Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна

Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна, правильно зображати його в русі, доцільно використовувати кольори веселки для передачі настрою і характеру. Закріпити основні поняття з теми кольорознавства про яскраві та святкові кольори. Розвивати навички побудови композиції, почуття ритму. Виховувати в учнів любов до прекрасного.

Завдання, що закладені в основний зміст уроку:

– закріплювати поняття про святкові кольори;

– ознайомити зі специфікою зображення клоуна;

– вчити малювати людину в русі;

звернути увагу на міміку людини;

– сприймання музики та учнівських робіт,

– передача стану настрою через колір;

– виконання композиції “Веселий клоун”.

Мистецька абетка.

ФОРМА – зовнішні контури предмета.

СИМЕТРІЯ – розміщення, в якому половина зображення є дзеркальним відображенням іншої.

АСИМЕТРІЯ – порушення симетрії. Кольори ВЕСЕЛКИ. КОНТРАСТНІ кольори. ВЕСЕЛІ кольори.

Тип уроку. Створення самостійної творчої роботи.

Методи і прийоми. Розповідь, коментар, демонстрація наочності й зразків тканин різних видів, бесіда, колективне обговорення, організація

сприймання, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз, демонстрація прийомів роботи олівцем.

Обладнання для вчителя. Учнівські роботи, музика для створення настрою, малюнки вчителя на дошці, фарби або кольорові олівці, шаблони людської фігури для магнітної дошки [моделювання рухів людини!

Обладнання для учнів. Папір, фарби, пензлики.

Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань.

На початку уроку звучить весела музика. (Музична композиція “Цирк”].

– Який настрій викликала у вас ця музика? (Святковий, радісний, піднесений]

– Якими кольорами ми можемо його зобразити? (Святкові-всі світлі, яскраві кольори)

– Як ще можна назвати ці кольори? (Це кольори Веселки)

– Скажіть, де найбільше бачимо яскравих святкових кольорів? (На святі, в театрі, в цирку}

– Чому?

2. Мотивація навчальної діяльності.

– Сьогодні будемо малювати веселого клоуна.

Цирк, клоун, несподіванки, весела музика, радість – це почуття, які вам необхідно зобразити сьогодні.

– Хто з вас був у цирку? (Відповіді дітей].

– Що вам там найбільше сподобалось? (Клоуни)

– Пригадайте, який вони мають вигляд? (Діти описують клоунів).

– Якої форми у них ніс? (Круглий)

– Який вигляд мають очі та рот? (Розмальовані)

– А яке у них волосся?

(Діти розповідають про колір, форму волосся).

– Що є необхідним атрибутом циркового клоуна?

(Повітряні кульки, смішні капелюхи, яскравий одяг)

3. Засвоєння нових знань.

– З чого почнемо малювати клоуна? (Відповіді дітей).

– Правильно, з фігури, точніше з її положення.

– Щоб вам легше було працювати надлюдською фігурою і ви пригадали, як

Саме мапюється людина в тому чи іншому русі, подивіться, будь ласка, на

Дошку. Для моделювання рухів використовуємо шаблони і магнітну дошку.

Розклавши шаблони так чи інакше, можна змодєпювати будь-який рух клоуна.

(Моделюємо положення тіла, робимо замальовки. Вчитель на дошці, а учні на тренувальних аркушахі

Зразки шаблонів Моделювання рухів

– Як зобразити настрій?

[Треба намалювати певний вираз обличчя).

Розглядаємо таблицю “Міміка людини”.

– Подивіться, як зобразили клоуна ваші ровесники, учні попередніх класів.

4. Визначення практичних завдань:

– намалювати фігуру клоуна в певному положенні;

– визначитись з одягом і мімікою;

– продумати святкову веселу кольорову гаму;

– промалювати одяг і риси обличчя фарбами.

5. Самостійна художньо-практична діяльність учнів.

– Пам’ятайте, що положення тіла клоуна може бути симетричним і

Асиметричним, подумайте, як краще розмістити його на площині та яке

Вибрати положення для аркуша паперу.

(Під час самостійної роботи надаю учням допомогу, скеровую їх дії). В. Підсумок уроку.

– Які кольори використовували, щоб створити веселого клоуна?

– Які веселі кольори використали?

– Молодці! Ви всі сьогодні гарно попрацювали. Ви створили справжній цирк. (Оцінювання і виставка робіт).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.00 out of 5)

Мета. Вчити учнів передавати особливості портрету клоуна