Фрэнк Алджэрон Каупервуд герой “Трилогії бажання”
Фрэнк Алджэрон Каупервуд герой “Трилогії бажання” Т. Драйзера, що складається з романів “Фінансист” (1912), “Титан” (1914) і “Стоїк” (виданий посмертно в 1947). Відтворюючи вигляд американського бізнесмена, Драйзер не прагне знищити свого героя, показуючи безсердечної людини, що прагне будь-що-будь робити гроші. Ф. К.- особистість неабияка й трагічна, показана в реальних обставинах американського життя, починаючи з 1860-1870-х гг.
Дія першого роману, “Фінансист”, відбувається у Філадельфії на тлі Цивільної війни, що почалася.
В “Фінансисті” Ф. К., ще мало помітний, але честолюбний і нічим не біржовий гравець, що гидує, вступає в боротьбу з великими фінансовими воротилами й програє сутичку, щоправда, по нещасливій для нього випадковості. Після виходу з в’язниці Ф. К. з більшою енергією приймається за шахрайські операції й збагачується,
У наступному романі – “Титан” – Драйзер показує, як Ф. К. завойовує Чикаго, зі скрупульозною скрупульозністю живописуя фінансово-політичні кола міста. Однак у Чикаго Ф. К. доводиться зштовхнутися не тільки з могутніми правителями, але й із ще одним ворогом – розгніваним народом. Головною сюжетною лінією другого роману є боротьба Ф. К. з антимонополістичним народним рухом. Незважаючи на залучення в конфлікт політиків, Ф. К. зазнає поразки, уперше зіштовхуючись із тим, що гроші не всемогутні. Однак Драйзер не дозволяє й народу занадто піднятися над Ф. К., образ якого далеко не однозначний. Ф. К. творить зло, але одночасно він діє в благо суспільству, підштовхуючи його вперед, здійснюючи прогрес. З одного боку, Драйзеру огидний Ф. К., як дивовижний спрут, що висмоктує соки з великої кількості людей. З іншого боку – Драйзер любується його міццю, його здатністю насолоджуватися не тільки своїми діловими перемогами, але й мистецтвом, красою. Недарма перед Ф. К. не може встояти жодна жінка
Третій роман – “Стоїк” – залишився фактично незавершеним, чого, однак, не скажеш про образ головного героя. Ф. К. перекладає свій капітал у Лондон, бажаючи підкорити собі лондонський транспорт. Але в нього вже не та хватка й не ті сили, як у молодості. Ф. К. терпить крах і вмирає. Його останки перевозять на батьківщину. Від величезного стану нічого не залишається після судових процесів. Багатства, накопичені несправедливим шляхом, переходять в інші жадібні руки
Чудова така придумана Драйзером деталь. Ф. К. заповість Нью-Йорку, збираючись увічнити своє ім’я, картинну галерею й безкоштовну лікарню, але картини розпродаються з молотка, а на лікарню після розплати з позивачами не залишається грошей. Як сказано в Книзі Іова: “…наг я вийшов зі чрева матері моєї, наг і вернуся, Господь дав, Господь і взяв…”.