“Іконопис польсько-литовської доби”

Іконопис – вид живопису, за допомогою якого зображуються різні релігійні сюжети і теми. Розвиток іконопису на території України у всі часи було різним. Іноді він був розвинений більше, іноді трохи менше. Для аналізу розвиненості іконопису на території України за часів перебування її під польсько-литовською владою, необхідно проаналізувати історію в цілому.

По-перше, необхідно згадати, що до польсько-литовського панування на території України панували татаро-монголи, які абсолютно не були зацікавлені у розвитку християнської релігії

на цих землях, а тому будь-які спроби відродити іконопис знищувалися в зародку. Тому після встановлення польсько-литовської влади ситуація змінилася на краще і українські майстри знову змогли займатися улюбленою справою іконопису майже так само активно, як і раніше.

Говорячи про пам’ятки іконопису того часу, перше, що приходить на розум – це ікона Богоматері Печерської-Свенської, в основу писання якої лягло зображення Кіпрської Богоматері, перебуваючої на троні. Іконописець вніс деякі зміни в це зображення, а саме в порівнянні з оригіналом він вирішив прибрати фігури ангелів і нанести на ікону

зображення Феодосія і Антонія, які були засновниками Києво-Печерського монастиря. Варто сказати, що авторові ікони вдалося зобразити образи релігійних діячів найкращим чином, вони виглядають безпосередньо і дуже щиро. Ця ікона була створена в Києві, а ще іншими іконами, виробленими в матері міст руських стали ікони під назвами Максимівська богоматір, Ігоревська богоматір і Микола з житієм. Для іконопису в усі часи було зображення виразів обличчя святих. У випадку з цими іконами зроблено це було на найвищому рівні – обличчя зображених святих виглядають м’яко, по-доброму і природно. Також можна відзначити, що добре переданий був і вигляд їхнього одягу.

Але активний іконопис був властивий не тільки київським майстрам. На території Волині та Галичини також існували майстри іконопису, правда, справедливості заради варто визнати, що на їх діяльність великий вплив вчинила саме київська школа іконопису. Найбільш помітною іконою Галичини і Волині є ікона Покрови. Вона примітна тим, що поєднує в собі цікаве співвідношення барвистих, яскравих та справляючих незабутнє враження кольорів. Не можна забувати і про ікону Волинської Богоматері, яка також напевно справить сильне враження на любителів іконопису.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3.50 out of 5)

“Іконопис польсько-литовської доби”