Цар Салтан – герой казки А. С. Пушкіна “Казка про царя Салтана і про прекрасну царівну Лебеді”
У передачі Аріни Родіонівну С. зовсім не ім’я, а як би подвоєння титулу: цар-султан. Пушкін дотепно переробляє його в С. Вийшло досить колоритне, справді казкове ім’я, що зберігає слов’янську забарвлення і натяк на незліченні “султанські” багатства. С. – цар ідеальний, уособлення мрії російського народу, батько-батюшка. Такий цар може запросто простояти весь вечір “позаду забору” і ненароком підслухати розмову трьох дівчат за пряжею. Царство С. – цілком домашнє, з добре протопленій піччю в морозний водохресний вечір.
Гвідон стає втіленням благополучної, що підкоряється дійсності. С. вірить в чудеса. Ідеальний образ С. руйнується під впливом прози життя. Затягується війна, в якій С. “б’ється довго і жорстоко”. Інтригують ткаля з кухаркою, з сватів бабою Бабаріхой і домагаються вигнання улюбленої дружини з немовлям. Але чим сильніше одурманюють вони царя чутками про чудеса, тим менше стає їхня влада над ним. Нарешті
Схожі твори:
- Цар Салтан герой казки А. С. Пушкіна “Казка про царя Салтане” Цар Салтан герой Казки А. С. Пушкіна “Казка про царя Салтане, про сина його славному й могутньому богатирі князі Гвидоне Салтано-виче й про прекрасну царівну Лебеді” (1831), написаної на основі казки, повіданої поетові Орисею Родіонівною. У передачі Орисі Родіонівни С. зовсім не ім’я, а як би подвоєння титулу: цар-султан. Пушкіна...
- Перемога добра над злом у казці О. Пушкіна “Казка про мертву царівну і про сімох богатирів” Перемога добра над злом у казці О. Пушкіна “Казка про мертву царівну і про сімох богатирів” Власне, інакше і не могло б бути: у основі цієї казки Пушкіна лежить народна німецька, а у фольклорі добро завжди перемагає, хоч само і не воює, а лише терпить. Такою ж терплячою була і...
- У чому справжня краса людини (за казками О. С. Пушкіна “Казка про мертву царівну та сімох богатирів”, О. Вайльда “Зоряний хлопчик” Та “Щасливий принц”, Г. К. Андерсена “Снячий королева”) Красива людина завжди привертає до себе увагу. Нею милуються, пишаються, на неї хочуть бути схожими. А якщо до того вона любить грати перші ролі, добре зодягнена, шляхетного походження, то може стати для когось і справжнім ідеалом, зразком людської досконалості. Пам’ятаєте, якою блискучою, прекрасною здавалася Каєві Снігова королева? За все життя...
- КАЗКА ПРО МЕРТВУ ЦАРІВНУ І СІМОХ БОГАТИРІВ РОЗДІЛ І КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ ОЛЕКСАНДР ПУШКІН КАЗКА ПРО МЕРТВУ ЦАРІВНУ І СІМОХ БОГАТИРІВ Історія створення “Казка про мертву царівну і сімох богатирів” написана О. Пушкіним у Болдіно 1833 р. В її основу було покладено розповідь Орини Родіонівни. Ось що записав поет, коли слухав казки няні: “Царівна заблукала в лісі....
- Як частини мови обирали собі царя (твір-казка) ТВОРИ НА НЕЛІТЕРАТУРНІ ТЕМИ Як частини мови обирали собі царя (твір-казка) У світі існує багато царств, та найбільшим і найсильнішим вважається царство Мови із столицею Морфологією. Тисячоліттями жителі цього царства жили дружно, підтримували одне одного: звуки складалися в слова, слова об’єднувалися в сім’ї – частини мови і складали словосполучення, речення,...
- Еліза – героїня казки Х. К. Андерсена “Дикі лебеді” Традиційний фольклорний мотив (ненависть злої мачухи) визначив долю Е. і її одинадцяти братів-принців, перетворених на диких лебедів. Для того щоб врятувати їх і повернути їм колишню зовнішність, Е. повинна виконати умову, про який уві сні їй повідала фея. Вона повинна нарвати самої пекучої кропиви, розтоптати і розім’яти її ногами, зсукати...
- Элиза героїня казки Х. К. Андерсена “Дикі лебеді” Традиційний фольклорний мотив (ненависть злої мачухи) визначив долю Э. і її одинадцяти братів-принців, перетворених у диких лебедів. Для того щоб урятувати їх і повернути їм колишній вигляд, Э. повинна виконати умова, про яке в сні їй повідала фея. Вона повинна нарвати самої жалкої кропиви, розтоптати й розім’яти її ногами, зсукати...
- Цахес герой казки Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер” Син бідної селянки фрау Лізи, безглуздий виродок, до двох з половиною років так і не навчився говорити і добре ходити, Ц. лякав оточуючих своєю зовнішністю. Його павукові ніжки, голова, котра пішла в плечі, наріст на спині, схожий на гарбуз, в поєднанні з огидним характером викликали не жалість, а радше огиду....
- Казки народів Євразії. “Про дурного тигра” (тібетська казка) ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи СКАРБНИЦЯ МУДРОСТІ Й КРАСИ Урок 3 Тема. Казки народів Євразії. “Про дурного тигра” (тібетська казка) Мета: навчати учнів розуміти пізнавально-виховний характер народних казок, їхні морально-етичні цінності; дати уявлення про те, що казки народів Європи бувають народними та авторськими, різних видів – казки про тварин, соціально-побутові, чарівні,...
- Цахес – герой казки Э. Т. А. Гофмана “Крихта Цахес по прозвонию Циннобер” Син бідної селянки фрау Лізи, безглуздий виродок, до двох з половиною років так і не навчився говорити й добре ходити, Ц. пугал навколишньою своєю зовнішністю. Його павукові ніжки, голова, що пішов у плечі, наріст на спині, схожий на гарбуз, у сполученні з огидним характером викликали не жалість, а скоріше відраза....
- Михайлик – головний герой повісті М. Стельмаха “Гуси-лебеді летять” Ось і прочитана повість. Мені вона сподобалась, бо в ній розповідається про людей, які прагнули здобути освіту, особливо дітей, що тягнулися до навчання. У повісті розповідається про дитинство самого письменника. Хто ж він, цей Михайлик? Це простий, сільський хлопчик, син бідняків. Він дуже допитливий, йому все хочеться знати, до всього...
- Казки про тварин – НАРОДНА КАЗКА РОЗДІЛ І КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ НАРОДНА КАЗКА Казки про тварин Це один із найдавніших видів народної казки, який виник тоді, коли основним способом існування первісних людей були звіроловство й полювання. Давні люди найбільше цікавилися тваринами, бо саме від них залежало виживання племені або народу. Мисливці мусили спостерігати за тваринами, наслідувати...
- Чарівні казки – НАРОДНА КАЗКА РОЗДІЛ І КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ НАРОДНА КАЗКА Чарівні казки Чарівні казки ще називають фантастичними або героїко-фантастичними. Ці назви пов’язані з тим, що характерною особливістю цього різновиду казок є перевага чарівного (фантастичного) над реальним. Чарівність проявляється в усьому: у зустрічі героїв із фантастичними істотами або силами (Дракон, Змій, Баба Яга, Кащей...
- Соціально-побутові казки – НАРОДНА КАЗКА РОЗДІЛ І КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ НАРОДНА КАЗКА Соціально-побутові казки Порівняно з іншими цей різновид народних казок з’явився набагато пізніше – приблизно в ІХ-Х ст. У соціально-побутових казках значно меншу роль відіграють елементи чарівного. Тут, навпаки, більше значення припадає па зображення реальності, сімейних стосунків, суспільних відносин, повсякденного життя людей. Героями соціально-побутових...
- Літературна казка. О. Пушкін, його казки УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС I семестр ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА (17 годин) УРОК № 11 Тема. Літературна казка. О. Пушкін, його казки Мета: ознайомити з поняттям “літературна казка”, з О. Пушкіним – видатним російським поетом, шанувальником народної казки; розвивати навички виразного читання й переказу казок, розширювати кругозір учнів, уміння давати...
- КАЗКИ (соціально-побутові). УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА Мета: розширити й узагальнити знання учнів про види народних казок, які вони читали у початкових класах; ознайомити з ознаками побутової казки; вдосконалювати вміння читати діалоги, знаходити в тексті зачин, основну частину і кінцівку; формувати вміння висловлювати моральні оцінні судження, складати характеристику дійових осіб казки; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення;...
- Літературна казка. Узагальнення. Складання казки (твір-оповідь у художньому стилі) Літературна казка. Узагальнення. Складання казки (твір-оповідь у художньому стилі) Мета: узагальнити та систематизувати знання дітей про літературну казку, їх жанрові особливості, виявити закономірності побудови казок і на цій основі вчити складати свої власні, удосконалювати навички слухання та виразного читання; розвивати комунікативні уміння, креативне мислення, творчу фантазію, уяву; виховувати почуття прекрасного,...
- “Вірші про Прекрасну Даму” загальна характеристика Цілком виразне уявлення про ранній ліриці Блоку дадуть, на наш погляд, вірші “Я чекаю призову, шукаю відповіді…”, “Сутінки, сутінки весняні…”, “Вірю в Сонце Завіту…”, “Я, отрок, запалюю свічки…”, “Заходжу я в темні храми… “,” Ми зустрічалися з тобою на заході сонця… “. “Вірші про Прекрасну Даму”, це вірші про ідеальну,...
- Казки народів Євразії. “Кентен і муха” (бельгійська казка) ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 2-4 класи СКАРБНИЦЯ МУДРОСТІ Й КРАСИ Урок 5 Тема. Казки народів Євразії. “Кентен і муха” (бельгійська казка) Мета: ознайомити учнів із соціально-побутовими казками народів Європи; закріпити знання ознак чарівної казки; удосконалювати вміння визначати частини казки – зачин, основну частину, кінцівку, визначати послідовність подій твору, виразно читати казку; розширювати...
- УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКА МУДРІСТЮ БАГАТА. ПОБУТОВІ КАЗКИ Мета: поглибити знання учнів про побутові казки, їх особливості; вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити порівнювати прочитані твори; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА Гра “Фотооко” – Прочитайте подані слова, намагаючись запам’ятати якомога більше із них. ДІДУСЬ ВОДА БАБУСЯ...