ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РІК
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів, здобуті протягом року; удосконалювати навички свідомого виразного читання; збагачувати словниковий запас; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, спостережливість, уяву і фантазію; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Урок почнемо без зупинки
Ми із мовної розминки
1. Вправи для розвитку артикуляції
– Зробити повний вдих і видих носом.
– Вимовляти голосні звуки без голосу.
– Міцно закрити
– Голосно цокати язиком.
2. Робота над скоромовкою
Гусениця в лісочку
Гріла спину на грибочку,
Сонце гаряче пекло,
Їй голівку напекло.
Їй зроблю, коли навчусь
Із газети я картуз.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Хто краще?”
Конкурс на кращу гумористичну розповідь зі свого життя.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні ми проведемо підсумковий урок. Пригадаємо твори, які вивчали протягом року, зустрінемося з нашими улюбленими героями.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ
1. Гра “Відгадай, якого народу казка”
“Сильний лев і маленьке мишеня” | Білоруська казка |
“Чарівний каптур” | Болгарська казка |
“Синя Свита Навиворіт Пошита” | Бірманська казка |
“Як серед птахів виникла дружба” | Японська казка |
2. Тест “Що з двох правильне?”
1. “Їжак та Заєць” – це:
А) чарівна казка;
Б) казка про тварин.
2. Автор “Казки про рибака та рибку” – це:
А) О. С. Пушкин;
Б) І. Я. Франко.
3. Захаріас Топеліус – це:
А) білоруський письменник;
Б) фінський письменник.
4. Твір, призначений для постановки на сцені,- це:
А) байка;
Б) п’єса.
5. “Лада прекрасна” – це:
А) казка;
Б) легенда.
6. “Горбоконик” – це:
А) народна казка;
Б) літературна казка.
Фізкультхвилинка
3. Гра “Угадай твір”
– За описом визначте персонажа й укажіть, з якого він твору.
– Легка й прозора, як світле марево, купалася вона в сонячному промінні, зодягалася в квітки польовії. (Іван Липа “Лада Прекрасна”)
– В них носи – смішні, червоні,
І хода у них чудна.
Але ти не бійся, доню,
Як побачиш їх з вікна.
(Ірина Жиленко “Вечір гномів”)
– Але хто це там клопочеться,
Зранку-ранечку тупочеться –
Прибирає, варить їсти,
Там – з грибами, там – до тіста…
(Володимир Коломієць “Сиве сонечко”)
4. Гра “Відновіть”
– Прочитайте ім’я та прізвище письменника й назву його твору.
– Вс..в..л..д Н..ст..йк.. “Пр..ст.. ..л..сь др..г”.
(Всеволод Нестайко “Просто Олесь друг”)
– О..ег Б..ц..нь “А..ст..и”
(Олег Буцень “Айстри”)
– Г..и..ір Т..т..нн..к “..у..ля”
(Григір Тютюнник “Бушля”)
5. Гра “Пригадай вірш і його автора”
– І скільки пориву в розміренім цокоті
Копит за вікном, у розгоні саней…
А в хаті наш батько сідає на покуті,
І ми за столом, ціла купа дітей.
(Дмитро Білоус “Щедрий вечір”)
– Я домчав-таки до хати –
Дощ не зміг мене піймати.
І тому зі злості в шибку
Барабанив швидко-швидко.
(Петро Осадчук “Стежка”)
6. Гра “Хто краще?”
Конкурс на краще виразне читання улюбленого вірша з пам’яті.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
– Що вам найбільше запам’яталося?