Гендзі герой класичного роману епохи Хейан
Гендзі герой класичного роману епохи Хейан японської письменниці Мурасакі-Сикибу (справжнє ім’я невідоме, походить із старовинного роду Фудзівара, кінець 70-х рр.. X “Шв.- не пізніше 1016)” Гендзі-моногатарі “(” Оповідання про Гендзі “). Образ Г. має фольклорно-міфологічні витоки: у характері й образі Г. простежуються риси героїв, які мають божественне походження.
Г. відноситься до тих героїв, яких називають “особливими”. Він – побічний син імператора, володіє всіма перевагами високого народження, чарівної зовнішністю
Г. – герой багатоплановий. Розповідь у жанрі моногатарі передбачає розповідь про все, що сталось на світі, починаючи з “століття богів”; при цьому автор передає те, що він не в змозі залишити прихованим у своєму серці. Мета – виявити глибоко закладені в людських відносинах чарівність або особливу внутрішню суть речей (моно-но
Г. – герой реалістичного (умовно) роману-епопеї. На фоні життя “блискучого” Г., зображеної як ланцюг любовних зв’язків, дана художня енциклопедія придворного життя, що відображає культуру та ідеологію стану феодальної аристократії, яка перебуває при владі. Показана повсякденна, звичайне життя, майже хроніка 75 років в її “внутрішньої правді” (принцип “макото”), а не в правді факту.
Г. – герой поетичного і глибоко філософського, з елементами сентиментальності, розповіді. Автор глибоко проникає у внутрішній світ героя, в душі якого переплелися вплив синтоїзму, згідно з яким хороша людина – чутливий, відгукується на почуття інших людей у всій красі їх різноманіття, і вплив буддизму, згідно з яким природа Будди проявлена у всьому сущому. Г. – естет, тонко реагує на прояви краси, але відчуває вплив закону карми і печаль людського існування.
Г-герой любовно-побутового, психологічного і нравоописательной, що включає елементи комічного, роману. Стан Г. – “одержимість любов’ю”, що дозволяє провести умовну аналогію образу Г. з героями любовних і гедоністичних романів, образами До “Жуана і Казакови. Проте Г. не є героєм гедоністичного гімну любові або роману моралі. Образ Г. дозволяє дослідити проблему пошуку “єдиною” жінки і вірності в любові в умовах фактичної полігамії і засудження громадською думкою зайвої вірності одній жінці. Він підтверджує істину про те, що нескінченні пошуки радощів любові, як і вмененная в обов’язок любов до багатьох жінкам, розтрачують душевні сили і виключають можливість особистого щастя. На противагу Дон Жуаном і Казанові у Г. смерть не має пафосу трагізму, а супроводжується настроєм смутку і жалю.
З боку буддизму і конфуціанства Г. піддавався критиці як порочний і аморальний герой еротичного роману, що малює падіння моралі. Але образ Г. живив і живить японську літературу. Роман про Г. унікальний, він залишився єдиним у своєму жанрі, японська література більше не мала подібного гармонійного поєднання ліричного почала з широтою художнього відображення дійсності. Поетичні та пародіювати відтворення образу Г. почалися вже в XI столітті. У жанрі поезії існує безліч творів про Г., приклад – “Гендзі облили” і “Гендзі кокагамі” (Велике і мале зерцала “Гендзі монагатарі”). У театрі Але існують п’єси “Аоі”, “Гендзі в сумі” та ін Пародія на Г. в міській літературі XVI-XIX ст.- Еноске, син купця і повії, красень і обманець (Сайкаку. “Любовні пригоди самотнього чоловіка”, 1682), простолюдин, торговець рибою, герой “мавпячого Гендзі” (невідомий автор, XVI “Шв.) І герой” Лже-Мурасакі і сільського Гендзі “(Рютея Танезіко, XVIII” Шв.).
Жанр роману в японській літературі відродився після другої світової війни. Найбільш віддані національним художнім традиціям “Гендзі моногатарі” Кавабата Ясунарі і Танідзакі Дзюн’їтіро. У 1935 р. Танідзакі переклав “Гендзі моногатарі” на сучасну мову. До образу Г. найбільш близький образ Кікудзі Мітані, героя повісті Кавабата “Тисячокрилий журавель” (варіант перекладу – “Тисяча журавлів”) (1951).
Схожі твори:
- Григорій Мелехов – герой роману М. А. Шолохова “Тихий Дон” Григорій Мелехов – герой роману М. А. Шолохова “Тихий Дон” (1928-1940). Окремі літературознавці дотримуються думки, що справжнім автором “Тихого Дону” є донський письменник Федір Дмитрович Крюков (1870-1920), рукопис якого була піддана деякій переробці. Сумніви з приводу авторства висловлювалися з часу появи роману у пресі. У 1974 р. в Парижі була...
- Арсеньєв – герой роману І. А. Буніна “Життя Арсеньєва” Олексій Олександрович А. – герой автобіографічного характеру. Все в романі ніби натякає на те, що через його образ Бунін відтворює етапи свого власного життєвого шляху. Рідне село О. Кам’янка – багато в чому нагадує батьківщину Буніна – хутір Бутирки Єлецького повіту; батько О. – Олександр Сергійович – це відтворений портрет...
- Складність і суперечливість характеру головного героя роману М. Лєрмонтова “Герой нашого часу” Во мне душа испорчена светом. М. Ю. Лєрмонтов “Герой нашого часу” – вершинний твір М. Лєрмонтова, в якому автор розповідає “історію душі” людини покоління 30-х років XІX ст. Головний герой роману – молодий дворянин, офіцер Григорій Олександрович Печорін. Від природи це людина гострого розуму, чутливого серця, твердої волі. Герой не...
- Андрій Болконський – герой роману Л. М. Толстого “Війна і мир” Андрій Болконський – герой роману Л. М. Толстого “Війна і мир” (1863-1869). На відміну від багатьох персонажів роману, у яких були легко пізнавані прототипи серед людей 1810-1820 років або сучасників Толстого, а також його близьких, у А. Б. не було явно вгадується прототипу. Автор наполягав на вигадане ім’я цього героя....
- Агасфер – герой роману французького письменника Ежена Сю “Вічний жид” Легендарним прототипом образу А. послужив персонаж християнської легенди, що виникла в пізнє середньовіччя. Згідно з легендою, коли Христа вели на Голгофу, він, стомлений вагою хреста, хотів присісти біля будинку одного єврейського ремісника, але той, озлоблений і змучений роботою, відштовхнув його, сказавши: “Іди, не зупиняйся”. “Я піду, – сказав Христос, –...
- Сюжет і композиція роману М. Лєрмонтова “Герой нашого часу” І. Історія створення роману. (Початок роботи – 1838 рік, під враженням від поїздки на Кавказ. “Бела” і “Тамань” опубліковані окремими повістями. Спочатку не задумувався як роман (збірник повістей). Але в 1820 році “Герой нашого часу” вийшов у світ. Повісті, що ввійшли до нього, зв’язані єдиною композицією і сюжетом. Головна проблема...
- Арсеньєв герой роману Буніна “Життя Арсеньєва” Олексій Олександрович Арсеньєв герой автобіографічного характеру. Усе в романі як би натякає на те, що через його образ Бунін відтворить етапи свого власного життєвого шляху. Рідне Село Арсеньєва. – Каменка – багато в чому нагадує батьківщину Буніна – хутір Бутирки Елецкого повіту; батько А.- Олександр Сергійович – це відтворений портрет...
- Чому Максим Максимич є оповідачем лише в першому розділі роману М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”? У романі Лермонтова “Герой нашого часу” відражен конфлікт людини нового морального рівня із представниками епохи, що йде. Роман складається з декількох частин, розташованих не в хронологічному порядку. Така будова служить особливим художнім завданням: зокрема, сначала ми бачимо Печорина очами Максима Максимича, і тільки потім – “зсередини”, по щоденникових записах. Штабс-капітан...
- Герой роману Э. Хемингуэя “Прощай, зброя!” Фредерик Генрі герой роману Э. Хемингуэя “Прощай, зброя!” (1929). Образ Ф. Г. виявляє собою розвиток ліричного героя Хемингуэя й типологически пов’язаний з такими персонажами, як Никнув Адамові (“У наш час”, 1925), Джейк Барнс (“Фиеста /И сходить сонце/”, 1926). (В американському літературознавстві “wounded hero”, тобто “поранений герой”.) В образі Ф. Г....
- “Дума” – поетичне вираження проблем і думок роману “Герой нашого часу” Історію життя “зайвої людини”, людини здатного на багато чого й не свершили нічого, продовжив великий спадкоємець А. С. Пушкіна – Михайло Юрійович Лермонтов, створивши роман “Герой нашого часу”. Це підсумковий Твір Лермонтова, перший росіянин соціально – филосовский і психологічний роман у прозі. Як і у вірші “Дума”, автор намагається знайти...
- Андрій Болконський – герой роману-епопеї Л. М. Толстого “Війна і мир” На відміну від багатьох персонажів роману, у яких були легко пізнавані прототипи серед людей 1810-1820 років чи сучасників Толстого, а також його близьких, у А. Б. не було явно вгадується прототипу. Автор наполягав на вигадане ім’я цього героя. Проте серед можливих прототипів називають, наприклад, Н. А. Тучкова; в деяких обставинах...
- Герой роману Ч. Диккенса “Таємниця Эдвина Друда” Эдвин Друд самий загадковий з героїв Диккенса. Добуток не був закінчений: за день до смерті автор ще над ним працював. Доля Э. Д. становить таємницю роману, розкриттю якої присвячені філологічні вишукування, що як стали вже класичними (Р. Проктор, Дж. Уолтерс), так і сучасні Э. Д. на початку роману – мало...
- Аблеухов – герой роману Андрія Білого “Петербург” Петербург не тільки місце дії – образ міста набуває в романі символічний характер. Це і реальне місто, столиця імперії, і крапка зустрічі Сходу і Заходу в історії Росії, “вікно в Європу” для азіатській Росії. Так само і герої роману Білого двоскладного за своєю природою, кожен з них наділений типовими рисами...
- Вершина розвитку класичного сонета: Творчість Франческо Петрарки Вершиною розвитку італійського класичного сонета є творчість Франческо Петрарки (1304-1374). Поет канонізував класичну форму сонета, який дістав назву петрарківського або італійського. У ньому перші вісім рядків (октава) римуються за схемою аААа аААа, а останні шість (секстет) – за схемою вгдд вгд або вгв гвг чи будьякою їх модифікацією. Петрарці належить...
- Вазір-Мухтар – герой історичного роману Ю. М. Тинянова “Смерть Вазір-Мухтара” Героєм роману є реальна історична особа – Олександр Сергійович Грибоєдов (1795-1829), творець комедії “Лихо з розуму”, талановитий дипломат, повноважний представник (на перс. Яз.- Вазір-Мухтара) Російської імперії, що трагічно загинув у Персії. У своєму творі Тинянов описує останні одинадцять місяців життя Грибоєдова, на тлі яких простежується вся його доля. Використовуючи наукову...
- Мій улюблений герой роману Айвенго Часи, змальовані в романі, дуже далекі від нас. Але образи твору настільки живі й яскраві, що мимохіть починаєш хвилюватися, боятися й радіти за них, наче герої ці – реальні знайомі люди. Саме Айвенго, а навіть не славетний король Ричард Левине Серце, є головним героєм роману. І для мене цей образ...
- Роль композиції роману “Герой нашого часу” у розкритті характеру Печоріна Не відомо, що б міг створити видатний російський поет М. Ю. Лермонтов, якщо прожив би хоч трішечки більше, ніж відвела йому доля. Адже в двадцять п’ять років він зумів не лише створити образ героя свого часу, спираючись на життєві враження, а й зробив при цьому глибокий аналіз усієї російської дійсності....
- Жіночі персонажі роману “Герой нашого часу” Урок зарубіжної літератури 9 клас УРОК №59 Тема. Жіночі персонажі роману “Герой нашого часу” Мета: Продовжити детальне вивчення роману М. Лермонтова “Герой нашого часу”; розкрити конфлікт Печоріна з навколишнім середовищем; показати розмаїття жіночих образів твору; учити вирізняти в художньому творі епізоди, важливі для характеристики героїв, робити узагальнення; розвивати критичне мислення,...
- “Мій улюблений герой роману Олександра Пушкіна “Євгеній Онєгін” Одне з найбільш цікавого, що є в великих літературних творах минулого і сучасності, – це їхні герої. У героїв творів можна чогось навчитися, вони подають хороший приклад і своїми діями і поведінкою дають зрозуміти, що в цьому житті можливо абсолютно все, було б бажання. В одному з найбільш цікавих романів...
- Альоша Карамазов – герой роману Ф. М. Достоєвського “Брати Карамазови” Альоша Карамазов – герой роману Ф. М. Достоєвського “Брати Карамазови” (1878-1880), третій син Федора Павловича Карамазова, брат Івана Карамазова, Дмитра Карамазова і Смердякова. До моменту початку подій роману А. К. виповнилося двадцять років. Це був “ставний, червонощокий, зі світлим поглядом, пашить здоров’ям подр стік. Він був у той час навіть...