КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ – МОЛЬЕР. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”
КЛАСИЦИЗМ ЯК ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ У ЛІТЕРАТУРІ XVII СТ. ФІЛОСОФСЬКЕ ТА ЕСТЕТИЧНЕ ПІДГРУНТЯ КЛАСИЦИЗМУ. ОСНОВНІ ПРАВИЛА КЛАСИЦИЗМУ
МОЛЬЕР. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. “МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ”
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ВИБІРКОВИМИ ВІДПОВІДЯМИ
До теми “Мольєр. Життя і творчість. “Міщанин-шляхтич””
І. Що вам відомо про шлях Мольєра до сцени?
Відмовившись продовжувати справу батька-шпалерника, Жан Батіст взяв собі сценічне ім’я Мольєр і вступив до трупи акторів, разом з якими заснував “Блискучий театр”. Після розпаду колективу
1658 року Мольєр робить спробу завоювати паризьку сцену. Завдяки фарсу “Закоханий лікар” він отримав підтримку короля і театральне приміщення Пті-Бурбон. Подальші роки – боротьба за місце на сцені, напружена праця драматурга й актора і смерть майже на сцені.
2. Назвіть справжнє прізвище драматурга.
3. Розкажіть про Мольєра-актора.
Мольєр уславився як комедійний актор.
4. Дайте визначення комедії.
5. Дайте визначення трагедії.
6. У чому особливості комедій, створених
Мольєр створює “високу комедію”. Вона відрізняється від звичайної комедії введенням у сюжет елементів драматичної дії, змішанням в одному творі героїв із високих та низьких жанрів. У комедію Мольєр переносить високу моральну проблематику, яка притаманна трагедії, починає порушувати в комедії серйозні суспільні проблеми.
7. Які засоби комічного використовує Мольєр?
Прийом певної невідповідності, створений ще Аристотелем. Суть прийому в тому, що сприйняття героєм самого себе і сприйняття його іншими – різне; це її створює комічний ефект.
8. Що є об’єктом сатири для Мольєра?
“Завдання комедії, – писав Мольєр у передмові до п’єси “Тартюф”, – полягає в тавруванні людських вад…” Отже, об’єктом висміювання в п’єсах драматурга стали недоліки суспільного ладу та людські вади.
9. Розкажіть історію створення комедії “Міщанин-шляхтич”.
Комедія писалася на замовлення короля Людовика XIV, який, ображений турецьким послом, хотів, щоб Мольєр висміяв турецькі традиції та церемоніали. Драматург створив сцену посвячення в сан турецького мамамуші”, яку схвалив король. Вона й стала поштовхом для створення п’єси і часткою її сюжету.)
10. Дайте характеристику Журдена.
11. Дайте характеристику дворян у комедії.
12. Схарактеризуйте слуг та їхню роль у комедії.
Образи Ніколь і Ков’єля протиставлені представникам дворянства – Доранту і Доримені а також недалекоглядному міщанству. Вони не мають освіти і грошей, але кмітливі від природи. Саме тому стають справжніми господарями ситуації. Саме вони впливають на долю своїх господарів і свою також. Мольєр зображує слуг із симпатією, з якою він ставився до представників народу. На прикладі слуг драматург поводить думку про те, що бездушне виконання обов’язку не є запорукою щастя.
13. У чому світове значення творчості Мольєра?
Мольєр продовжив гуманістичні традиції Шекспірівської драматургії, підніс комедійний жанр на якісно новий рівень розвитку; у розважальний жанр увів гостру сатиру. На відміну від інших сатириків, Мольєр таврував представників вищих верств населення. Мольєр звертається у своїх п’єсах до гострих проблем сучасності. Творчість цього письменника заклала основи для подальшого розвитку світової драматургії.