КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – Я. КАВАБАТА, Г. Г. МАРКЕС – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
Я. КАВАБАТА, Г. Г. МАРКЕС
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ
До теми “Творчість письменників Я. Кавабата, Г. Г. Маркеса”
1. За що Ясунарі Кавабата був нагороджений Нобелівською премією?
2. Що покладено в основу сюжету повісті Ясунарі Кавабата “Тисяча журавлів”?
3. Від чого застерігає письменник у повісті “Тисяча журавлів”?
Письменник застерігає від “вульгарності, в яку впадають сучасні чайні церемонії”. Іншими словами, автор занепокоєний ставленням
4. Визначте символічний зміст образу тисячі журавлів, винесеного у назву твору.
За уявленнями японців, журавлі символізують надію, добробут і щастя. У повісті цей образ звеличує національні традиції, які японці мусять підтримувати задля подальшого розквіту нації.
5. Чому, на вашу думку, тисяча журавлів зображені на кімоно юної Юкіко?
6. Розтлумачте вислів Кавабати: “Зустріч з чаєм – це та сама зустріч
7. Дайте визначення магічного реалізму.
Це поняття, за допомогою якого дослідники визначають особливості творчого методу деяких письменників XX століття, насамперед Кафки, а також Гарсіа Маркеса. Фантастичне та реальне в їхніх творах перемішане, “сплавлене” в єдине; найнеймовірніше відбувається в буденній, тривіальній обстановці. Вторгнення фантастичного, всупереч традиції, не супроводжується яскравими ефектами, а подається як звичайна подія. Створення особливої художньої дійсності – фантастичної – є засобом пізнання та відображення, глибинного, прихованого смислу явищ реального життя.
8. Чим фантастика Кафки відрізняється від фантастики Маркеса?
У Кафки фантастика – породження авторської свідомості, а у Маркеса – здебільшого фольклорного походження.
9. Що лягло в основу роману Маркеса “Сто років самотності” ?
10. Що є композиційним стрижнем роману Г. Маркеса “Сто років самотності”?
11. Яка загадкова хвороба вразила мешканців Макондо?
12. Хто в романі є двійником автора?
13. Від чого застерігає Маркес своїм романом?
Найстрашніше лихо, за Маркесом, яке може статися з народом, це втрата ним історичної пам’яті.
14. Як сам Маркес визначає суть свого роману?
“…Це Думка, що самотність протилежна солідарності. І вона пояснює загибель Буендіа, загибель їхнього середовища, загибель Макондо. В цьому закладена політична думка: самотність, яка розглядається як заперечення солідарності, набуває політичного сенсу”.
15. Який троп використовує Маркес для змалювання образів своїх героїв?
Гіперболу. Усі герої глибоко трагічні, неприборкувані у пристрастях. У них перебільшені як вади, так і чесноти.