Нема пам’яті – і нема майбутнього

Матеріал уроку. Марія Чумарна “Планета рожевого світанку” (продовження).

Мета. Продовжити роботу над казкою Марії Чумарної “Планета рожевого світанку”. Розвивати читацькі навички. Виховувати щирі почуття, розуміння того, для чого ми прийшли в цей світ.

Обладнання. Книга “Казки для друга”, виставка дитячих малюнків, картки-блискавки для гри.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Представлення домашнього завдання.

III. Актуалізація знань.

Вправа “Інтерв’ю”.

Робота в парах. Один учень – кореспондент,

інший – респондент. Завдання: кореспондент складає три запитання за змістом казки, респондент відповідає. Потім учні міняються ролями.

IV. Мовна розминка.

1. Робота з віршем.

Відновіть вірш.

Ніколи………………… нікому не…………..,

Бо зло вертатися погану……. має.

Добро………….. усім добро робіть,

І втоми……………………… нехай не знає.

Слова для довідки: зла, робіть, звичку, творіть, серденько.

– До чого закликає цей вірш?

– Як пов’язаний цей вірш з казкою “Планета рожевого світанку”?

2. Читання анаграм.

МЕЙСІКА

(СІМЕЙКА)

БАТИПОЧИ (ПОБАЧИТИ)

ДІВСАКАНИМИ (САДІВНИКАМИ)

ЩІВНОТРУД (ТРУДНОЩІВ)

НИЧАКІВРІВ (ЧАРІВНИКІВ)

ПАНОКСЕР (СЕРПАНОК)

БУЛЬПРИЦЯ (ПРИБУЛЬЦЯ)

ПРОЛАЗАСИ (ЗАПРОСИЛА)

3. Гра “Хто швидше”.

– Відшукайте в казці речення з цими словами.

V. Робота над казкою.

1. Вправи на розвиток читацьких навичок.

Весела гра “Ой!”

Вчитель показує слова на картках-блискавках. Учні читають іменники тихо, дієслова голосно, на прикметники кажуть “Ой!”.

Мудрець, старий, сімейка, весела, кружляли, розводили, птахи, співали, голуба, жителі, сміливі, ділилися, кулька, червона, розглянути, клубок, круглий, пам’ять, сподівалися, маленька, дівчинка, видряпуватися, вистрибували, загублені, мандрівники, щаслива, прекрасна.

Гра “Продовж речення”.

Хтось з учнів зачитує перші слова речення, інший учень продовжує його. Вибіркове читання.

– Зачитайте всі окличні речення.

– Всі питальні речення.

– Всі речення, які містять тире.

– Речення, які містять пряму мову.

2. Літературний диктант.

> Жителі якої планети були дуже гарними садівниками? (Зеленої.)

> Як називалася казкова планета квітів? (Рожева.)

> Що втрачав кожний мандрівник, котрий потрапляв в червону квітку? (Пам’ять.)

> На якій планеті народилася дівчинка-рятівниця? (На жовтій.)

> Як її називали? (Королевою пісків.)

> Де виросла біла квітка? (На вершині чорної гори.)

3. Стислий переказ казки.

VI. Підсумок уроку.

1. Слово вчителя.

– Ми прочитали чудову казку про прекрасний світ кольорових планет. Побачили, як можна жити в гармонії один з одним, зі світом в цілому. Але все починається з самої людини, з її душевного стану, вихованості, поведінки, відчуття прекрасного. Бо світ нам дістався надзвичайно прекрасний, чарівний. І треба тільки вміти бачити цю красу, любити диво-природу, захоплюватися, переживати, спостерігати і знати, для чого ми прийшли у світ. А приходить людина для добра і радості. Тому завдання у всіх людей на землі одне – творити добро!

2. Евристична бесіда.

– Від чого вам хотілося б очистити нашу планету?

– Викиньте у смітник все те. що заважає людям на Землі жити в щасті і радості. (Діти затісують на картонці слово чи речення, підходять до “смітника”, зачитують і викидають свій варіант відповіді.)

– Як ви розумієте слова: “Нема пам’яті – і нема майбутнього”? (Кожна людина повинна знати свій родовід, пам’ятати своїх прадідів, знати, чим вони займалися, як жили, чим славилися. Треба вивчити “дерево” свого роду. Що більший рід, то міцнішим стає дерево.)

VII. Домашнє завдання.

Навчитися переказувати казку. Дібрати прислів’я про рідний край.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4.00 out of 5)

Нема пам’яті – і нема майбутнього