ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ”

І семестр

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Зранку злива здивувала –

Всю пилюку позмивала:

З листя, з прутиків лози,

Із сухої дерези.

Після зливи і грози –

Світ чистіший від сльози.

Г. Чубач

Вода, водичка, підводний, водій, водяний.

Мило, милуватися, мильниця, милитися, мильце.

Гуси, гусячий, гусінь, гусак, гусятниця.

– Прочитайте прислів’я, поясніть їх значення.

(Слово до слова – зложиться мова.)

ВІД ДОБ РО ГО СЛО BA І ЛІД РОЗ МЕР ЗА Є

(Від доброго слова і лід розмерзає.)

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

– Які жанри усної народної творчості ви знаєте?

– Чому приказки, прислів’я, загадки називають народними творами? Хто їх автор?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву (с.21).

– Які твори називають авторськими?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Про що пише автор?

– Чи не здається вам, що автор наділив дерева людськими властивостями? Поясніть свою відповідь.

– Які слова допомогли вам почути, як шумлять дерева, зрозуміти їх настрій?

– Як дзюркоче в гайку струмочок?

– Як бринить у саду бджілка?

– Послухайте вірш і відгадайте його назву.

Сонечко всміхнулось,

Вийшло

на поріг,

З лісом привіталось

І заплакав сніг.

Розбіглися струмочки

По усій землі,

Пташки, немов дзвіночки,

Співають на гіллі.

– Які слова вам допомогли відгадати, що автор змальовує весну?

Фізкультхвилинка

– За назвою вірша “Прийшла осінь” здогадайтеся, які картини природи намалює словом його автор.

– Послухайте, як змальовує осінь у своєму вірші поетеса М. Хоросницька.

Нарядилась осінь

В дороге намисто,

Золоте волосся

Розплела над містом.

Кольорові фарби

Вийняла з кишені

І малює осінь

Жовтим по зеленім.

Здогадатись можна

В парку по деревах:

Є червона фарба

В неї і рожева…

Ще й відтінків різних

Безліч осінь має,

А стрункі ялини

Боком обминає…

Їй не шкода фарби

Й часу ні хвилини –

Колються нечемні

Сосни та ялини.

– Які слова допомогли вам відчути красу і різнобарвність осені?

– Яке з поданих речень може бути початком забавлянки? (Ой чук-чуки, чуки-на!)

– Визначте настрій вірша, у якому є такі слова: чудова погода; найкраща погода.

– Як ви вважаєте, чому завдання вам запропонувала саме авторська скринька?

– Спробуйте передбачити, які твори чекають на зустріч із вами.

– Чим вони можуть бути схожі на твори з розділу “Народні дитячі пісні та малі жанри”?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Який розділ ми почали вивчати?

– Які твори чекають на зустріч із вами?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати загадки про птахів, щоб загадати їх однокласникам.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

ВСТУП ДО РОЗДІЛУ “АВТОРСЬКІ ВІРШІ ТА МАЛІ ЖАНРИ ДЛЯ ДІТЕЙ”

Categories: Конспекти уроків

Links