А може янголи поряд з нами?(за оповіданням Г. Маркеса “Стариган з крилами”)
Іде дощ. Пелайо з Елісендою викидають крабів, які наповзають у будинок. Краби не чарівні, а звичайнісінькі, і хвороба у їхньої дитини справжня, з високою температурою. А от янгол, який потрапив до них у двір і борсається великими крилами у багнюці – то вже диво.
І, як виявилося, зовсім не лихо він приніс і не за дитиною їхньою прилетів, щоб забрати її на небеса, а зовсім навпаки – на ранок дитина прокинулася здоровою і веселою. Може, завдяки янголу? А може, й ні. Пелайо та Елісенда цього не знають, та й не дуже переймаються, бо янгол – то для
Мови їхньої янгол не розуміє, та й вигляд має зовсім не янгольський – якийсь беззубий, маленький стариган з облисілою головою. Крила, правда, у нього є, і навіть лікар, який оглянув його, здивувався: крила ростуть так органічно в його тілі, що виникає запитання: чому вони не ростуть у людей?
Маркес – письменник, для якого чарівне і справжнє, фантастичне і реалістичне, містичне і дійсне, поетичне і прозаїчне є нерозривними.
З якогось іншого світу до людей раптом злітає янгол, а вони ставляться до нього, як до великої курки, ще й поселяють у курнику. Доглядають за ним, але зиск свій
А може, і янголові щось перепало? Дзуськи! Янгол ніби й ні до чого! Його дзьобають кури, вишукуючи в ньому “космічних паразитів”, безбожники кидають у нього камінням, а один “сміливець припалив йому залізякою бік, і очі старого наповнилися слізьми”.
Оце такі люди. Ну, майже як кури, а то й гірше, бо кури хоч тілу янгольському допомагали, а люди дошкуляли і фізично, і морально.
То хто ж хворий – янгол, який не може злетіти, чи оці люди, для яких цирковий інтерес, прагнення розваг, жага збагачення перекриває щось вище, більше, цінніше?
Думаю, що Маркес хоче показати байдужість людини до всього – вона вже звикла до різних див, то й янгол – просто звірина, не більше того. “… і подивився Господь Бог на землю, і ось вона розтлінна: тому що всяка плоть спотворила шлях свій на землі…” Бог насилає потоп на землю, щоб очистити скверну, знищити зло. Маркес використовує біблійний варіант: дощ іде вже три доби, і в цей час з’являється постраждалий янгол.
Якби людина зупинилася і подумала, вона б зрозуміла, що це знак Божий, це випробування, послані з небес, щоб установити рівновагу добра і зла, щоб врятувати людей. Але не тільки прості люди не мають шанобливості до янгола, не вміють захистити нещасного старого і церковні служителі. Крила для них не доказ янгольської приналежності, а от документ, папірець від самого Папи міг вирішити усе. Але листування “могло б тривати поки світу й сонця”…
З весною янгол почав набирати сил, Він відроджується, як і земля, стає молодшим, дужим, злітає в небо і покидає цих людей, які так і не змогли, не захотіли знайти з ним спільної мови. На очах у Елісенди – сльози, але не від того, що їх покинув янгол, а від того, що вона ріже цибулю. її почуттів не вистачило навіть на такий простий людський вчинок.
Маркес символічно, через натяки і алегорію показує єство сучасної людини, яка з усього хоче мати самий тільки зиск і не помічає, що незвичайне, святе, рятівне – поряд.
Дуже часто так буває у житті: людина чекає чогось більшого, мріє про краще, і не помічає того, що це “краще” вже є, його тільки потрібно помітити і прийняти.
Я думаю, що кожен може у своєму житті віднайти такого втраченого янгола. Я через свою дурість втратив друга, бо поряд були ніби і. Тепер я розумію свої помилки, і в мене теж часом виступають їй. І вони зовсім не від цибулі…
Схожі твори:
- Символічний сенс зустрічі людей із янголом (за оповіданням Г. Маркеса “Стариган з крилами”) Гарсіа Маркес відомий своїми творами в стилі “магічного реалізму”. Реалізм письменника у внутрішній правдивості. А щодо магії, то вона проявляється у символіці та міфологізації творів. Яскравим прикладом “магічного реалізму” є Оповідання “Стариган з крилами”. Твір починається нібито зовсім прозаїчно. Внаслідок довготривалого дощу краби підповзають до будинків. В родині Пелайо хворіє...
- За бідного янгола замовлю слово… (За оповіданням Г. Г. Маркеса “Стариган з крилами”) Думаю ніхто не заперечить, що проза письменика Г. Г. Маркеса, родом із Колубмії, є по справжньому повчальною та філософською. 1972 р. він написав оповідання притчу “Стариган із крилами”. Коментарі по більшій мірі у книзі від автора відсутні. Габріель Маркес не описує та не оцінює події і людську поведінку. Автор дає...
- Можливо, янголи поряд Твір За оповіданням Г. Маркеса “Стариган з крилами”. Іде дощ. Пелайо з Елісендою викидають крабів, які наповзають у будинок. Краби не чарівні, а звичайнісінькі, і хвороба у їхньої дитини справжня, з високою температурою. А от янгол, який потрапив до них у двір і борсається великими крилами у багнюці – то...
- Чи с серед людей місце ангелам? Твір за оповіданням Г. Маркеса “Стариган з крилами” У оповіданні колумбійського письменника Габріеля Гарсіа Маркеса “Стариган з крилами” зображено маленьке містечко – безрадісну сіру місцевість. Навкруги бруд, дощ, морські молюски, що гниють на березі. Саме до бідних, знедолених життям мешканців занедбаного містечка, сходить ангел. Того ангела дуже важко розпізнати; це не прекрасна небесна істота з чин тими білими...
- Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми (за новелою Г. Маркеса “Стариган із крилами”) Новела Габріеля Гарсіа Маркеса “Стариган із крилами” – це тонкий сплав міфологічного і реального. Жителі невеликого села Пелайо й Елісенда заклопотані своїми справами. Чоловік збирає на своєму подвір’ї крабів, які, рятуючись від води, повзуть у їхній будинок, а дружина сидить біля ліжка хворого сина. Дощ не вщухає уже третю добу,...
- Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми в оповіданні Габріеля Гарсіа Маркеса “Стариган із крилами” Хто може однозначно розрізнити, де закінчується абсурд реальності, а де починається фантазія будь-якого письменника? З одного боку, життя настільки різноманітне, що в ньому можуть бути надзвичайні збіги обставин чи просто ситуації, що не вкладаються у звичні рамки, а з іншого, – хіба свідомі пись-менники-реалісти завжди дотримувалися лише фактів? Художнє слово...
- Характерні риси “магічного реалізму” в оповіданні Г. Маркеса “Стариган з крилами” “Магічний реалізм” полягає в органічному поєднанні реалістичних та фантастичних рис, побутового та міфологічного погляду на життя. В літературі цього напрямку нероздільно існують уявне та дійсне. В кожному творі прихована таємниця. Латиноамериканська література є провідною в написанні творів у стилі “магічного реалізму”. А найбільш відомий автор – Гарсіа Маркес Набув світової...
- Хто зрозуміє ангела? Конспект уроку: Гарсіа Маркеса “Стариган із крилами” Мета: допомогти учням зрозуміти ідею твору, мотиви поведінки персонажів, їхні характери; відпрацьовувати навички аналізу художнього твору; виховувати почуття милосердя, взаємодопомоги, тривоги за долю ближнього, доброти; розкрити характери образів; окреслити коло основних проблем твору. Обладнання: портрет Гарсіа Маркеса, малюнки учнів. Епіграфи: Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу,...
- Коли повернеться ангел? (За новелою Г. Маркеса “Стариган з крилами”) За біблійними легендами, ангели уявляються людям прекрасними юнаками з чудовими, як у лебедів, білими крилами. Це зразки досконалості, добрі охоронці людської душі. Недаремно говорять “ангельський вид”, “ангельський голосочок”, “не людина, а ангел”. У новелі Г. Маркеса “Стариган з крилами” говориться про ангела – старенького діда, що впав обличчям у грязюку,...
- Сенс зустрічі Старигана з людьми (в оповіданні Г. Марнеса ” Стариган з крилами ) Габріель Гарсіа Маркес – колумбійський письменник і публіцист, Нобелівський лауреат (1982), один з найяскравіших представників “магічного реалізму”. У своїй творчості виразив дух культури Південної Америки, розкрив самобутні уявлення про світ її мешканців, відтворив “поезію буднів”, якою вона поставала в свідомості латиноамериканців. Найвищу літературну премію письменнику присудили “за романи й оповідання,...
- Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми в оповіданні “Стариган із крилами” Хто може однозначно розрізнити, де закінчується абсурд реальності, а де починається фантазія будь-якого письменника? З одного боку, життя настільки різноманітне, що в ньому можуть бути надзвичайні збіги обставин чи просто ситуації, що не вкладаються у звичні рамки, а з іншого, – хіба свідомі письменники-реалісти завжди дотримувалися лише фактів? Художнє слово...
- Матеріали до вивчення оповідання Г. Гарсіа Маркеса “Старий з величезними крилами” Величезний успіх роману “Сто років самотності” став для Габріеля Гарсіа Маркеса не тільки джерелом радості, а й нових турбот. “Тепер я повинен, – говорив письменник в інтерв’ю напередодні сорокаріччя, – довести сотні тисяч невідомих мені людей, котрі придбали мій роман, що ця книга не була, як висловився один критик, щасливою...
- Габріель Гарсіа Маркес. “Стариган із крилами”: у пошуках методичних варіантів Урок-дослідження: Магічний реалізм як засіб застерегти людство від духовної деградації Тема. Зображення моральної деградації людства. Мета: визначити своєрідність латиноамериканської літератури, особливість “магічного реалізму” як поняття; проаналізувати образну структуру оповідання “Стариган з крилами”; розкрити концепцію світу (за Маркесом) як світу-в’язниці, світу-пекла; з’ясувати особливості композиції твору та своєрідність поетичних засобів виразності в...
- Тест на людяність (за новелою Г. Маркеса “Стариган із крилани”) Усе життя людство на щось скаржилося і часто зводило очі до неба у німому проханні допомогти. Хіба мало в кожного лиха, негараздів! От якби ангел з неба прилетів та й допоміг в усьому. Отож Габріель Гарсіа Маркес і уявив собі таку ситуацію. До скромної родини, в якій хворіла дитина, одного...
- “Про що Габріель Маркес попереджає людство у творі “Стариган з крилами” Відомий колумбійський письменник, лауреат Нобелівської премії 1982 року Габріель Гарсіа Маркес вважається одним з найяскравіших представників магічного реалізму. У своїх творах письменник яскраво та глибоко висвітлює дух культури народів Південної Америки, розкриває самобутні і незвичайні уявлення про оточуючий світ жителів цього континенту і відтворює так звану “поезію буднів”, яка виникла...
- Стариган з крилами (переказ стисло) Отець Гонзага перед тим, як стати священиком, був дроворубом. Зазирнувши крізь сітку до курника, він пробубонів молитву, а тоді попросив відчинити двері, щоб ближче придивитись до цього безпорадного діда, який більше скидався на велику старезну курку, ніж на людське створіння. Дід сидів у кутку, розправивши крила, які сохли на сонці:...
- Стариган із крилами скорочено – Гарсія Маркес У родині рибалки Пелайо та його дружини Елісенди сталося нещастя: захворіла єдина дитина. Одного ранку, повернувшись з моря, Пелайо побачив на своєму подвір’ї Старенького діда з крилами. “Він був одягнений, як жебрак, череп його був лисий, як коліно, рот беззубий, як у старезного діда, великі пташині крила, обскубані та брудні,...
- СТАРИГАН ІЗ КРИЛАМИ – ГАБРІЕЛЬ ГАРСІЯ МАРКЕС У родині рибалки Пелайо та його дружини Елісенди сталося нещастя: захворіла єдина дитина. Одного ранку, повернувшись з моря, Пелайо побачив на своєму подвір’ї старенького діда з крилами. “Він був одягнений, як жебрак, череп його був лисий, як коліно, рот беззубий, як у старезного діда, великі пташині крила, обскубані та брудні,...
- Аналіз оповідання “Стариган з крилами” з позицій “магічного реалізму” Запитання для дослідження. – Як розвивається фантастична подія? – Як співіснують фантастичне і реальне в оповіданні? – Яке походження фантастики Г. Гарсіа Маркеса? – Опишіть обстановку, в якій відбуваються події. – В чому філософсько-етичний сенс появи ангела у селі? – В чому особливості створення художньої дійсності оповідання: фантастичної і реальної...
- Маркес Габріель Гарсія Стариган з крилами (інша версія переказу) (скорочено) Дощ не вщухав уже третю добу, із напівзатопленого подвір’я краби заповзали до будинку. Пелайо тільки те й робив, що знищував їх. У дитини всю ніч був жар, і батьки думали, що то в неї від смороду крабів. З вівторка світ став похмурим, небо й море були однакового попелястого кольору, тож...