КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – Р. БРЕДБЕРІ, А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ
ЛЮДИНА ТА ЇЇ СBIT
Р. БРЕДБЕРІ, А. ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ
До теми “”Фантаст номер один XX століття” (короткі відомості про Р. Бредбері)”
1. Назвіть роки життя Р. Бредбері.
2. Де народився Р. Бредбері?
3. Чи відома вам історія імені Бредбері?
Друге ім’я – Дуглас – він одержав на честь відомого актора того часу Дугласа Фербенкса.
4. Якою була освіта Бредбері?
Бредбері закінчив школу в Лос-Анджелесі, куди переїхали його батьки. Далі вчитися хлопець не мав змоги, адже
5. Якою була мрія юного Рея?
6. Коли Бредбері написав свою першу книжку?
У 1938 р. вийшло друком перше оповідання Бредбері, але успіх приходить до нього лише через 12 років, коли побачили світ “Марсіанські хроніки”.
7. Назвіть найвідоміші твори Р. Бредбері.
До теми “Дивне майбутнє (за новелою Р. Бредбері “Усмішка”)”
1. Де і коли відбувається дія в новелі Р. Бредбері “Усмішка” ?
2. Нідомо, що у творі “Усмішка” зображено місто після ядерної війни. Яким його побачив автор?
“Розбиті
3. Якими в новелі “Усмішка” Р. Бредбері змальовано людей?
Брудними, у брудному одязі з грубої мішковини. Вони п’ють із тріснутих чашок каву, отриману з якихось ягід, варять юшку, що булькотить в іржавій каструлі люди дуже бідні, не всі можуть купити навіть таку їжу.
4. Розкажіть, якими були свята у городян.
Люди збиралися на майдані на свято науки, яке полягало в тому, що вони розбивали кувалдою машину, громили завод, на якому виробляли літаки, висаджували в повітря друкарню та склад боєприпасів.
5. Якою була реакція людей на подібні дійства?
6. Як ви гадаєте, що можна сказати про духовні цінності цих людей?
Ці люди страшні, жорстокі. Вони втратили усе людське: душу, мораль, культуру. Вони деградували як особистості. Створивши технократичну цивілізацію, люди прийшли до духовного зубожіння.
До теми “”Я родом із Дитинства” (письменник А. де Сент-Екзюпері)”
1. Як ви розумієте улюблену фразу письменника: “Я родом із Дитинства” ?
Це означає, що дитинство залишило в душі письменника глибокий слід.
2. Що вам відомо про родину А. де Сент-Екзюпері?
3. Яким був письменник у дитячі роки?
Хлопчик був мрійником, писав вірші, малював, грав на скрипці, хоча захоплювався і технікою. А ще він марив небом. У 13 років Антуан уперше здійснив політ на літакові й у нього з’явилася мрія стати льотчиком. Заради неї Антуан кинув навіть улюблену архітектуру. Він став пілотом.
4. Як А. де Сент-Екзюпері називали друзі?
5. Яким був льотчик Сент-Екс?
Він оволодів технікою нічних польотів, вчився керувати гідролітаком, прокладав перші повітряні траси. Не один раз він розбивався, але завжди боровся за життя і перемагав, часто ризикуючи, летів на допомогу друзям. Сент-Екзюпері завжди відчував відповідальність за людей і перед людьми. І що частіше бачив смерть, то більше любив життя. Що довше бував у небі, то більше вабила його земля.
6. Назвіть перші твори письменника Сент-Екзюпері.
7. Розкажіть про участь Сент-Екзюпері у Другій світовій війні.
Коли почалася Друга світова війна, льотчикові Сент-Екзюпері лікарі заборонили літати: далися взнаки старі рани. Та він повертається і воює аж до того дня, коли Францію захопили фашисти. Потім письменник змушений був емігрувати до США.
8. Який мужній вчинок здійснив Сент-Екзюпері?
Скалічений, поранений, він навіть не міг без допомоги товаришів одягти комбінезон і сісти в кабіну, але ще міг вести машину й літати у розвідку: Однак 31 липня 1944 р. його літак не повернувся на базу… Пілот Сент-Екс назавжди залишився у небесах, а письменник Сент-Екзюпері прийшов до людей, щоб допомогти їм зрозуміти самих себе.
До теми “Казка-притча А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц””
1. Як виник задум казки-притчі “Маленький принц”?
Мотиви цього твору почали складатися з початком Другої світової війни. У той час Сент-Екзюпері часто малював той самий малюнок: маленький хлопчик із крильцями і без них здивовано дивиться із-за хмар на землю. Цей дивовижний хлопчик дедалі більше не давав спокою письменникові, льотчикові, бійцеві. Казка була написана у Нью-Йорку протягом 1942 р. і вийшла друком навесні 1943 р. Це був останній твір Сент-Екзюпері.
2. Дайте визначення притчі як жанру літератури.
Притча – повчальна алегорична оповідь, у якій фабула підпорядкована моралізаційній частині твору. У притчі зосереджена певна дидактична ідея. Цей твір став одним із засобів вираження морально-філософських роздумів, часто протилежних загальноприйнятим, панівним у суспільстві уявленням.
3. Кому присвячений твір?
4. У чому полягає значення присвяти?
Автор пояснює мету написання свого твору.
5. Кому адресована казка: дітям чи дорослим? Чому?
6. Знайдіть ознаки казки й притчі у творі.
Незвичний сюжет, персоніфікація рослин, тварин (Лис, Троянда, Змія) – це елементи казки. У творі багато алегорій (баобаби, вода), подаються морально – філософські роздуми письменника – це елементи притчі.
7. Які повчальні моменти містить казка-притча А. де Сент-Екзюпері?
Твір містить філософські роздуми про сенс життя людини. Письменник прагне переконати людей, що головне – це їхні душі, ставлення до матеріальних та моральних цінностей. Треба любити життя, людей, і ти будеш щасливий.
8. Якими спогадами свого дитинства автор починає твір?
9. Який образ твору допомагає усвідомити беззахисність людини?
Образ Маленького принца.