Доля сільського вчителя у творах Грінченка
Борис Грінченко – людина, яка сама добру половину життя віддала освіті, як ніхто інший знав про долю сільського земського вчителя у кінці XIX століття. Його власний педагогічний досвід (викладання у сільських школах на Харківщині) дав письменнику багатий матеріал для створення оповідань про школу, учнів, вчителів того часу. Ось перед нами молодий вчитель, що не гордує бідними, дбає про школу і учнів.
Але він в очах влади – “непокірний”, бо вступає у суперечки з волосним старшиною, урядником, сільським старостою. Він “неслухняний
А в день екзамену приїздить не високоучений муж, а тупа, обмежена людина, яка сама не володіє правилами граматики. “Він без жалю нівечив і українську,
Серед інтелігенції того часу був популярний рух “у народ” із щирим наміром допомогти йому, добитися кращої долі для нього. Але усі ці наміри розбивалися або об підозру самого народу, або об ті непереборні перепони, що влада чинила земським вчителям. Отже, цей рух не мав майбутнього, а доля тих, хто “йшов у народ” дуже часто була не просто важкою, а трагічною. До такого висновку приходить у своїх творах Б. Грінченко.
Схожі твори:
- Твір Доля сільського вчителя у творах Бориса Грінченка Доля сільського вчителя у творах Бориса Грінченка Борис Дмитрович прожив неповні 47 років і залишив прекрасні твори із життя українського народу. Його спадщина – це поезія, драматичні твори, переклади, фольклорні та етнографічні твори, збірки, історико – педагогічні теоретичні праці про школу та виховання. Взагалі, все, що стосувалося життя дітей, вчителів,...
- Доля сільського вчителя у творах Бориса Грінченка Борис Грінченко належить до тих діячів культури, що підносили роль освіти. Перебуваючи в жорстоких умовах дійсності XIX століття, він на мізерні кошти брався видавати книжки для народного читання. Склавши іспит на народного вчителя, деякий час викладав у селах Харківщини. Але дійсність безжально топтала всі його поривання: одні школи земство закривало,...
- Доля сільського вчителя в творах Б. Грінченка Борис Грінченко – письменник, громадський діяч, упорядник першого “Словника української мови”. Ним зроблений також важливий внесок у скарбницю української літератури. Над його творчою спадщиною в сталінську добу був вчинений брутальний поглум. Піднесений у перші роки по своїй смерті та в першій половині 20-х років українськими діячами на недосяжну висоту, він...
- Вболівання про стан народної освіти в творах Б. Грінченка Більше працював, ніж жив. Б. Грінченко Мабуть, ці слова найкраще розкривають складність учительської професії, яку з власного досвіду знав Борис Грінченко, бо віддав їй понад десять років життя. Турбуючись про освіту народу, не відриваючи її розвитку від розв’язання соціальних проблем трудящих, Грінченко порушував питання злиденного матеріального становища учителів земських шкіл,...
- День вчителя Вчитель – непроста та благородна професія. Вчителі – це ті люди, які допомагають нам пізнавати світ день за днем. Вони не тільки вчать нас математиці, літературі або фізиці тощо. Вчителі докладають зусиль, щоб ми були дружніми, ввічливими, старанними та розвивали свої здібності й таланти. Адже учитель є не тільки викладачем...
- Зображення життя дітей у творах Грінченка У шостому класі ми ознайомилися з творами Бориса Грінченка про дітей: “Украла”, “Грицько”, “Дзвоник”. Герої Б. Грінченка здебільшого проходять суворі випробування, живуть у голоді і холоді, але завжди діти бідняків намагаються жити чесно, не впасти в очах старших, прийти на допомогу іншим. В оповіданні “Украла” йдеться про голодну школярку, що...
- Твір про професію вчителя До професії вчителя з повагою ставилися в усі часи. Мабуть, тому, що вчитель – це не просто високоосвічена людина, а насамперед той, хто вміє передати свої знання іншим, пояснити незрозуміле, знайти ключ до здібностей кожного учня. Для того, щоб когось навчити чогось, треба самому досконало розбиратися в цьому, бути готовими...
- “Роль вчителя у вихованні людей” Учитель. Як багато сенсу в цьому слові. Для кожної людини воно має різне забарвлення. Учитель допомагає вступити в доросле життя, навчає поваги, любові до ближнього, вічних цінностей, вкладає моральні поняття в душі своїх учнів. Талант учителя полягає в умінні передати знання іншому і в умінні робити важкі речі легкими. Учителем...
- “Значення педагогічної творчості для становлення особистості вчителя” Вміння проявляти свою творчу сторону і нахили в плані творчості завжди було надзвичайно важливою якістю для будь-якої людини. Про яку б професію ми не говорили, яку б професію не розглядали, творчість ніколи не буває зайвим елементом. Якщо людина сприймає свою професію або справу, якою вона постійно займається, творчо, то ця...
- Майже всі поети в своїй творчості широко використовують краєвид, опису природи. У Анни Ахматової краєвид сполучається з душевним переживанням, а душевне переживання стає частиною сільського життя. Скупо відібрані деталі сільського краєвиду непомітно й ненав’язливо приєднуються до характеристики внутрішнього стану людини. “Заплакана осінь, як вдова в одязі чорних, всі серця туманить…” Однак цей стан не результат візьме сільського побуту, воно не підсумок розказаного. Туга постає тут настільки ж речової, реальної подробицею навколишнього світу: “І буде так, поки Найтихіший сніг не зглянеться над скорботної і втомленою…” В автобіографії Ганна Ахматова повідомляє: “Кожне літо я проводила в колишній Тверській губернії, в п’ятнадцяти верстах від Бєжецький. Це нежівопісное місце: розорані рівними квадратами на горбистій місцевості поля, млини, трясовини, осушені болота, “ворітця”, хліба, хліба… Там я написала дуже багато віршів… Тверське самота – садиба Слепнєво, яка знаходилася поблизу однойменного...
- Професія вчителя Учитель відіграє велику роль у розвитку суспільства, бо він – носій знань, які повинен передати наступним поколінням. Наші перші вчителі – Це наші батьки. Вони дають нам найважливіші життєві уроки добра, порядності, чесності, мужності, любові до своєї землі, своєї Батьківщини. Саме цього навчали мене мої батьки. Але головне, що я...
- Людська доля та любов до рідної землі у творах Андрія Малишка Людська доля та любов до рідної землі у творах Андрія Малишка Багатий наш край поетами. Від славнозвісного віщого Бояна та сивих кобзарів до поетів сучасних, усі вони оспівували усі рідну землю та людей, що живуть на ній. Кожен з цих співців має свій стиль. Андрій Малишко назвав себе сурмачем, “що...
- Роль вчителя в житті Миколки (за оповіданням “Школяр”) В творі Архипа Тесленка “Школяр” розповідається про долю хлопчика Миколки. В бідній селянській родині він найстарший, і є ще кілька малих дітей. Батьки у нього неграмотні. Автор з симпатією змальовує хлопчика: “Такий школярик гарнесенький був: сумирненький, сором”язливенький, млявенький, як дівчинка”. Хлопчику дуже подобалось вчитися, він був допитливим і жадібним до...
- Трагічна доля підгірського селянина у творах Франка Свої оповідання і новели Іван Франко називав частками автобіографії. З самої юності він почав збирати матеріал для створення грандіозної картини дійсності або для змалювання образу “суспільності в різних її верствах, у різних змаганнях, працях, заробітках, стражданнях, поривах, ілюзіях, настроях”. Франко любив свій рідний край, його вічнозелені смереки, його невмовкаючу музику...
- Людина й доля у творах Булгакова Людина кидає виклик долі, прагнучи переграти життя. В “Мольере” маркіз сідає грати крапленими картами із самим Людовиком, символом земної могутності й закону. Особливого роду “азарту” не далекі в Булгакова навіть вищі сили, яким, здавалося б, нема чого катувати долю через передвіщене результату. Але ні, гра можливостей і “варіантів” потрібна й...
- Доля сільської дівчини у творах Квітки-Основ’яненка Значне місце у творчості Г. Ф. Квітки-Основ’яненка посідають сентиментально-реалістичні повісті “Маруся”, “Козир-дівка”, “Сердешна Оксана”, “Щира любов”. Центральним персонажем кожної з них виступає сільська дівчина. V кожної із них своя доля, але є в цій долі щось спільне для всіх дівчат – кожна із них, по-своєму звичайно, переживає найсвітліше у житті...
- Доля освіченої дівчини у творах О. Кобилянської З іменем Ольги Юліанівни Кобилянської у нашій прозі пов’язане опрацювання нової теми – долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю міщанського середовища. Письменниця гостро відчувала нерівноправне пригноблене становище жінки в тодішньому суспільному житті, яку сковувало, за словами О. Кобилянської, “рабство родинне і рабство суспільне”. У ті часи не...
- “Доля жінки-покритки у творах Шевченка” Сьогодні в суспільстві панує думка, що жінка – це слабка стать, а значить, до неї має бути особливе ставлення. Я до цієї думки ставлюся нормально. Але якщо ми подивимося на нашу історію, на історію життя простих українців у минулому, то зрозуміємо, що в ті часи ніякого особливого ставлення до жінок...
- Доля “втраченого покоління” у творах Ремарка Ремарк був солдатом і свої фронтові переживання переніс у літературну творчість. 1929 року рокам “На Західному фронті без змін” приніс Ремарку світову славу. Письменник розповів про своє покоління, яке стало жертвою війни. Його називали “втраченим”. Головний герой роману Пауль Ноймер каже: “Нам було по вісімнадцять років, ми тільки починали любити...
- Твір на тему – Трагічна доля підгірського селянина у творах Івана Франка І. Франко написа велику кількість прозових творів із галицького селянства, яке він добре знав, бо сам із нього вийшов. Тема розорення та пролетаризації селянства майстерно втілена в оповіданні “Добрий заробок” (1881 р.), в якому правдиво показано життя безземельних селян Галичини. Непосильні податки, беззаконня, розорення бідняцьких господарств і пролетаризація селянських мас...