Людям ХХІ століття
Людям ХХІ століття
Юні друзі
Ви живете й навчаєтеся у XXI от. Раніше про цей час мріяли багато людей, писали книжки, знімали фільми… Це – епоха нових відкриттів, звершень, наукових досягнень. Яким же стане XXI ст. для вас? Чи відкриєте ви для себе сучасний світ, чи гідно крокуватимете в ньому як громадяни незалежної України?
Нині світ став напрочуд рухливим. Ще сто років тому з однієї країни до іншої треба було їхати декілька днів або тижнів, навіть місяців, а тепер за декілька годин можна опинитися в іншій державі, літаком за півдоби
Земля є спільним домом для людей різних національностей. І чи буде в ньому мир, злагода і радість, залежить від кожного з нас. Ми маємо
З усіх досягнень людства особливо вирізняється література. У художніх творах різних народів ми знаходимо духовні цінності – добро, честь, совість, любов до ближнього, відповідальність за свої вчинки, за природу й долю всього людства. Ці твори дають нам можливість краще пізнати країни та їхню історію, традиції та звичаї. Щоб будувати спільне щасливе майбутнє, треба розуміти й поважати одне одного. І тут нам не обійтися без слова, що наділене великою силою, а тим більше художнє слово, яке впливає не тільки на наш розум, а й на почуття, уявлення про світ, надихає нас на прекрасне. Геній світового масштабу і син української землі М. Гоголь писав: “Слово є найвищим дарунком Бога людині… Благодатними вустами поезії навіюється в душу те, чого не можна внести в неї ніякими приписами й законами”. Отже, художня література може змінити людину й змінити весь світ довкола – зробити їх кращими, духовнішими, добрішими.
Новий предмет “Світова література” вивчає художні твори від давнини до сучасності. Через художнє слово ми відкриємо для себе світ минулого й теперішнього, інші країни й вічні істини. Якщо ви навчитеся вчитуватися в слово, розуміти його, вам буде легше знайти шлях у новому тисячолітті, де так важливо знати різні мови й здобутки різних культур. Тож нехай на дорогах сучасного світу вас супроводжують книжки, які читають ваші однолітки в інших країнах, на яких виросло багато поколінь, книжки, які єднають цей світ і роблять його світлішим!
Читайте художні твори повільно, удумливо й виразно.
Переказуйте окремі уривки з художніх творів за текстом.
Висловлюйте своє враження від твору, давайте характеристики персонажам і подіям розлого та грамотно.
Звертайте увагу на довершеність твору, його художні особливості, майстерність автора та перекладача.
Намагайтеся дізнатися якомога більше про автора твору, його життя та діяльність, про інші твори, які він написав.
Теоретичний матеріал потрібно прочитати декілька разів, осмислити його, знайти до нього відповідні приклади з художніх творів, уміти відтворити визначення основних понять теорії літератури, використовувати їх при розгляді художніх творів.
Намагайтеся знаходити подібність і відмінність між різними художніми творами.
Якщо ви володієте іноземною мовою, спробуйте прочитати художній твір (або його фрагмент) в оригіналі, порівняйте з українським перекладом.
Якщо ви ознайомлені з втіленнями літературного твору в інших видах мистецтва (живописі, музиці, кіно, мультиплікації тощо)” висловіть своє враження від них на підставі прочитаного.
Якщо ви ще не записалися до бібліотеки, обов’язково запишіться, читайте твори за програмою і поза програмою не скорочені, а повністю (не пропускаючи сторінок!), стежте за новинками сучасної дитячої літератури, порадьте однокласникам ті книжки, які вам сподобалися.
Якщо ви володієте навичками роботи з комп’ютером, зверніться до тих інтернет-ресурсів, де можна прочитати цікаві дитячі книжки, поділіться своїми знахідками з учителем і друзями.