Home ⇒ 📕Твори з української літератури ⇒ Касьянова Світлана Інструкція для героя
Касьянова Світлана Інструкція для героя
Світлана Касьянова
Інструкція для героя
Якщо хочеш бути великим героєм,
то приходиш у великий народ,
Якщо хочеш бути маленьким героєм,
То приходиш у маленький народ,
Якщо хочеш бути майбутнім героєм,
То приходиш у майбутній народ
Замок відчиняється на третій поворот ключа. Двері не скриплять, бо їм завжди хочеться бути відчиненими і вони інколи ненавидять замок, який клацає: “От і все тше-кай.” Але чого чекати? Відомо чого – коли замок відчиниться, щоб можна було ступити назад через поріг, що нікому ніколи не
Постать шумно видихнула, кліпаючи очима, та нічого не розгледіла, окрім тьми. Витягнувши перед
“Невже не можна закрутити лампочку? Економлять з самого початку.” – Слова покрутились у голові підпливли до вух, застряючи буквами, випхалися назовні, допливли до стін, вдарилися об них, розсипалися, змішуючись з приглушеними ударами, які йшли знизу повільно і ритмічно. У темряві і тиші вдавалося, що дорозі немає кінця.
“Чому він сказав, що анкету не можна псувати? Якийсь там шматок паперу. А якщо бувають нерозбірливі почерки, сиди і розбирай каракулі? Тим більше, що запитання дебільні – чи хотіли б…, чи могли б… Хочу все і можу багато. Що з того, що це єдина найбільша у світі компанія, і в них працювало багато відомих людей. Чому ж ті люди ніколи про це не кричать, а говорять як про звичайну річ. А світла немає. Теж мені”, – він потягнув носом, намагаючись хоч як-небудь визначитися. Наткнувся на стіну кінчиками пальців, взяв трошки праворуч, черкаючи краєм одягу по стіні. “Я хоч іду, чи кручуся на місці?” – Ступив кілька кроків, широко водячи перед собою долонею – торкнувся вказівним пальцем стіни зліва. – “Схоже йду. Але де ж ті двері?!”
Від напруження рука зробилася важкою, тремтячою, в животі щось запротестувало, захотіло вирватися, почало шукати тоненького виходу, але наробило стільки шуму – “А, може, плюнути і повернути? Промацав половину дороги та стільки ж мацатимеш назад. Добре, що хоч під ногами рівно.” – Здалося, що думки зібралися над бровами, чекаючи ледь відчутного доторку, до обличчя, щоб вирвались рідкі слова під скрегіт зубів. Знову зачепив плечем стіну, тільки лівим. І від бажання відштовхнутися від неї, протягнув усім лівим боком тіла, злякався, що стіна розступиться, захоче затягнути десь чорт знає куди.
Раптом ткнувся кінчиками пальців у щось попереду, наштовхнувся боляче – нігтями, аж засмикало у кісточках. – “Що, думав щось вхопиш?” – Обмацав зліва, справа, попереду – двері, і жодної шпарини навіть натяку на світло немає. Але є дверна ручка! А замок?
“От тобі просто увійти. Скільки ж років цій ручці, точніше цьому, що з двох кінців прибите до дверей, і яке точно поміщається у долоні? А як же відчинити? Взяти і вирвати її з м’ясом? Е ні, тоді залишиться тільки волати про допомогу. Значить треба щосили штовхнути вперед, навіть впертися ногою, шкода, що не можна двома з усієї сили, – кудись та виведе!”
Яке різке світло! Величезна кімната. Заводський цех? Він зупинився, ледь стримуючись на останній сходинці невеличкого ганку без перил, але тільки на мить, бо інерційно ступив-плигнув уперед, помічаючи під собою розкладені блискучі інструменти. Перечепившись за них, скинув руками, намагаючись зрозуміти куди потрапив.
Жінки недалеко, у білих робах, повернули голови посміхаючись, і знову взялись до роботи.
“Це що вони майструють карусель?” – Зненацька щось торкнулося спини, притислось до лопаток, неначе м’яко і вперто хотіло штовхнути вперед. Він повернув голову від несподіванки – широкий з долоню брус напирав у плечі, – одним кінцем він був укріплений десь у центрі цеху. Різко пригнувши голову і видихнувши зойк, пропустив брус, який поволі поплив далі.
– Який голосистий, – промовила жінка і знову взялася щось плести з мотузків, що звисали з такого бруса, тільки тепер він помітив, що це жолоб.
Витерши долонею спітніле чоло, впхав руки до кишень пальта, почав розглядатися. Тут справді працювало багато людей, і, схоже, вони майстрували чи прикрашали майбутню карусель. Посеред цеху з кількаметрового у діаметрі розмальованого наче яйця виходили такі жолоби, якому він трапився на дорозі. Яйце повільно оберталося, сила-силенна жолобів, наче розчепірені пальці, пропливали над головою на різній висоті, стільки ж опущених було на столи перед людьми, які щось плели, чи в’язали, чи чіпляли на мотузки чи дроти, заглядаючи у невеличкі аркуші, мабуть, щоб не збитися.
– А це ви. – Перед ним зупинився маленький з черевцем чоловічок у сірій робі.
Він глянув у гладенько-рожеве обличчя чоловічка. – “Схоже, бригадир”. – Помітив кудлаті рештки чорної перуки, які обрамляли гумового відтінку лисину, блискучі чорні очі говорили – ми на вас чекали, але в ту ж мить у них щось промайнуло.
“Ой леле!” – Тільки тепер помітив, що його чорне пальто, особливо рукави, поли, було вимащене! – “Падлюки! Пофарбували коридор паскудною червоною фарбою, чи не густо замішаною гуашшю!” – Від удару долонею по рукаві злетіла червона хмарка і зависла, тепер долоня, наче вмочена у щось рідко-червоне, яке забилося у лінії руки.
Чоловічок підняв примирливо руки, намагаючись зупинити, відвертав обличчя, морщив носа. Від найближчих столів почувся жіночий сміх. Захотілося заревти ведмедем у відповідь.
– Спокійно, спокійно, – тихо промовив чоловічок, ніби вгадав бажання. – Як назвати? – Він нахилився до вуха.
– Іван. – Струшував з себе червоний іній.
– Івась?
– Іван!
– Ага, Іван, Іван. Не хвилюйтеся, це не страшно, – чоловічок покрутив головою, точніше покрутився усім товстим тулубом. – Зараз, зараз.
Підійшла у такій же робі молода жінка, посміхнулася, кивнула вітаючись, взяла за рукав, потягла десь убік. У теплі і від такої несподіванки Івана обсипав піт, він почалапав слідом, розглядаючи долоні, вимащені у нудотно-червоне.
– Обережно!
Покірно переступив через коробку з інструментами. Вони ввійшли до світлої закахленої кімнати з умивальником, крізь широке вікно було видно ту чудернацьку карусель, а отуди, значить туалет. Приречено розставивши руки, Іван чекав поки жінка розщібала гудзики, стягала з нього таке важке пальто. Почепивши на гачок, відкрутила кран, взяла щітку.
Він підійшов, підставив долоні під холодний струмінь, мурашки зі спини перебігли на груди, зчепилися в клубок, розгризаючи оболонку, під якою він тамував лють, – хоч би вона щось сказала, чи що.
– Чим ви займаєтеся?
– Хто? – Жінка раптово повернула голову, здивовано подивилася на нього.
– Тут, – Іван показав мокрою долонею на карусель за шибою.
– Майстер пояснить, – знизала плечима, наче запитав про якусь дурницю, взялася далі чистити пальто.
Притулившись плечем до кахляної стіни, стискував кулаки, ніби вичавлював з них воду, а вона і справді скапувала. Струсив з долонь краплі, потер пальці, мовчки підійшов до дверей туалету, запитально глянув на жінку. Її рука застигла зі щіткою. Жінка перевела погляд на плече Івана, кинулася дочищати пальто, напружено приглядаючись до правильності своїх рухів.
Це справді був туалет, хлопець роззирнувся, розщібнув штани, покотив погляд по стіні, відчуваючи холод долоні. – “А, може, треба було б її трахнути? Хто б шукав у такому тлумі людей.” – Сплюнув в унітаз, натиснув великим пальцем на хромоване кільце – бачок, як скажений звір, загарчав, викидаючи з себе воду.
(2 votes, average: 3.00 out of 5)
Схожі твори:
- Балада В. А. Жуковського “Світлана” Балада В. А. Жуковського “Світлана” є твором романтизму. Тут описані почуття, піднімає людини: “Милий друг далеко; Мені доля померти в смутку самотньою”. Світлана любить, страждає, вірить, боїться, дуже багато почуттів вона відчуває у баладі. Світлана є ідеальним героєм, героєм мрії Жуковського. Вона селянка, красуня, дуже добра, щаслива, що не зовсім...
- Поезія й життя в баладі “Світлана” В. А. Жуковського В. А. Жуковський – відомий поет, майстер поетичного слова, тонкий знавець російської культури й фольклору. У баладі “Світлана” автор реалістично описав російський побут, народні обряди, розкрив російську душу, таку щедру, трепетну й гарячу. Життя російської людини раніше тісно була пов’язано із традиціями й обрядами. По знаменнях долі або природи коректувалося...
- Світлана характеристика образу Світлана – героїня балади, написаної, як і інша балада Жуковского, “Людмила”, на тему “зразкової” балади німецького поета Г.-А. Бюргера “Ленора”, – повернення жениха-мерця за своєю нареченою і їх шлях до труни. “Світлана” – спроба створення ідеального національного характеру, “російської душі”, який її бачив і розумів поет. Відмінні риси цього характеру-душі...
- Лірична героїня в баладі “Світлана” В. А. Жуковського В. А. Жуковський – відомий поет, майстер поетичного слова, тонкий знавець російської культури й фольклору. У баладі “Світлана” автор реалистично описав російський побут, народні обряди, розкрив росіянку душу, таку більшу, щедру, трепетну й гарячу. Життя російської людини раніше тісно була пов’язана із традиціями й обрядами. По знаменнях долі або природи...
- Сюжетний аналіз балади “Світлана” Ім’я Василя Андрійовича Жуковського, друга й учителя АС. Пушкіна, увійшло в російську літературу як автора цілого ряду балад. Він воскрешав у баладах образи феодального Середньовіччя й повні наївної віри народні перекази. Уперше визначення балади як жанру дав В. Г. Бєлінський Він так визначив його своєрідність: “У баладі поет бере який-небудь...
- Переказ балади Жуковського В. А. – Світлана Світлана – героїня балади, написаної, як і інша Балада Жуковського, “Людмила”, на тему “зразкової” балади німецького поета Г.-А. Бюргера “Ленора”, – повернення нареченого-мерця за своєю нареченою і їхній шлях до труни. “Світлана” – спроба створення ідеального національного характеру, “росіянці душі”, який її бачив і розумів поет. Відмітні риси цього характеру-душі...
- Стендаль “Червоне і чорне”. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту УСІ УРОКИ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 10 КЛАС I семестр 1. ВСТУП. ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РЕАЛІЗМУ УРОК № 5 Тема. Стендаль “Червоне і чорне”. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту Мета: допомогти учням розкрити конфлікт головного героя роману...
- Образ головного героя в оповіданні Л. М. Толстого “Після балу” Іван Васильович – Головний герой оповідання Льва Миколайовича Толстого “Після балу”. В образі головного героя автор зобразив портрет людини, який був типовим для тієї епохи. Іван Васильович був людиною, який жив дуже скромно, йому були байдужі великі справи. Такий людина був схожий на всіх інших, нічим не виділяючись із загальної...
- Образ Івана Васильовича героя оповідання “Після балу” В образі Івана Васильовича – героя оповідання “Після балу” – Л. Н. Толстой показав нам типової людини того часу, студента, можна сказати, обивателя, що коштує осторонь від більших справ, що живе скромно й нічим не відрізняється від інших зовні. Разом з тим за цією безликою фігурою коштує щось більше: через...
- Життєві перипетії головного героя повести Н. С. Лєскова “Зачарований мандрівник” Одним із самих чудових і значних добутків Н. С. Лєскова є повість “Зачарований мандрівник”, у якій автор як щирий художник запам’ятав чудовий тип російського мужика в образі головного героя – Івана Северьянича Фпягина. Іван Флягин і є той самий “зачарований мандрівник”, що, як і некрасовские мужики, подорожує поодинці по Русі...
- Образ головного героя повісті М. С. Лєскова “Зачарований мандрівник” У повісті “Зачарований мандрівник” М. Лєсков створює зовсім особливий, не порівнянний з жодним з героїв російської літератури образ людини, що настільки органічно злита з мінливою стихією життя, що її не страшно у ній загубитися. Це – Іван Север’янович Флягін, “зачарований мандрівник”; він “зачарований” казкою життя, її чарівництвом, тому для нього...
- Вольовий характер ліричного героя творів Є. Маланюка Важко живеться на світі тим людям, які не мають твердого характеру, які здатні розгублюватися від несподіваних проблем, від не зовсім добрих змін у житті. Але їм протистоять люди, які вірять у те, що роблять, які ніколи, навіть під натиском обставин, не здатні зректися своїх ідей та вподобань. Таким, на мій...
- Образ українського гетьмана в поемі Байрона “Мазепа” як зразок байронічного героя ІЗ ЛІТЕРАТУРИ РОМАНТИЗМУ Е. Т. А. ГОФМАН, ДЖ. БАЙРОН, Г. ГЕЙНЕ, А. МІЦКЕВИЧ Образ українського гетьмана в поемі Байрона “Мазепа” як зразок байронічного героя Гетьман Іван Мазепа є найвідомішим в Європі та Америці представником України. Йому присвячено 186 гравюр, 42 картини, 22 музичних твори, 17 літературних творів, шість скульптур. Образ...
- Яким я побачив головного героя Герой добутку – розумний хлопчик, що “у селі визнавався за грамотія”. Він добре вчиться, у школу ходить із задоволенням. Тому батьки вирішили відправити його в районну школу. На новому місці парубійко також продовжує успішно вчитися. Крім того, він почуває, що йому зроблене велика довіра, на нього покладають надії. А ставитися...
- Антоній – характеристика літературного героя Антоній фігурував серед персонажів першої “римської” трагедії Шекспіра “Юлій Цезар”, але спритний демагог, майстерно грав на пристрастях натовпу, не має майже нічого спільного з безтурботним і великодушним полководцем другий п’єси, хоча в обох випадках джерелом послужили “Порівняльні життєписи” Плутарха. Деякі деталі свідомо змінені: так, у Плутарха “гульвіси і п’яницю” А....
- Слизький шлях головного героя роману Панаса Мирного та Івана Білика “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” На терені трагічної антинаціональної історії України, яка потягла за собою народження затаєної в душі майже кожного українця злоби на свою ущербну долю, еволюція образу Чіпки від селянина до злодія бачиться закономірною. Життєвий шлях Чіпки сповнений крутих поворотів, підйомів і падінь. Природно, що й внутрішній світ цієї людини складний, суперечливий: дббре,...
- Образ Гамлета: трагедія героя та духовні шукання справжньої особистості Вільям Шекспір – геніальний поет та драматург епохи Відродження. У його комедіях, трагедіях відобразилися не тільки проблеми, притаманні часу, особливо актуальні для людини Ренесансу, а й проблеми загальнолюдські. На мою думку, для глибшого розуміння творів Шекспіра необхідно почати зі психологічних та світоглядних особливостей епохи, у яку він жив та творив...
- Слизький шлях головного героя роману (за романом Панаса Мирного та Івана Білика “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”) На терені трагічної антинаціональної історії України, яка потягла за собою народження затаєної в душі майже кожного українця злоби на свою ущербну долю, еволюція образу Чіпки від селянина до злодія бачиться закономірною. Життєвий шлях Чіпки сповнений крутих поворотів, підйомів і падінь. Природно, що й внутрішній світ цієї людини складний, суперечливий: добре,...
- Почуття і переживання ліричного героя новели “Іntermezzo” Михайла Коцюбинського Новела “Іntermezzo” – один із кращих творів М. Коцюбинського. Його можна вважати ліричним монологом самого автора. Задум написати такий твір виник у письменника під час відпочинку в селі Кононівка на Полтавщині. Приводом до написання і темою твору послужили події 1905 року. Художньо висвітлюючи тему революції та її поразки, М. Коцюбинський...
- Замітка в газету про героя Якось в один із золотих осінніх днів, а він і насправді був золотим: сліпучим-сонячним, приємно-дзвінким, такої, які бувають лише під час жіночого літа, коли душу згадує все зроблене добро, і турбується про те, що не зроблено,- я таки не удержався й поїхав до своїм знайомих “торфовищам”. Поїхав за власним бажанням,...