Квіти незнайомого мистецтва або як писати твір з китайської та японської поезії
Квіти незнайомого мистецтва або як писати твір з китайської та японської поезії
Гортаючи сторінки збірки старовинних віршів, ми завжди стикаємося з вічністю. Вже пройшли десятки і сотні років як розпалися імперії, перетворилися в пил наряди, зникли з лиця землі міста й цілі покоління, а до нас все ще доходять ліричні відгомони чиїхось сердець, переживань, почуттів, подій. Перевертаючи сторінки на нас, то повіє легкий морський бриз, то легкий аромат квітів, або запах соснового бору, ми чуємо крик улетающих журавлів, шум прибою, шелест трави.
У першій поезії сходу описується вся різнобічність світу: і безмежне блаженство від його дарів, і світла краса природи, і легку посмішку над слабкостями людей, і сум осінніх дощів, і жалюгідну до болю і сліз картину самотності старості і осиротілого
Сумний квітка лотоса і згорьована людська душа – це образ єднання всього в цьому світі, а головне людини з природою, роздуми людини про нас самих як про частинці якогось грандіозного єдності.
Саме ці роздуми ми можемо знайти у творчості Басьо. Ціле десятиріччя він бродив по великої Японії. Він проводив ночі в полі, в покинутих будинках, у дворі монастирів, в печерах, в садах. Його багаторічний шлях став для нього джерелом натхнення, його робочим кабінетом. У його поезії, навіть в самих невеликих творах немає жодного зайвого слова, все лаконічно, але на диво точно. Буквально в декількох точно підібраних словах ми можемо побачити цілий світ. Побачити в крупиці цілий світ, у польоті метелики – порив почуттів, у скелі або квітці – серце людини, в сірості фарб – млосно печаль, саме такими ми бачимо хокку Басьо, вони як скам’янілі моменти історії. У них проноситься осіння печаль рослин, урочиста як наречена краса Землі, що перевершує навіть небеса, веселощі від зустрічі з одним. Всі ми з часом втомлюємося від міського життя, від сірості буднів, від техніки, інтернету і можливо навіть друзів (у всіх трапляється), я думаю, що варто взяти до рук книжечку Східної поезії, і ваша душа відразу заспокоїться, і наповниться умиротворенням ваше серце.
. Сполохнеться крильцями метелик, зашумить трава,
. заспівають цвіркуни, зажурчіт дзвінкий гірський струмочок…
. Пройде стомленість, метушня міста, в душі залишиться цілющий чари віршів, чари вічної, безмежної краси і мудрості.
Схожі твори:
- “Квіти незнайомого мистецтва…” (З китайської і японської поезії) Ви кидали в нас квітами Незнайомого мистецтва, Незрозумілими словами Сп’яняючи наші почуття. Н. Гумилев Дзвін змовк удалечині, Але ароматом вечірніх квітів Відзвук його пливе. М. Басі Відкриваючи томик стародавніх віршів, ми щораз зустрічаємося із чудом. Давним-давно стали порохом імперії, зотліли одягу, будинку, квіти, зник слід багатьох поколінь, а ми усе...
- Квіти незнайомого мистецтва! Відкриваючи томик стародавніх віршів, ми щораз зустрічаємося із чудом. Давним-давно стали порохом імперії, зотліли одягу, будинку, квіти, зник слід багатьох поколінь, а ми усе ще чуємо – через сотні років! – звуки давно, що чути голосів, стукіт сердець, наповнених ніжністю, гнівом, любов’ю або спокоєм. Зі сторінок поетичних збірників віє на...
- Розкрийте особливості середньовічної китайської поезії (на прикладі вивчених творів Лі Бо і Ду Фу) Китайський поет Лі Бо та його послідовник Ду Фу створили поезії, які вважаються вершиною світовою лірики. Вони дуже лаконічні, та водночас виразні, проникливі, вишукані. Провідні мотиви лірики Лі Бо – елегічні. Це легкий сум, філософські роздуми ліричного героя, поєднані зі спогляданням прекрасної природи, глибокого проникнення в атмосферу навколишнього світу. Особливості...
- Особливості середньовічної китайської поезії СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Особливості середньовічної китайської поезії Китайська література – одна з найдавніших літератур світу, її історія налічує три тисячі років. Класична китайська поезія досі є неперевершеним зразком мистецтва, предметом вивчення і захоплення наших сучасників. Основа авторської китайської поезії була закладена ще Конфуцієм: він стверджував, що вірш повинен ототожнюватися з тим, що...
- Мій улюблений твір мистецтва (відгук про твір мистецтва) Мистецтво… Воно зачаровує нас силою краси: краси звуків, краси почуттів, краси побаченого. І якщо вже зачарувало людину – то це навіки. Отака вона сила – сила мистецтва. Когось зачарувала таємнича, ніжна, трепетна музика, когось довершена картина, когось прекрасна книга, когось чарівний спів виконавця. Серед музичних творів мені найбільше подобається “Місячна...
- Принципи “чистого мистецтва” в поезії – ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОВІДНИХ ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ ПОЕЗІЇ СЕРЕДИНИ XIX ст ТРАДИЦІЇ ТА НОВАТОРСЬКІ ЗРУШЕННЯ В ПОЕЗІЇ середини – другої половини XIX ст. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОВІДНИХ ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ ПОЕЗІЇ СЕРЕДИНИ XIX ст. Принципи “чистого мистецтва” в поезії У середині XIX ст. теорія “чистого мистецтва” (“мистецтва для мистецтва”), відома ще від античних часів, набула “нового дихання”. У Франції її прихильники – поети...
- Учнівський твір – Особливості японської лірики Те, що не висказав я, Сильніше того, що сказав. З японського вірша Захід і Схід… Не секрет, що ці поняття звичайно різко протиставляють один одному. У чому ж причина? Тільки чи в географії? І що мав на увазі Кіплінг, коли говорив, що “…разом їм не зійтися”? У пошуках відповідей на...
- Школа “чистого мистецтва” в російській поезії “Мистецтво для мистецтва” або “чисте мистецтво” – це назва певноі кількості естетичних концепцій, що стверджують самоцінність Xудожньої творчості, незалежність мистецтва від політики і суспільні вимоги. Існуючи з часів античності ідеї “чистого мистецтва” оформлються в теорію до середини XІX століття як реакція на позитивізм і прагматизм філософи Просвітництва і дріб’язковість, розрахунковість...
- Як писати твір у 9-му класі Дев’ятий клас – найбільш відповідальний і важкий етап шкільного курсу літератури. Перехід від уроків літературного читання до вивчення систематичного курсу літератури на основі художньо-історичних принципів вимагає якісно нового ставлення школярів до красного письменства. Дев’ятикласники-читачі перебувають у складному стані переходу від переважно моральної оцінки літературних творів до їх соціально-естетичного осмислення. Дев’ятикласникам...
- Шляхами Орфея: тема мистецтва й митця в поезії Р. М. Рільке Темою і метою будь-якого мистецтва і примирення індивідууму із Всесвітом. Р. М. Рільке. Р. М. Рільке – один із найвитонченіших поетів початку XX ст. Здібність і сприймати культурні цінності різних епох і народів, духовна широта, гостроти світовідчуття, якими він був обдарований від природи і розвивав у собі протягом усього свого...
- Як писати твір: порівняльна характеристику персонажів Зображення головного героя в романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” Твір на прикладі порівняльної характеристики Онєгіна і Печоріна. Як відомо, Онєгін і Печорін належать до того суспільного типу людей 20-30-х років XIX століття, яких називали “зайвими” (“розумні непотрібності”, “страждають егоїсти”, говорив про них Бєлінський). Чому їх так називали? Що...
- Мій улюблений твір мистецтва Мистецтво… Воно зачаровує нас силою краси: краси звуків, краси почуттів, краси побаченого. І якщо вже зачарувало людину – то це навіки. Отака вона сила – сила мистецтва. Когось зачарувала таємнича, ніжна, трепетна музика, когось довершена картина, когось прекрасна книга, когось чарівний спів виконавця. Серед музичних творів мені найбільше подобається “Місячна...
- ІЗ КИТАЙСЬКОЇ ЛІРИКИ Китайська культура – одна з найдавніших культур світу, її історія налічує понад три тисячі років. Давня усна народна творчість Китаю не створила великих епічних поем, тому єдиними віршовими формами були невеликі ліричні пісні, перші з яких відносять до XI cm. до н. е. їх, за переказом, зібрав і впорядкував у...
- Як писати твір Реалістичний світ Б. Грінченка Розмірковуючи над темою нашого твору “Реалізм і народність художньої црози Б. Грінченка”, ми повинні згадати, що реалізм у художній літературі усвідомлюється як зображення типових характерів у типових обставинах. Головне, що в центрі уваги письменника знаходяться не просто факти, люди й речі, а ті закономірності, які діють у житті. Щодо принципа...
- Як писати твір за драмою Лесі Українки “Лісова пісня” А зараз давайте спробуємо опинитися у казці, у лісовій казці. Напевно, ви здогадалися, про що йдеться? Звичайно, це невмируща “Лісова пісня” Лесі Українки. Читаючи цей твір, ми з вами потрапляємо в дивовижне царство фольклорних образів: Той, що греблі рве, Потерчата, Русалка, Водяник. Взаємини цих істот нагадують взаємини між людьми, але...
- Проблема митця і мистецтва в поезії Є. Маланюка Євген Маланюк певною мірою залишається таємничою постаттю для сучасного українського читача. Перш за все тому, що широкий загал познайомився з його творчістю досить недавно, а також, тому, що поезія митця – інтелектуальна, глибоко філософічна, сповнена символічних означень та складних метафор і алегорій. Роздумуючи над роллю митця в суспільстві, Є. Маланюк...
- Поезія “Визначення мистецтва” як вияв художньої філософії Б. Пастернака О. БЛОК, А. АХМАТОВА, Б. ПАСТЕРНАК – “СРІБНА ДОБА” РОСІЙСЬКОЇ ПОЕЗІЇ “СРІБНА ДОБА” РОСІЙСЬКОЇ ПОЕЗІЇ О. БЛОК, А. АХМАТОВА, Б. ПАСТЕРНАК Поезія “Визначення мистецтва” як вияв художньої філософії Б. Пастернака Б. Пастернак – поет підкреслено нетрадиційний, відмінний від інших поетів, своїх сучасників, як за поетичною манерою, так і за тематикою. Його не цікавлять злободенні, гостро-соціальні, політичні та громадянські теми, які були...
- Проблема митця і мистецтва в поезії Євгена Маланюка Євген Маланюк певною мірою залишається таємничою постаттю для сучасного українського читача. Перш за все тому, що широкий загал познайомився з його творчістю досить недавно, а також тому, що поезія митця – інтелектуальна, глибоко філософічна, сповнена символічних означень та складних метафор і алегорій. Роздумуючи над роллю митця в суспільстві, Є. Маланюк...
- Учимося писати твір на уроці зарубіжної літератури Перше запитання, з якого починається кожна творча робота: “А гкий за обсягом має бути твір?”. Відповідь “Щоб розкрити тему” учням говорить усе і водночас нічого. Спостереження свідчать, що з роками обсяг письмових робіт школярів поступово зменшується. Тому відповідь педагога має бути чіткою: “Півсторінки вступ (чому я взявся саме за цю...
- Почнемо писати твір: Чим смішний, чим страшний Пузир? Людину завжди приваблювали гроші, бо давали владу. Саме тому вона тяглася до них, іноді забуваючи про честь, совість. Але бувало й так, що вона зовсім перетворювалася на глитая. Саме таким постає переді мною Терентій Гаврилович Пузир, людина смішна і одночасно страшна. Образ Пузиря розкривається в розмовах із багатьма людьми. То...