Ідеальний учитель ніколи не репетитор

Коли ми говоримо про предметнике, що він “гарний”, це значить, що він може навчити бачити предмет, освоїти мову цього предмета, тобто – в ідеалі – розуміти, що від тебе хоче почути екзаменатор, і відповісти йому на його мові на відповідному рівні. Ми зараз не говоримо про тестування, т. до ми не впевнені, що посредством нього можна вірогідно перевірити знання, по-перше, і по-друге, ми не впевнені, що при прийманні у вуз не потрібно вибирати студентів особисто.

Ідеальному вчителеві цікаве формування душі дитини, образа. Він, учитель,

розуміє, що кожній людині дані ті або інші обставини життя – батьки, матеріальна забезпеченість, інтелектуальні здатності, схильність до співчуття або до лідерства. Зрештою, зміст людського життя – осягти себе, прийти до своєї серцевини, відкрити себе Божественному світлу. Сенс життя – трудитися не заради хліба насущного, а заради свого вдосконалювання. Оскільки, якщо будеш доконаним, то буде й хліб! І ідеальний учитель ніколи не ставить перед дитиною помилкових цілей, але дає те, що потрібно йому в його віці, а потім – усувається, щоб людина йшла далі, знаходячи нові обрії й нових учителів

И ще –

ідеальний учитель – він же ідеальний учень, і він поважає в учні свого вчителя, тому що будь-який, що зустрівся в житті, може бути вчителем, хоча нам це так приємно ЦЬОГО не зауважувати… Шалва Амонашвили говорив, що ніхто не підпустить робітника до верстата, поки той не пройде техніку безпеки й не одержить відповідну спеціальність. А до незнайомої дитини в клас увійти можна. Ш. Амонашвили писав про безвідповідальність такого підходу. Виходить, ідеальний учитель повинен знати своїх дітей, їхньої особливості, проблеми й пріоритети развитияНе варто соромливо умовчувати, що є багато професій, куди здійснюється ретельний відбір. Про космонавтів і підводників говорить не коштує. Там відбір очевидний – уважна медкомісія. А де і як набирають в… скажемо м’яко – у розвідники. Але невже роль учителя в суспільстві менше, ніж “Джеймса Бонда”!

Безумовно, відбір так чи інакше здійснюється й у системі утворення. Зрештою, відсутність відбору – теж принцип відбору. Але пускати на самоплив, а те й перетворювати систему утворення у відстійник для невдах і “дорабативающих” – неприпустимо.

Необхідні міри, що дозволяють суспільству впливати на процес відбору вчителів. Держава повинне розробити й сприяти здійсненню цих механізмів. На ранній стадії відбору, перед одержанням педагогічного утворення, можливо необхідні рекомендації й характеристики від сусідів? Необхідно мати психологічний профіль педагога й на стадії профорієнтації підказувати юнакам і дівчинам, наскільки вони по своїй психологічній природі відповідають обраній професії, а там уже пускай вони самі вирішують на свій страх і ризик.

И ще один важливий момент. Допустимо, нам удалося правильно відібрати й добре підготувати целую армію ідеальних учителів. Але школи старі, даху течуть, парти падають, підручників не вистачає, а ті, що є – никудишние. Або в школу прийшла позапланові перевірки районо-гороно-облоно… відразу після планової… Або почався навчальний рік. Всі веселі. Свято. І на уроці літератури вчитель пише разом з учнями Твір на традиційну тему “Як я провів літо?” Діти пишуть хто про Барселону у фарбах, хто про Багами, а вчитель – о….. о…….. заготівлях на зиму на власній дачі. Ніякий учитель не зможе реалізувати свій потенціал, якщо погано працює вся система утворення. Як не може бути гарної системи утворення без гарного вчителя, так губиться зміст мати гарного вчителя без гарної системи утворення. Як у краплі роси відбивається увесь світ, так у вчителі повинна відбиватися вся культура. Кожний учитель повинен нести в собі все багатство культури, як будь-який шматочок голограми зберігає інформацію про ціле. Тільки тоді вчитель одержує права стати зразком, матрицею, що передає “естафету знань, культури”


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Ідеальний учитель ніколи не репетитор