“Коник-стрибунець”

П’єса-казка

2. Гра “упізнай героя”

– Казка в житті довго-довго тривала.

Принц одружився з Джоан. А Ніколь

Взяв за дружину могутній Король. (Казкар)

– Проспівав ти літо боже –

Вдача вже твоя така,-

А тепер танцюй, небоже,

На морозі гопака! (Мурашка)

– Я повернуся тоді, коли зорі загоряться ясним промінням, коли сонце вийде із-за хмар, коли оживуть ріки, а пустині хвилюватимуть золотим колосом, коли гори зазеленіють, а люди знову стануть великою ріднею. (Лада)

– Біля печери ліщина росте.

Вийдемо, люба, горішків нарвати. (Ніколь)

– Чуєш – в лісі ворон кряче,

Вітри буйнії гудуть?

Порятуй, порадь, земляче,

Як се лихо перебуть! (Коник)

Фізкультхвилинка

3. Гра “Повтори і пригадай”

– Прочитайте, вставляючи пропущені слова.

Скрізь, де її кличуть, з’являється до людей – світла, мов…, прозора, наче…, чарівна, як…

– Про кого так сказав автор?

– Чому письменник обрав саме такі слова?

4. Гра “Доповни речення”

– Народне оповідання казкового, фантастичного характеру про життя й діяльність визначної особи або незвичайну, важливу подію – … (легенда).

– Невеликий за обсягом віршований твір з повчальним змістом – … (байка).

– Твір, призначений для постановки на сцені,- … (п’єса).

– Примітки автора щодо зовнішності й поведінки дійових осіб, а також щодо обставин дії, які подаються в дужках або окремими рядками,- … (ремарки).

– Для чого в тексті п’єси потрібні ремарки?

– Уявіть, що ви переглядаєте театральну виставу. Як ви гадаєте, хто, крім авторів, причетний до її створення?

– Чим байка відрізняється від п’єси? А чим вони схожі?

5. Робота в групі

– Підготуйте спектакль за байкою Леоніда Глібова “Коник-стрибунець”. Продумайте, якими будуть костюми, декорації (живописне оформлення місця дії на сцені), якими рухами супроводжуватимуться слова персонажів. Розіграйте байку за ролями.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Найбільше мені запам’яталося…

– Було цікаво…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дізнатися, як насправді зимує коник-стрибунець.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ ЛЕГЕНДИ. БАЙКИ. П’ЄСИ