Любов у повісті А. И. Куприна “Двобій”
1. Портрет і характер Георгія Ромашова. 2. Туга за теперішнім життям у душі молодого офіцера. 3. Любов до Шурочке як порятунок від жорстокості військових будня 4. Образ Олександри Петрівни і її відношення до любові. 5. Неминучість двобою.
– Спи, моя прекрасна, спи, любов моя. Я – біля, я стережу тебе! А. И. Куприн Головний герой повести А. И. Куприна “Двобій” Георгій Олексійович Ромашов – натура чутлива й романтична. Це видно з перших сторінок добутку, коли оповідач починає розповідати про це офіцері Георгій часто замислювався, любив
“. З того ж абзацу з’ясовується, що Ромашов носив окуляри. От ще епізод, де описується зовнішність Юрія Олексійовича: “Тоді Ромашов раптом з разючою ясністю й начебто з боку уявив собі самого себе… бліда особа, короткозорість, свою звичайну розгубленість і незручність…”. Але, незважаючи на це й на звичку Георгія Олексійовича фантазувати й подумки говорити про себе в третій особі, молодий
Протягом всієї повісті Георгій неодноразово заступався за слабку людину ( солдата-татарина, вічно всіма що кривдиться Хлебникова, жінку в публічному будинку) перед сильним (полковником Шульговичем, унтер-офіцером Шаповаленко, поручиком Бек-Агамаловим), тоді коли всі інші покірно мовчали, воліючи бездіяти. В одній з перших розділів повести говориться про те, що й офіцери, і солдати, не особливо обтяжені честолюбством, несли військову службу, як “примусову, неприємну, огидну панщину”. Не любив армійське життя й чутливу людину Ромашов.
І не тільки через її одноманітність, але й тому що люди, живучи в таких умовах, озлоблялися, втрачали людський вигляд, і часто єдиною відрадою офіцера наприкінці дня був похід у їдальню для того, щоб випити Горелки Молодому офіцерові все це огиднуло – він уже навчився випивати, і завів брудний і пошленький роман із замужньою полковою дамою Раїсою Петерсон. А душу Ромашова хотіла теперішній, чистої й щирої любові. Георгій Олексійович, що тонко почуває природу, відчував радісний і світлий настрій весни: “…І в цьому м’якому повітрі, повному дивних весняних ароматів, у цій тиші, темряві, у цих преувеличенно яскравих і точно теплих зірках – відчувалося таємне й жагуче шумування, угадувалася спрага материнства й марнотратна хтивість землі, рослин, дерев – цілого миру”. Бажання любити особливо відчувалося навесні: “…
У серце ворушилося неясне й солодке передчуття прийдешньої любові… “. Ромашов полюбив дружину поручика Володимира Ефимича Миколаєва Шурочку. Спочатку він випробовував до цієї жінки тільки таємну ніжність, любив відвідувати сімейство Николаевих, спостерігати за нею, тягти нитку, коли вона займалася в’язанням, розмовляти з нею в присутності чоловіка, що готується до іспитів. Але поступове почуття закоханості в молоду чарівну Олександру Петрівну переросло в більше серйозне й глибоке почуття – у любов: “…На мить згадалася йому Шурочка, така сильна, така горда, гарна, – і щось млосн, солодке й безнадійне занило в нього біля серця”.
23 квітня, у день спільних іменин Олександра запросила Георгія Олексійовича на пікнік на честь її і його іменин. Святкування, особливе час, проведений у сутінках, що згущаються, на відстані від усіх наодинці із Шурочкой ще більше розпалили в молодому підпоручику любов до неї, змусили палко зізнатися коханій у своїх почуттях. Тоді серце Ромашова забилося сильніше, але він не досяг бажаного щастя із Шурочкой. Більше того, вона, назвавши молодого офіцера “милим” і “коханою людиною”, просить його більше не приходити до них додому через брудні анонімні листи, що приходять у будинок Книколаевим. Тепер Юрію Олексійовичу залишається тільки ходити в неї під вікнами, кидати в них квіти й подумки звертатися до коханої.
“…Часто, побачивши видали жінку, що фігурою, ходою, капелюшком нагадувала йому Шурочку, він біг за нею зі стиснутим серцем, з переривчастим подихом, почуваючи, як у нього руки від хвилювання робляться холодними й вологими”. А чи любила сама Олександра Петрівна Георгія Ромашова? Важко однозначно сказати “так”, навіть, незважаючи на її ніжні слова на адресу молодого підпоручика. Головний герой повести захоплюється блідою смаглявою особою Сашка, її палаючими губами, гнучкістю її тіла й родимкою на юшці.
Сама ж Олександра рада слухати у свою адресу компліменти від стороннього чоловіка в присутності свого чоловіка Вона готова виявити сиюминутную ніжність, іноді навіть турботу про “арестантике” Ромашова, але в день пікніка вона, уміло роздражнивши молодого офіцера, не може, не хоче віддатися палко люблячому її підпоручикові. Пояснює це вона небажанням боягузтва й обману. Але напередодні дуелі Шурочка все-таки дозволила улюбленому “взяти їхнє щастя”, попередньо домовившись із Ромашовим про умови двобою, які будуть вигідні і її сімейство, і молодому офіцерові. На мій погляд, самі точні слова про Олександра Николаевой вимовив Василь Назанский, що був коханий Шурочки й близький друг підпоручика Ромашова: “Мабуть, вона ніколи й нікого не любила, крім себе.
У ній пропасти властолюбства, якась зла й горда сила. І в той же час вона – така добра, жіночна, нескінченно мила Точно в ній два чоловіки: один – із сухим, егоїстичним розумом, іншої – з ніжним і жагучим серцем”. З таємної останньої розмови Олександри Петрівни з Ромашовим стає очевидним, що молода жінка спочатку турбується про свою вигоду, своєї репутації, про свою справу (щоб чоловік успішно витримала іспити), а потім уже згадує про честь Георгія Олексійовича. У розпачі, що доходить до сліз, Шурочка обіцяє “зГорети в одна мить як феєрверк”, якщо репутація її чоловіка постраждає, і його залишать у полицю. Це не могло не торкнути до глибини душі Ромашова, адже щастя й благополуччя улюбленої жінки йому дорожче всього на світі!
Молодому офіцерові не залишається нічого іншого, як скоритися волі Олександри Петрівни. Її слова “Ви неодмінно повинні завтра стрілятися” звучать для “Ромочки” як наказ. Незважаючи на розумну раду Назанского не грати зі смертю, Ромашов іде на цей небезпечний крок в ім’я любові, в ім’я виконання бажання коханій
Схожі твори:
- Протест підпоручика Ромашова проти несправедливості тупого й жорстокого життя в повісті А. И. Куприна “Двобій” “А якщо моє “Я” не захоче” і “Я” інших людей теж?” – так думав Ромашов про те, що можуть зробити люди, які можуть не захотіти підкорятися життя й тим, хто нею править. Справді, всі, здавалося б, дуже просто – перестати підкорятися. Але одна людина не може зробити нічого. А що...
- Станова мораль офіцерства по повісті А. И. Куприна “Двобій” Ромашов починав потроху розуміти, що вся, військова служба з її примарною доблестю створена жорстоким, ганебним вселюдським непорозумінням. А. И. Куприн Повість “Двобій” доповнює й розвиває тему про стан і положення російської армії, що знайшла своє відбиття в добутках інших наших класиків. Основна її ідея виражена думками головного героя твору Юрія...
- Зміст назви повести А. Н. Куприна “Двобій” Коли закриваєш останню сторінку повести Куп-Рина “Двобій”, виникає відчуття безглуздості, несправедливості случившегося. Сухі рядки рапорту точно й безпристрасно викладають обставини смерті підпоручика Ромашова, що загинуло в результаті дуелі з поручиком Николаевым. Просто й буденно обриву-ется життя юної, чистої й чесної людини. Зовнішня канва повести начебто б пояснює причи-ну цієї трагедії...
- Повість А. И. Куприна “Двобій”: сюжет і герої Повість А. И. Куприна “Двобій” – один із кращих добутків письменника. Засноване на автобіографічних мотивах, воно втілило в собі всі враження автора від навчання в кадетському корпусі й чотирьох років військової служби. Однак автобиографични не тільки враження й настрій повести, але і її герої. Багато критиків угадували в підпоручику Ромашові...
- Короткий переказ повести Куприна “Двобій” Повернувшись із плацу, підпоручик Ромашов подумав: “Сьогодні не піду: не можна щодня набридати людям”. Щодня він просиджував у Николаевых до напівночі, але ввечері следующею дня знову йшов у цей затишний будинок. “Тобі від барині листа прийшла”, – доповів Гайнан, черемис, щиро прив’язаний до Ромашова. Лист був від Раїси Олександрівни Петерсон,...
- Моральні й соціальні проблеми в повісті Куприна “Двобій” Моральні й соціальні проблеми в повісті Куприна “Двобій” План 1 Історія створення повести “Двобій” 2 Необхідність змін в армії нерозуміння більшістю солдатів своїх командирів проблема “рукоприкладства” тяжке становище рядових модель кріпосницького ладу в російської армії доля тих людей, які намагаються йти проти системи 3 Шляхи рішення проблем Біографія Куприна була...
- Критичне зображення армійського суспільства в повісті А. И. Куприна “Двобій” Дія повести ставиться до середини 90-х років XIX століття. Сучасники побачили в ній осуд армійських порядків і разоблачение офіцерського складу. І це меніние через кілька років підтвердить сама история, коли російська армія потерпить сокрушительное поразку в боях під Мукденом, Ляоляном, Порт-Артуром. Чому це проспливло? Мені здається, що “Двобій” яскраво й...
- Повість “Двобій” А. И. Куприна (символічний зміст назви) Повість “Двобій” – ланка в довгому ланцюзі творів Куприна, присвячених російської армії. “Двобою” передували численне оповідання 1890 – початку 1900-х років (“Дізнання”, “Кущ бузку”, “Нічліг”, “Нічна зміна”, “Похід”), повість “На переломі” (“Кадети”, 1900). За “Двобоєм” випливали оповідання “Весілля” і “Гранатовий браслет” (у якому досить важливу роль грає образ генерала Аносова),...
- Мрія автора про сильну й безкорисливу любов (по повісті А. И. Куприна “Гранатовий браслет”) Тема любові – основна у Творчості Куприна. На його думку, саме любов дає можливість розкритися всім самим прекрасним сторонам людської душі. Почуття піднімає людей над сірою повсякденністю й стає вищим вираженням їхньої природної рівності, над яким не владні ні станові забобони, ні людські закони. У такій любові Куприн бачить вище...
- Чому більша, теперішня любов пройшла мимо?(по повісті А. И. Куприна “Гранатовий браслет”) А. И. Куприн – російський письменник-реаліст другої половини XIX – нач. XX в. в. Для мене його творчість цікаво тим, що тісно переплетено з його враженнями, роздумами, часто автобиографично. Яких-небудь шістдесят п’ять років розділяють нас із письменником, а це не такий вуж і великий строк. Напевно, тому багато дій, думки,...
- Любов як трагедія непересічної особистості На рубежі XIX і XX століть російська література переживала період особливого розквіту. У поезії він був названий “срібним століттям”. Але і проза збагатилася багатьма шедеврами. На мій погляд, чимало сприяв цьому і А. І. Купрін. Його творчість поєднує в собі дивним чином самий суворий життєвий реалізм і дивовижну легкість, прозорість....
- Любов – головна тема повести “Гранатовий браслет” А. И. Куприна 1. Головна героїня повести, її життя в заміжжі. 2. Почуття таємничого Г. С. Ж. 3. Любов у міркуваннях генерала Аносова. 4. Зміст любові для головного героя повісті й самого А. І. Куприна. Я перед тобою – одна молитва: “Так святиться ім’я Твоє”. А. І. Куприн Повість “Гранатовий браслет”, написана А....
- “Любов настільки всесильна, що перероджує нас самих…” (Ф. М. Достоєвський). По добутку А. И. Куприна “Гранатовий браслет” 1. Тема любові у творчості письменників. 2. Куприн – поет любові. 3. “Гранатовий браслет” – оповідання про “святу” любові Любов. Цій темі присвячено стільки віршів, написано стільки добутків. Мабуть, жоден письменник або поет не обійшов цю тему у своїй творчості. Для когось це було сладостное почуття, що дарує щастя й...
- Критичне зображення армійського суспільства у повісті О. І. Купріна “Двобій” Дія повісті відноситься до середини 90-х років XІX століття. Сучасники побачили в ній осуд армійських порядків і викриття офіцерського складу. І ця думка через кілька років підтвердить сама історія, коли російська армія зазнає нищівної поразки в боях під Мукденом, Ляоляном, Порт-Артуром. Чому це відбулося? Мені здається, що “Двобій” яскраво і...
- Любов як трагедія неабиякої особистості На рубежі XIX і XX століть російська Література переживала період особливого розквіту. У поезії він був названий “срібним століттям”. Але й проза збагатилася багатьма шедеврами. На мій погляд, чимало сприяв цьому й А. И. Куприн. Його творчість з’єднує в собі дивним образом найсуворіший життєвий реалізм і дивна легкість, прозорість Його...
- Любов безкорислива, самовіддана, що не чекає нагороди (по оповіданню И. А. Куприна “Гранатовий браслет”) Любов безкорислива, самовіддана, що не чекає нагороди (по оповіданню И. А. Куприна “Гранатовий браслет”) Часом ми так далекі від реальності в наших мріях, що чергове повернення до дійсності приносить нам біль і розчарування. І ми біжимо від найменших неприємностей життя, від її холодності й нечутливості. У своїх рожевих снах ми...
- ОСНОВНІ ТЕМИ Й ІДЕЇ ДОБУТКІВ И. А. БУНІНА, А. И. КУПРИНА ОСНОВНІ ТЕМИ Й ІДЕЇ ДОБУТКІВ И. А. БУНІНА, А. И. КУПРИНА. У літературі взагалі, а в російській літературі особливо, проблема взаємини людини з навколишнім його миром займає дуже істотне місце. Особистість і середовище, індивідуум і суспільство про це міркували багато російських письменників XIX століття. Плоди цих міркувань відбилися в багатьох...
- ТВІР ПО ТВОРЧОСТІ И. А. БУНІНА И А. И. КУПРИНА ТВІР ПО ТВОРЧОСТІ И. А. БУНІНА И А. И. КУПРИНА И. А. Бунін і А. И. Куприн у своїх добутках зачіпають і розкривають багато тем, але одна з найважливіших – це тема любові. Звичайно ж, автори по-різному описують це світле почуття, знаходять його нові грані й прояви, але ми можемо...
- Сенс назви повісті О. І. Купріна “Поєдинок” Назва повісті О. І. Купріна вірно передає зміст що розігралася в ній драми, відразу визначає внутрішній конфлікт, ще не відомий читачеві. Тобто під поєдинком мається на увазі не тільки описана в кінці повісті дуель, але і всі події, що відбуваються з головними героями. Дія книги відбувається в той час, коли...
- Поезія любові (по добутках А. И. Куприна й И. А. Буніна) Але коли для щирої любові Страждання завжди необхідно, Те, видно, уже такий закон долі. Навчимося зносити його з терпеньем… В. Шекспір Л. Н. Толстой говорив, що скільки серць, стільки й пологів любові. Це дуже вірно. Я прочитала багато книг про любов, насамперед російську класику (особливо сподобалися мені повісті й оповідання...