Картини рідної природи в поезії Пушкіна
Серед віршів Пушкіна видне місце належить тим, у яких поет з дивною поетичною силою й любов’ю малює картини рідної природи. Незрівнянний живописець природи, Пушкін сприймав її не тільки зірким оком художника й тонким слухом музиканта, але й люблячу свою батьківщину серцем гарячого патріота.
З дитячого років, коли Пушкін їхав на літо в Захарово, любов до рідної природи міцно ввійшла в його душу. Ця любов міцніла й ширилася й знайшла своє художнє вираження у віршах, поемах, романі “Євгеній Онєгін”. Але до реалістичного зображення природи
…Росія вспрянет від сну,
И на уламках самовластья
Напишуть наші імена!
Написане, у формі дружнього послання, воно відбивало погляди й політичні настрої, які поєднували Пушкіна з його другом П. Я. Чаадаєвим і з усіма передовими людьми того часу. Тому вірш широко поширювався. Важливо відзначити, що тут патріотизм Пушкіна нерозривно з’єднується в його поданні з революційним служінням батьківщині. Любов до батьківщини нерозривна з боротьбою за її волю. Почуття, висловлювані у вірші, знаходять точне і яскраве вираження в ряді словесних образів. Ми зустрічаємо такі виразні метафори, як “у нас горять ще желанья”, “поки свободою горимо, поки серця для честі жива”, “зірка чарівного щастя”. У своїх “Стансах” (1826) поет, переконавшись у безнадійності спроб без підтримки народу зробити революційний переворот і бачачи повну відсутність зв’язку між народом і передовими колами суспільства, намагається переконати Миколи I, що своїми псевдолиберальними обіцянками зумів вселити поетові, як і багатьом декабристам, довіра до себе. Закінчуються “Станси” сміливим закликом до царя бути “незлобним пам’яттю”, тобто повернути засланих на каторгу декабристів. Вірш це, хоча й повне помилкових і політичних ілюзій, все-таки було невірно оцінене багатьма сучасниками, і навіть друзями Пушкіна.
Товариський і що вмів цінувати людей, Пушкін мав багато друзів, багато писав про дружбу. Дружба для нього була тією силою, що з’єднує людей у міцному сполучнику на все життя. Друзів придбав Пушкіна ще в ліцеї; багатьом з них він адресував свої послання, искренно й задушевно відгукувався віршами на ліцейські річниці. Закінчивши ліцей, випускники вирішили щорічно збиратися 19 жовтня, у день урочистого відкриття в 1811 році ліцею. У великому посланні “19 жовтня 1925 року” Пушкін із серцевою теплотою звертається до друзів, згадує дні ліцею, своїх однокурсників. У ті роки Пушкін був у посиланні й не міг бути з товаришами. Пушкіна так пише про відвідування його в Михайлівським Пущиним
…Поета будинок опальний,
Про Пущин мій, ти перший відвідав;
Ти усладил изгнанья день сумний,
Ти в день його ліцею перетворив.
Близькі йому були й Дельвиг, і Кюхельбекер, “брати рідні по музі”. Дельвиг теж відвідав Пушкіна в Михайлівськім, і його приїзд “розбудив (у поеті) серцевий жар, так довго приспаний”, і вніс бадьорість у душу вигнанця. Ліцей назавжди залишився в пам’яті Пушкіна як колиска вільнодумства й волелюбності, як “ліцейська республіка”, що згуртувала ліцеїстів в “святе братерство”. Вірш “И. И. Пущину” (1826) звернено до найближчого друга Пушкіна з ліцейського років, декабристові Іванові Івановичеві Пущину, присудженому до довічної каторги. Воно написано 13 грудня, напередодні першого повстання на Сенатській площі. Перша строфа вірша збігається з першою строфою послання до Пущина, обіцяного поетом другові й початого після відвідування їм Михайлівського. Послання залишилося незакінченим.
До любовної лірики Пушкіна ставиться вірш ДО*** (“Я пам’ятаю дивовижне мгновенье…”) (1825). Улітку 1825 р. у Тригорському гостювала Ганна Петрівна Керн (племінниця сусідки Пушкіна П. А. Осиповой). У першій строфі поет згадує першу зустріч із нею, в 1819 р., у Петербурзі, у будинку Олениних. Керн писала про те, як Пушкін передав їй ці вірші в день її від’їзду із Тригорського
“Він прийшов ранком і на прощання приніс мені екземпляр 2-й глави “Онєгіна”, у нерозрізаних листках, між якими я знайшла вчетверо складений поштовий аркуш паперу з віршами: “Я пам’ятаю дивовижне мгновенье” і проч. і проч. Коли я збиралася сховати в скриньку поетичний подарунок, він довго на мене дивився, потім судорожно вихопив і не хотів повертати; насилу випросила я їх знову; що в нього промайнуло тоді в голові не знаю”. Вірш “Мадонна” звернено до нареченої, Н. Н. Гончаровой. Та ж картина (“Мадонна” італійського майстра, що приписувалася Рафаелеві й продавався в Петербурзі) згадується в листі Пушкіна від 30 липня 1830 р. до нареченої: “Годинниками простоюю перед білявою мадонною, схожої на вас як дві краплі води; я б купив неї, якби вона не коштувала 40000 рублів”.
Схожі твори:
- Картини рідної природи в ліриці О. С. Пушкіна И забываю мир, и в сладкой тишине Я сладко усыплен… О. Пушкін Пушкін – “начало всіх начал”, він цілий світ російської душі, багатої і баламутної, бентежної і ніжної. Великий поет відобразив різноманіття російського життя першої чверті дев’ятнадцятого століття. Він говорив про свободу, викриваючи кріпосне право, “тиранів світу”, був співцем дружби...
- Картини рідної природи в романі А. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін” Ще вчачись у молодших класах, ми познайомилися з ліричними й мальовничими уривками роману, отобража-ющими пори року. Поетичний календар Пушкіна, напевно, назавжди залишиться в нашій пам’яті. От зима: На стеклах легкі візерунки, Дерева в зимовому сріблі… А от і захват весни, пори любові: Гнані весняними променями, З околишніх гір уже снігу...
- Поетичні картини рідної природи у творах (за віршами “Хор лісових дзвіночків”, “Дощ”, “Пробіг зайчик”, “Де тополя росте”) Поезія Павла Тичини – образна, лірична. Здається, що розмовляєш з автором один на один, що він промовляє тільки до тебе. Коли читаєш його вірш “Хор лісових дзвіночків”, так і чуєш ті дзвіночки, бо в кінці кожної строфи є слова, співзвучні дзвону маленьких дзвіночків: “День, день! Тінь, тінь!” В цьому вірші,...
- Картини рідної природи в ліриці М. А. Некрасова Немає, мабуть, жодного поета, у творчості якого відсутня пейзажна лірика. Адже уміння відчувати красу природи, бачити її неповторну принадність у постійно мінливих картинах, по-моєму, є необхідною приналежністю поетично обдарованої людини. Кожен художник по-своєму бачить одні й ті ж пейзажі, змушуючи нас відчути сліпучу красу морозного зимового ранку, насолодитися розкішними фарбами...
- Картини рідної природи в лірику Н. А. Некрасова Ні, мабуть, жодного поета, у Творчості якого відсутня пейзажна лірика. Адже вміння відчувати красу природи, бачити її неповторну принадність у постійно мінливих картинах, по-моєму, є необхідною приналежністю поетично обдарованої людини. Кожний художник по-своєму бачить ті самі пейзажі, змушуючи нас відчути сліпучу красу морозного зимового ранку, насолодитися розкішними фарбами осіннього лісу,...
- Моє сприйняття поезії О. С Пушкіна З раннього дитинства ми вслухувалися в чарівні звуки поем і казок великого російського поета. Це підготовляє, вважаю, до сприйняття поезії О. С. Пушкіна, що призначена не дітям, а дорослим. З лірики Пушкіна мені найбільш близькі ті його вірші, у яких говориться про такі святі для кожної людини почуття, як дружба...
- Моє сприйняття поезії О. Пушкіна З раннього дитинства ми вслухувалися в чарівні звуки поем і казок великого російського поета. Це підготовляє, вважаю, до сприйняття поезії О. Пушкіна, що призначена не дітям, а дорослим. З лірики Пушкіна мені найбільш близькі ті його вірші, у яких говориться про такі святі для кожної людини почуття, як дружба і...
- Картини природи в романі А. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін” Картини вас не залучать: Все це низька Природа ; Витонченого не багато отут. А. С. Пушкін Коли В. Г. Бєлінський називав роман “Євгеній Онєгін” “енциклопедією російського життя”, те в першу чергу, звичайно, виділяв розмаїтість сцен і картин громадського життя, сільського й міського побуту, показаних письменником. Але в цій “енциклопедії” помітне...
- Основний мотив поезії Пушкіна до 1820 року Перша половина 1817 року, року випуску з Ліцею, характеризується в пушкінській ліриці головним чином циклом прощальних послань до ліцейських товаришів і друзів. Основний мотив цих послань – життєвий шлях по закінченні Ліцею. У посланні “Князеві А. М. Горчакову” цей мотив розгортається на протиставленні майбутньої блискучої долі князя своїй скромній долі:...
- ” ЩоПлекає душу гуманність…” у поезії Олександра Сергійовича Пушкіна Гуманність – людяність, людинолюбство, повага до достоїнства людини, його права на воль-ное розвиток і прояв своїх здатностей. Великий російський поет Олександр Сергійович Пушкін у своїй Творчості стосувався безлічі тим, які стали традиційними для багатьох російських поетів. Основними темами в його творчості є наступні: волелюбність, любов, дружба й, звичайно, батьківщина. У...
- Лірика природи у творах Пушкіна Серед вірші Пушкіна видне місце належить тим, у яких поет з дивною поетичної силон і любов’ю малює картини рідної природи. Незрівнянний живописець природи, Пушкін сприймав її не тільки зірким оком художника й тонким слухом музиканта, але й люблячу свою батьківщину серцем гарячого патріота З дитячого років, коли Пушкін їхав на...
- Образи й символи в ліричній поезії Пушкіна У вірші “Пророк” Пушкін в образі пророка мав на увазі поета. Картина, зображена Пушкіним, у декількох дрібних деталях сходить до VІ глави Книги Исаии в біблії (шестикрилий Серафім з палаючим вугіллям у руці). Вірш спочатку являв собою частина циклу із чотирьох віршів, під заголовком “Пророк”, протиурядового, патріотичного змісту, присвячених подіям...
- Мальовничість картин природи у віршах А. С. Пушкіна Неймовірно багато і різноманітно поетична спадщина самого видатного російського письменника – Олександра Сергійовича Пушкіна. Кожне його вірш наповнений сильним і щирим почуттям – будь то почуття радості, відчаю, тривоги, гніву, ніжності або захоплення. Всі ми росли, слухаючи його казки. А пізніше самі, захоплено читаючи поему “Руслан і Людмила”, переживали за...
- Гімни любові (за мотивами поезії А. С. Пушкіна) Олександр Сергійович Пушкін – великий російський поет. Він розширив джерела поезії, звернув неї до національних елементів життя, показав незліченні нові форми, здружив її з російським життям і сучасністю, збагатив ідеями. Пушкіна важко переживав свої помилки, мучився ними. Його невеликий ліричний вірш “На пагорбах Грузії лежить нічна імла” – це гімн...
- Картини природи в лірику М. Ю. Лермонтова 1. Природні об’єкти в лірику Лермонтова. 2. Умиротворення й наближення до бога, яким сприяє краса природи. 3. Філософські роздуми ліричного героя 4. Ландшафт Росії у вірші “Батьківщина”. Люди друг до друга Заздрість харчують; Я ж, навпроти, Тільки заздрю зіркам прекрасним, Тільки їхнє місце зайняти б бажав М. Ю. Лермонтов Картини...
- Тема рідної природи у ліриці українських поетів (за поезіями Максима Рильського) Тема рідної природи у ліриці українських поетів (за поезіями Максима Рильського) Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, дзвінкоголосий спів пташок, запах і розмаїття квітів – усе...
- Почуття добрі в поезії А. С. Пушкіна Є завжди щось особливе шляхетне, лагідному, ніжному, запашному й граціозне у всякому почутті Пушкіна. В. Г. Бєлінський В. Г. Бєлінський точно визначив призначення поезії: “…розвивати в людях почуття витонченого й почуття гуманності, розуміючи під цим словом нескінченна повага до достоїнства людини як людини”. І сьогодні в цьому її святе призначення....
- “Землі рідної минула доля” (історична тема у творчості О. С. Пушкіна) Тема історичного минулого батьківщини завжди хвилювала Пушкіна, як поета, так і прозаїка. Їм були створені такий добутки, як “Пісня про віщий Олеге”, “Бородінська річниця”, “Підлогатава”, “Мідний вершник”, “Борис Рокунова”, “Історія Пугачевского бунту” і, звичайно ж, “Капітанська дочка”. Всі ці добутки описують різні исторические події, різні исторические епохи: починаючи з напівлегендарних...
- Тема поета й поезії у творчості А. С. Пушкіна А. С. Пушкін – великий поет і письменник першої половини 19 століття. У його віршах є те, що повинен осмислити кожна людина. Основний рід його Творчості – це лірика, головними темами якої є волелюбність, любов і дружба, тема Батьківщини, природи й призначення поета й поезії. Пушкін багато думав про роль...
- Зображення природи в лірику А. С. Пушкіна Зображення природи займає особливе місце у Творчості А. С. Пушкіна. Поет відкрив для читачів дивні картини природи середньої смуги Росії, південного краю, вроду морських стихій. Росія була частиною життя поета. Він народився, виріс і залишався відданим її природі все життя. У ранній період своєї творчості Пушкін розвивав традиції В. А....