ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ – Урок 4
Мета: узагальнити знання учнів за розділом “Світ дитинства в літературі”; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Закінчилася перерва,
Пролунав чаклун-дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуйтесь на урок.
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Гра “Поети”
– З’єднайте частини вірша.
Люблять піч усі | Виросла капуста. |
В холодочку Харитина | Сіє, садить по порядку. |
То дзвіночки лісові | Гарно, весело весною. |
Перший клас копає грядку, | Вчать співаночки нові. |
Є у мене олівець, | Люблю все малювати. |
На городі густо | Ішов понад водичкою. |
Люблю я маму й тата, | І гордиться піччю хата, |
На поляні під сосною | Гарну вишила хустину. |
Ішов індик з індичкою, | Він у мене молодець. |
2. Робота над скоромовкою
Гра
Діти читають хором.
– Накрапає дощ (тихо).
– Дощ пускається сильніше (голосніше).
– Злива (голосно).
– Дощ слабшає (тихіше).
– Дощ припинився (читання припиняється).
Юрко юркнув до Юрка,
Юрок – пташечка юрка.
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра “Хто краще?”
Конкурс на краще виразне читання з пам’яті вірша Миколи Сингаївського “Дощ із краплі починається”
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Який розділ ми завершили вивчати?
– Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом “Світ дитинства в літературі” . Перевіримо здобуті знання, узагальнимо вивчений матеріал.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Підсумок за розділом “Світ дитинства в літературі” (с. 156-185)
– Яким твором починається розділ?
– Хто його автор?
– Як ти зрозумів назву розділу?
– Із скількох тем складається розділ? Назви їх.
2. Гра “Чи уважний ти читач?”
Тестування
1. Як звали дівчинку з вірша А. Костецького “Мрія”, яку мріяв захистити Сергійко?
А) Ніна;
Б) Юля;
В) Оля.
2. До кого поспішав Серьога?
А) До мами;
Б) до песика;
В) до друзів.
3. Яка професія була у мами Шури?
А) Лікар;
Б) вчитель;
В) медсестра.
4. Що було написано на невидимій кульці, яку герой отримав на планеті Тайн?
А) Тайна;
Б) таємниця;
В) компутик.
5. Що святкувала мавпа?
А) Іменини;
Б) Новий рік;
В) день народження.
6. У яку гру запропонувала грати Ганнуся?
А) У кораблики;
Б) у слова;
В) у вірші.
Відповіді: 1в; 2б; 3а; 4б; 5а; 6в.
3. Фізкультхвилинка
4. Гра “Хто це сказав?”
– Ой, як гарно ти придумав! Не лапи свої вовчі миють, а ноги! Зовсім, як люди. (Ганнуся. Володимир Рутківський “Як складають вірші”)
– Бажання трудитися. Це найдорожча знахідка. (Батько. Василь Сухомлинський “Не загубив, а знайшов”)
– Спинися на хвильку, до тебе є справа: міняю свій ножик на шайбу твою! (Слава. Анатолій Костецький “Спішу додому”)
– Дивак ти! А лікарі всі і є добрі. Така вже у них професія – добра. Спи, Шуро, спи! На добраніч… (Клавдія Василівна. Всеволод Нестайко “Шура і Шурко”)
5. Гра “З’єднай назву твору та його автора”
“Тут усе є…” | Микола Сингаївський |
“Мавпині іменини” | Анатолій Костецький |
“Мрія” | Галина Малик |
“Співуча пір’їнка” | Емілія Саталкіна |
“Кожний знає своє діло” | Василь Сухомлинський |
“Дощ із краплі починається” | Олександр Єфімов |
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра “Закінчи речення”
– Сьогодні на уроці я вчився…
– Найбільше мені сподобалося…
– Найскладнішим було…
– Свою роботу на уроці оцінюю…
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання рубрики “Перевір свої досягнення” (с. 185).