Психологічні аспекти ефективності рекламного звернення

Психологія реклами в світі, після не особливо вдалих спроб “відсунути” власні інтереси споживача на задній план, в останні десятиліття знову звернулася до їх детального вивчення. Чому у однієї людини реклама активізує мотивацію скористатися рекламованим, а в іншої – ні? Від чого залежить сприйняття реклами різними особистостями?

Відомо, що ефективність рекламної кампанії в комерційній, політичній та соціальній рекламі – це, насамперед, ефективність рекламного звернення, яке неодноразово повторюється для кращого запам’ятовування

та впливу на людину – об’єкт. Це, власне, мистецтво створення іміджу товару, методи формування позитивної установки на товар та послугу засобами реклами.

Реклама має на меті покращити сприйняття людиною певного товару. Якщо вона робить це відповідно до мети рекламодавців – вона є ефективною. А погана реклама, маніпулювання та обман, в свою чергу, можуть погіршити сприйняття товару, і, на певній межі, просто відвернути покупців від нього.

Імідж товару або послуги повинні підтвердити високу думку покупця про самого себе, задовольнити соціальну мотивацію гордості, успішного суперництва,

престижу, честолюбства, а також наслідування авторитетів людей, що для споживача є взірцями.

Власний приклад: косметика “Максфактор” позиціонується як косметика для професіоналів, в роликах беруть участь зірки шоу-бізнесу. Імідж товару в даному випадку грає на соціальній мотивації жінок долучитися до світу успіху, “зірок”, на потребі у визнанні через гарну зовнішність.

О. Феофанов наводить приклад з “кадилаком”, який має імідж авто для “процвітаючих, успішних людей”. “Таким чином, “імідж” придбаного товару в поданні покупця підкріплює його приналежність до тієї соціальної групи, з якою він хотів би себе ідентифікувати”.

Фактично, вся ефективна практика реклами на сьогодні базується на тому, що людина, згідно теорії мотивації Герцберга, цікавиться придбаними товарами для того, щоб задовольнити свої “вищі” потреби: соціально виділитися, привернути до себе увагу, захистити своє почуття гідності, отримати схвалення оточуючих, престиж, мотивувати себе на досягнення успіху. Таким чином споживач робить вибір з власної волі, збагачує тим самим свою індивідуальність, стає партнером, а не опонентом рекламіста, як сталося б у випадку, коли ним намагаються маніпулювати; а завданням психологів реклами стає в першу чергу вивчення потреб людей, що належать до різних соціальних груп, визначення їхніх мотивацій та пріоритетів, а потім розробка відповідного рекламного повідомлення, яке має донести до людей, що саме цей товар задовольнить їхні потреби. Це досить складне завдання.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)

Психологічні аспекти ефективності рекламного звернення