Переказ – ПЕРША НАУКА
Зайчиха знала чимало таємниць. Ось вона ляснула вухами, і нагодоване зайченя затаїлось під кущем, у сухому бур’яні, на південному схилі горбика. Сюди не так часто потрапляють вороги, і до того ж близько зелена, соковита озимина.
Навіть на три кроки людське око не помітить, що в сіро-рудій траві тихенько насторожився пухнастий живий клубочок. Зайченя сидить у ямці, під корінням, а над ним ворушиться сухе велике листя торішнього бур’яну, що зветься ведмеже вухо.
Світить сонце. Повіває вітрець. А на світі стільки цікавого! Зайченя не
В’яло цей страшний звір виповз на сонечко і пройшов на відстані в півстрибка від зайченяти.
Не встигло зайченя збагнути, що діяти, коли над кущем крутнувся чорною тінню крук і націлився на нього. Зайченя крикнуло своєю мовою: мамо!., і злякало їжака, що був уже біля нього.
Їжак скрутився в клубок і виставив гострі голки.
Завдання до тексту
1. Скласти план до тексту. Орієнтовний план
1. Зайчиха знала чимало таємниць.
2. Пухнастий живий клубочок.
3. А на світі стільки цікавого!
4. Над кущем крутнувся чорною тінню крук.
2. Визначити стиль і тип мовлення.
3. Словниковий диктант. Записати та пояснити правопис слів. Бур’ян, південний, сіро-рудий, тихенько, коріння, зветься,
З-під, неначе, в’яло, півстрибок, не встигнути.
4. Питання до тексту.
• Які таємниці знає зайчиха?
• Розкажіть про маленьке зайченя.
• Що стало першою наукою для зайченяти?
• Як врятувалося зайченя?
5. Встановити послідовність речень.
1. Чорний крук кинувся на зайченя, але воно залізло під корінець біля їжака.
2. Зайченя не витримує і піднімає вуха.
3. Навіть на три кроки людське око не помітить, що в сіро-рудій траві тихенько насторожився пухнастий живий клубочок.
4. Зайченя крикнуло своєю мовою.
6. За складеним планом Переказ – ати текст.