КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ЮРІЙ ЗБАНАЦЬКИЙ ЛЕЛЕКИ

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Юрія Збанацького; розкрити красу і своєрідність його оповідань; удосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів, уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; розвивати спостережливість, творчу уяву; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Ра-ра-ра: дуже рада дітвора.

Арк-арк-арк: ми поїдем в зоопарк.

Ро-ро-ро: доберемось на метро.

Ру-ру-ру: в зоопарку кенгуру.

Ру-ру-ру: риє кріт собі нору.

Ру-ру-ру: заєць обдира кору.

Ра-ра-ра: закінчилася в нас гра.

2. Робота над скоромовкою

Гра “Дощик”

Діти читають хором:

– накрапає дощ (тихо);

– дощ пускається сильніше (голосніше);

– злива (голосно);

– дощ слабшає (тихіше);

– дощ припинився (читання припиняється).

Кукурудза на городі

Дивувалась своїй вроді:

Милувалась дуже-дуже

Наче в дзеркало в калюжу.

Білі зуби, коса довгенька,

Та сукня гарна, зелененька.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра “Хто краще?”

Конкурс на краще виразне читання оповідання Юрія Збанацького “Лелеки” (с. 146-147) (до слів “…Ніяк не могло зважиться злетіти вгору…”).

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Відгадайте загадку.

У червоних чобітках,

В білому халаті,

Він весною прилетів

І сидить на хаті. (Лелека)

– Чи хвилюєтеся ви за долю лелеченяти?

– Чи вдасться йому злетіти з гнізда?

– Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання оповідання Юрія Збанацького “Лелеки” (с. 147-149)

1) Гра “Передбачення”. Робота в групах.

– Складіть продовження оповідання.

2) Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання учнями.

– Чи справдилися ваші передбачення?

– Чиє продовження є найближчим до авторського?

3) Словникова робота.

– Прочитайте у правому стовпчику тлумачення, доберіть до них відповідні слова із лівого стовпчика.

Притьмом

Даремно, не досягнувши мети

Глитало

Теплі, південні краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи

Ірій

Дуже швидко, поспіхом

Марно

Жадібно, квапливо ковтало

Фізкультхвилинка

4) Повторне виразне читання оповідання учнями.

5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

– Якими спостереженнями із життя лелек поділився з вами автор?

– Коли він розповідає про лелек із захопленням, а коли – з тривогою?

– Яке горе спіткало лелечу сім’ю?

– Які думки і почуття викликала у вас розповідь про це?

– Простежте, як змінювався настрій у лелеченяти.

– Якою була лелечиха?

– Що вас найбільше вразило в її поведінці?

6) Гра “Засічка-кидок”

За командою “кидок” усі діти починають читати напівголосно текст.

За командою “засічка” зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.

Цей текст таким саме чином читають ще раз, але не більше трьох разів.

Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг – “засічка” поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.

2. Гра “Живі картини”

– Опишіть картину останньої зустрічі лелечихи з лелеченям шляхом постановки “живих картин”.

3. Гра “Голосування ногами”

Діти встають у дві шеренги – права шеренга: “я вважаю, що твердження правильне”; ліва шеренга: “я вважаю, що твердження неправильне”.

– Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне, тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?

– Що нового і цікавого дізналися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти розповідь про те, як склалася доля лелечати.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ЮРІЙ ЗБАНАЦЬКИЙ ЛЕЛЕКИ