Брати Грімм. Казка “Пані Метелиця”

УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

I семестр

НАРОДНА КАЗКА

(5 годин)

УРОК № 7

Тема. Брати Грімм. Казка “Пані Метелиця”

Мета: розкрити зміст і головну думку казки; зацікавити творчою спадщиною братів Грімм; удосконалювати навички виразного, вдумливого читання, переказу фольклорних творів; розвивати усне мовлення школярів; виховувати працелюбність та доброту, почуття поваги до культури інших народів.

Обладнання: портрети братів Грімм, збірки їхніх творів, ілюстрації до них.

Теорія літератури: народна казка, конфлікт, герої-персонажі.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

– У народі завжди вірили, що працьовита й добра людина, хоча інколи й страждає, проте все одно отримує винагороду за своє праведне життя й стає щасливою. Тому про це у різних народів складено безліч казкових історій. Є така казка і в збірці братів Грімм, називається “Пані Метелиця”. Через що сумувала героїня, чому раділа, чому не залишилася жити у доброї господині, ми дізнаємося, познайомившись із цим твором. І кожен має зрозуміти, чому, читаючи цю казку, ми, сучасні люди, вболіваємо за героїню, засмучуємось або відчуваємо полегшення, коли історія закінчується добре для доброї людини, а зла й вередлива справедливо покарана.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Розповідь учнів

про відомих збирачів фольклору

2. Переказ самостійно прочитаних казок братів Грімм

3. Визначення в казках головного конфлікту, реального та фантастичного

IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

1. Виразне читання казки братів Грімм “Пані Метелиця” з коментарями вчителя та поясненням незнайомих і малознайомих слів та виразів

– Пасербиця – нерідна дочка для одного з подружжя;

– гидка – негарна;

– попелюшка – та, що виконує найбруднішу роботу в домі;

– починок – намотані на паличку нитки;

– мачуха – нерідна мати, дружина батька;

– лаяти на всі заставки – дуже голосно й образливо;

– знепритомніла – втратила свідомість;

– відлягло від серця – заспокоїлася;

– пряжене – тушковане, приготовлене на слабкому вогні;

– бракує – не вистачає;

– брама – ворота з надбудовою;

– цямрина – частина колодязя, що виступає над землею;

– терен – колючий чагарник;

– загадувати роботу – давати завдання щось зробити;

– гадаючи – думаючи.

2. Обмін враженнями про прочитане

– Що найбільше в казці сподобалося? Чому?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Поєднайте означення з особами та предметами, які вони характеризують:

VI. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати й переказувати казку “Пані Метелиця”; зробити ілюстрації.

VII. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа “Мікрофон”

Продовжте речення:

– Німецька казка “Пані Метелиця” нагадує мені…

– Найкраще читав (читала), (працював (працювала)) на уроці…

– Мені здається, що ця казка….

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Брати Грімм. Казка “Пані Метелиця”