Найдавніші мандрівники – герої казок. Позакласне читання

Матеріал уроку. Українська народна казка “Як Іван до Сонця ходив” (продовження).

Мета. Продовжити роботу над казкою. Розвивати читацькі навички. Вчити передавати в інтонації характери дійових персонажів. Стимулювати розвиток літературних творчих здібностей. Виховувати кращі людські якості.

Обладнання. Картки з частинами прислів’їв.

Хід уроку

Організаційний момент.

– Подивіться мені в очі. В ваших очах я побачила зацікавленість, радість, а в деяких – хвилювання. Я пропоную з’єднати руки, через тепло своїх

долонь передати тепло своїх сердець іншим. Дякую.

Виберіть одну із букв на парті та доберіть на цю букву слово: “Яким я хочу бути на уроці, в житті”.

А – акуратним, авторитетним.

Б – благородним, бережливим, безкорисливим.

В – ввічливим, вихованим, веселим.

Г – героїчним, гордим, гуманним.

Д – добрим, дружелюбним.

П – привітним, правдивим, працьовитим.

Л – ласкавим, люблячим.

У – уважним.

Н – найрозумнішим, найшвидшим.

Мовна розминка.

– З’єднайте і поясніть прислів’я.

Коли сонечко пригріє, –

місяць – вітчим.

Сонце встане, –

– вся природа воскресає

Сонце гріє, сонце сяє – –

– то й трава позеленіє.

Сонце – батько, –

– то й ранок настане.

– Чому Сонце всі люблять і поважають?

III. Актуалізація знань.

Вправа “Інтерв’ю”.

Робота в парах.

– Поставте одне одному по п’ять запитань за змістом казки.

Літературний диктант.

> Головний герой казки… (Іван).

> Вірний його побратим… (кінь).

> Два берести – це два… (брати).

> Коли вони перестануть битися? (Ніколи.)

> Каченята, яких виганяла жінка, це… (її діти).

> Звідки виганяла жінка каченят? (З терну.)

> Хто тримав міст на своїх плечах? (Риба.)

> 3 чого був зроблений палац Сонця? (З кришталю.)

> Чому Іван не захотів більше служити в пана? (Захотів женитися.)

> Хто поблагословив молодят? (Сонце.)

Робота над темою уроку. Вправи на розвиток читацьких навичок.

– Прочитайте речення, яке закінчується словом: доглядати, ледацюгою, бабу, не повернеться, сиплеться, заходить, палацу, попелу, красуня, на небі, собі, жити, за мотузку, благословить, проводжають.

– Прочитайте тільки питальні речення. (Один учень зачитує питання, інший відповідає, не дивлячись а книжку. І так кожне питальне речення.)

– Відшукайте речення, виправте помилку.

ü Прийшов він до стайні, сів біля свого коника та й засумував.

ü Відріж жмут волосся з мого хвоста, зроби щіточку та почисти нею коней.

– Купіть мені червоні черевички – то я вам допоможу, – каже баба.

ü Він піде куди очі дивляться і не повернеться.

ü Побачили хлопця і питають, куди він іде.

ü До них вибігла жінка в рожевій хустині – то була Сонцева мати.

– Я весело сходжу, бо все бачу.

ü Б’ються вони вже сто років і ніколи не перестануть битися.

ü Поснідало Сонце, поцілувало матір і рушило далі.

ü Тут Іван збудував такий палац, що в ньому і цар не посоромився б жити. Одружилися вони і живуть щасливо.

(Речення можна читати в хаотичному порядку, відповідати учні можуть спочатку не дивлячись в книжку, а потім перевірити свою думку.)

Читання за особами. Аналіз персонажів казки.

Робота в групах.

І група. Яким ви уявляєте Івана? Намалюйте його словесний портрет. Зобразіть на папері образ Івана.

ІІ група. Як би ви зобразили Сонце? У вигляді небесного світила чи живої істоти?

– Якими рисами характеру ви б його наділили? Зобразіть на папері образ Сонця – героя цієї казки.

ІІІ група. Якою ви уявили матір Сонця? Які людські почуття притаманні їй? Зобразіть на папері Сонцеву матір.

Представлення робіт.

Підсумок уроку. Вправа “Закінчи речення”.

ü Ми працювали над казкою, яка називається…

ü В цій казці розповідається…

ü Ця казка відноситься до…

ü Чарівним в цій казці є…

ü Мандрівка до Сонця для Івана була…

ü На прикладі цієї казки ми бачимо, що Сонце…

ü Кінь в казках виступав…

Творче завдання.

– Що корисного приносить кожна мандрівка?

– Що б ти хотів запитати у Сонця?

Домашнє завдання.

Написати вірш або казочку про свою мандрівку до Сонця.

УРОК 65 Позакласне читання


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Найдавніші мандрівники – герої казок. Позакласне читання