КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАННА ЧУБАЧ “РОСА”

II семестр

З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ (продовження)

ПОЕТИЧНА ЗБІРКА 4

Урок 84. КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАННА ЧУБАЧ “РОСА”

Мета: продовжити ознайомлення учнів із творчістю української поетеси Г. Чубач; удосконалювати навички читання віршованих творів; навчати сприймати зміст поезії на слух; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до природи, художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Ла-ла-ла – бігла край села.

Ля-ля-ля

– зелене гілля.

Та-та-та – спіймали кота.

Тя-тя-тя – довести до пуття.

Ду-ду-ду – У кіно піду.

Дю-дю-дю – зустріну суддю.

Са-са-са – вкусила оса.

Ся-ся-ся – малина уся.

Зу-зу-зу – боюся грозу.

2. Робота над скоромовкою. Гра “Дощик”

Крокодил до крокодила

Приплива просити мила,

Бо набридло крокодилу

Умиватися без мила.

3. Гра “Розшифруй приказку”

13

1

5

9

10

12

2

3

8

4

7

11

6

Неш

Зга

Ча

Нем

Не

Же

Я

Но

Ко

Го

І

Здо

Су

(Згаяного

часу і конем не здоженеш.)

Вправа “Мікрофон”

– Поясніть, як ви розумієте зміст прислів’я.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще виразне читання вірша.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– На сьогоднішньому уроці свої таємниці відкриє ще один вірш Ганни Чубач. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша Г. Чубач “Роса” (с. 90)

1) Робота над загадкою.

– Йшла зоряниця,

Красна дівиця Через покоси,

Гублячи сльози.

Місяць дивився і засмутився,

Сонечко встало – сльози зібрало. (Роса)

– Чи доводилося вам бачити росу? Розкажіть про свої враження.

– Послухайте, як Ганна Чубач описує росу.

2) Виразне читання вірша вчителем.

– Яку картину ви уявляли, слухаючи вірш?

3) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів “луною” за вчителем.

Краса дах

Навіть сріблом

Вранці камінчиках

Усміхаються скрапують

Зливаються вкривають

– Прочитайте слова скоромовкою.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири.

Три, чотири, раз, два.

Розболілась голова.

Треба трішки відпочити,

Щоб нового ще навчитись.

Підтягнулися, присіли,

Пострибали, знову сіли.

Вийшла пауза мала –

До роботи нам пора.

4) Гра “Бджілки”.

Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен – у своєму темпі.

– Чим милується авторка твору?

– Як описує росу?

5) Виразне читання вірша учнями вголос.

– Прочитайте вірш уголос, передаючи замилування описаною картиною.

– Як ви розумієте виділені слова?

– Назвіть слова, що допомогли вам побачити колір, відчути рух.

6) Гра “Знайди риму”.

Краса… (роса);

На траві… (як живі);

Камінчиках… (промінчиках);

Усміхаються… (зливаються);

На листках… (дах).

2. Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання учнями тексту Василя Сухомлинського

– Порівняйте образи роси, створені Ганною Чубач і Василем Сухомлинським. Чим вони подібні й чим відрізняються?

– Який текст вам сподобався більше? Чому?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я дізнався…

– Найбільше мені сподобалося…

– Я вчився…

– На наступному уроці хочу…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Самостійно створити образ роси.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ГАННА ЧУБАЧ “РОСА”