Підкресліть обумовлені слова й стосовні до них визначення й додатки
Ми живемо в сучасному світі, багатоскладовому й суперечливому. 2. Після першої ж сесії в мене зложилося переконання – ніколи не готуватися до екзаменів із чужих конспектів. 3. Уміння Н. В. Гоголя малювати словесні портрети унікально! 4. Кваліфікований викладач і доброзичлива людина, Пилип Георгійович швидко завоювала серця своїх студентів. 5. Леонтьева, як людини делікатного й спостережливого, усі любили ще й за вміння слухати й зберігати чужі таємниці. 6. Ллється пісня за околицею, широка, вільна, звучна. 7. …Там плили тіні, і одна з них, темній
II. 1. Упертюх у всім Ілля залишався упертюхом і в навчанні. 2. У день свого ювілею вона сивоволоса була дуже гарна. 3. Улюблені пісні народні й авторські я записала на окремий диск. 4. Відкритий всім вітрам стоїть на скелі потужний маяк друг мореплавців. 5. Море, що штормить, як магнітом притягає серфингистов своєю горько-соленой важкою хвилею. 6. До хутора
Після цього вивчимо більше важкі випадки відокремлення додатків – за допомогою тире, особливо коли друге тире (після додатка, що відокремлюється,) опускається. Готуючись до цього фрагмента заняття, учитель користується кожним з допомога з російської мови для старшокласників і абітурієнтів – Д. е. Розенталя, Н. С. Валгиной, К. А. Войловой, В. В. Паршиной і Н. Г. Гольцовой, В. Н. Светлишевой і ін., опублікованими в центральних видавництвах. Викладаються правила, ретельно розглядаються умови відокремлення за допомогою тире (такому відокремленню “сприяє придбання додатком функцій уточнюючого або члена, що пояснює,” 10) і структурні особливості речення, “заборонні” ставити закриваюче відокремлювати^ся член, що, речення тире; потім спрацьовується пунктуаційне вміння на великій кількості спочатку “прозорих”, потім більше складних прикладів