ДЛЯ МАЛЯТ ПРО ЗВІРЯТ. П. РЕБРО “КЛАДОЧКА-ЗАГАДОЧКА”. Г. МАЗУР “ВИГАДЛИВЕ СЛОНЕНЯ”
Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного читання; розвивати мовлення, пам’ять, фантазію учнів; виховувати любов до тварин.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Мовленнєва розминка
1) Робота над скоромовкою.
На лозі – оса, а в лозі – коза.
2) Робота над чистомовкою.
На-на-на – бачу сірого слона.
Но-но-но – довгий хобот у нього.
Ну-ну-ну – яблука даю слону.
Ни-ни-ни – люблять яблука слони.
Ні-ні-ні – дайте яблук і мені.
2. Читання тексту В. Паронової
3. Робота над загадками
– Не кравець, а все життя з голками ходить. (Їжак)
– Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий сам на зріст.
На городі побував,
Нам капусту попсував.
Довгі ноги – скік та скік…
Ми погнались, він утік… (Зайчик)
– Хто в зиму холодну ходить злий та голодний? (Вовк)
– уночі не спить, мишей сторожить. (Кішка)
– З хазяїном дружить, будинок стереже.
Живе під ганком, а хвіст колечком. (Собака)
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 94-96)
1. Опрацювання вірша П. Ребра “Кладочка-загадочка”
1) Мовчазне читання
– Який у вас настрій після читання вірша? Чому?
– Про кого ви читали?
– Як ви розумієте вислів “кізочка прудка”?
– Яка пригода сталася з кізкою?
2) Виразне читання вірша.
– Дайте відповідь на питання, що стоїть у кінці вірша.
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання сторінки “Читай і збагачуй свої знання і вміння” (с. 95)
1) Читання слів у стовпчиках.
– Швидко читайте, правильно вимовляйте!
– Читання трискладових, двоскладових слів.
– Читання слів з наголосом на першому складі.
– Читання “ланцюжком”.
– Читання стовпчиків слів кілька разів, щоразу швидше і швидше.
– Читання слів-родичів.
2) Гра “Складай-читай”.
– утворіть пари слів.
Кладочка
Лежить, біжить, прудка, вузька
Кізочка
3) Гра “Розпізнай тварину за описом”.
– Сірий, полохливий, довговухий – …
– Руда, пухнаста, хитрюща – …
– Маленький, сіренький, колючий – …
4) Гра “Хвости”.
– Закінчіть речення.
Полохливий як…
Голодний як…
Хитрий як…
Сильний як…
Колючий як…
Почервонів як…
5) Робота над загадкою-добавлянкою Л. Вознюк.
3. Опрацювання сторінки “Читай і світ пізнавай”. Читання оповідання Г. Мазур “Вигадливе слоненя” (с. 95)
– Яких тварин побачили діти в зоопарку?
– Що здивувало слоненя, коли воно побачило дітей?
– Чому діти аплодували слоненяткові?
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Про яких тварин ішлося у творах?
– Що нового ви дізналися на уроці?