Доля письменника і його утвору в романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”

1. Багатоплановість добутку. 2. Євангельські мотиви. 3. Нерозривність добра й зла. 4. Загальнолюдські цінності роману Що б робило твоє добро, якби не існувало зла? М. А. Булгаков М. А. Булгаков – найбільший російський письменник з дуже й дуже непростою літературною долею.

Так зложилося, що більша частина його добутків стали відомі читачам тільки після смерті автора. Роман “Майстер і Маргарита” став головним добутком всього життя письменника. Роман “Майстер і Маргарита” – сложнейшее багатоплановий добуток. У ньому порушені самі

різні питання, відповідь на які читач повинен знайти сам. Особливе місце в романі займають глави, які розповідають про останні дні земного життя Ісуса Христа.

Це інтерпретація Євангелія від Матфея. Питання релігійної й загальнолюдської моральності ставляться в цих главах. Ми довідаємося про Иешуа.

Це зовсім особлива людина, теперішній святий. Иешуа вірить у доброту людей, уважає, що в кожному є божа іскра й прагнення ксвету. Але праведник не ідеалізує навколишніх. Він усвідомить, що люди володіють не тільки позитивними якостями, є в них і пороки.

Цей дуалізм, по суті своєї, і представляє вічну боротьбу

добра й зла. У кожній людині є добро й зло. Це вічний хід речей, і смертні не можуть порушити його. Протягом усього роману ми бачимо боротьбу добра й зла. Ця боротьба поза часом і простором.

Добро й зло нерозривно зв’язані, без зла не може бути добра. Читач осягає ці істини завдяки незвичайним героям роману. Дуже велике значення має професор Воланд.

Легко догадатися, що це сам сатана У романі “Майстер і Маргарита” піднімаються важливі загальнолюдські питання про сенс життя, про душ, про Бога. На найперших сторінках виявляється, що атеїзм неспроможний перед чимсь вищим. Булгаков виступає в цьому романі як містик. І містичні мотиви не можуть залишити читачів байдужими. Однак містика в романі не самоціль, хоча вона прекрасна.

Особливість добутку в тім, що воно побудовано, як роман вромане. Дія здійснюється у двох часах – у Москві 30-х років і в древнім місті Ершалаиме (Єрусалимі). У Москві з’являється сатана, що має намір улаштувати, відповідно до древніх традицій, весняний бал повні. У древнім місті Ершалаиме римський прокуратор Пілат судить бродячого філософа Иешуа, виносить йому смертний вирок.

Ці сюжети зв’язані завдяки Майстрові. Саме він виступає як автор добутку про Иешуа. Майстер з’являється як людина, якому відкрилася істина, невідома навколишнім Сам Майстер живе в Москві 30-х років. Містичні мотиви органічно вплітаються в канву добутку, змушуючи читача в черговий раз задуматися про щось дуже й дуже важливому, зокрема про духовність.

Уже на самому початку добутку ми бачимо бесіду войовничого атеїста з дияволом. На жаль, Берліозові в голову не приходить, що у світі є сили більше могутні, чим він може собі представити. Чим закінчується його впевненість в абсолютний розум?

Трагедією Загибель Берліоза в сутності виправдана. Не може й не повинен людина жити без духовності, без віри в бога й диявола, адже людське життя, по суті, так тендітна й уразлива. І без віри в те, що є могутні сили, це життя не має змісту. У романі “Майстер і Маргарита” кожний відповідає за свої вчинки.

Могутність Пон тия Пілата не може врятувати його від покарання за те, що він так розпорядився долею Иешуа. На по верку могутність його виявляється мнимим, втім, як і всі, чим може володіти людина. У творі Булгаков дозволять собі гостру й злу сатиру над радянською дійсністю Питання, з якими зіштовхуються люди в повсякденному житті, зокрема квартирне питання, що так псує людей, дуже актуальні в усі вре міна. Булгаков майстерно зображує побут радянської Росії, вдачі людей. Письменник з іронією помічає всі недоліки радянської действи тельности.

Він нічого не прикрашає, показує всі, як є. Особливе місце в романі займає тема любові Булгаков говорить про вічну любов і обіцяє поки зать її читачеві. Це глибоке почуття персоніфікує Маргарита. Вона знаходить сили захистити свою любов від всіх і всього. І знаходить щастя й вічний спокій зі своїм улюбленим.

У романі піднімається й тема долі художника. Доля Майстра багато в чому схожа на долю самого письменника. Трагізм Майстра в тім, що він зломлений обставинами, він неспроможний, не здатний боротися Майстер всі сили душі вклав у свій добуток. Але, на жаль, суспільство не тільки не оцінило результату його праць, але навіть висміяло їх. Це виявилося важким ударом для Майстра.

Щиросердечна хвороба наздогнала його. Однак духовне багатство й кристальна чесність Майстри врятували його. Він одержав як нагороду вічний спокій разом з коханої. Тепер уже ніхто й ніщо їх не розлучить. Височина й трагічність фіналу роману змушує задуматися про те, що всі земні цінності минущі.

І перед особою вічності ніщо не має особливого значення. Але, з іншого боку, загальнолюдські цінності однаково актуальні, поки люди люблять, страждають, до чого прагнуть, про щось мріють. Трагічна доля Майстра не випадкова.

Булгаков говорить про те, що в ті трагічні роки доля творчої особистості була незавидною Роман “Майстер і Маргарита” дійшов до читачів більше, ніж через чверть століття. Уперше публікація роману з’явилася в 1966 році в журналі “Москва”. Це стало можливим завдяки зусиллям удови письменника Е. С. Булгаковой і підтримці К. М. Симонова. Роман зробив на читачів враження, що шокує. Немудро, адже він є унікальним добутком.

Не можна не сказати й про дивну мову, якою написаний добуток. Воно не може залишити байдужим нікого. У цей час роман “Майстер і Марга рита” є одним з любимейших добутків наших сучасників


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Доля письменника і його утвору в романі М. А. Булгакова “Майстер і Маргарита”