Французький композитор. В 1857 закінчив Паризьку консерваторію, де займався в А. Ф. Мармонтеля (фортепьяно), Ф. Бенуа (орган), П. Циммермана й Ш. Гуно (контрапункт і фуга), Ф. Галеви (композиція). В 1858-60 жил в Італії. Блискучий піаніст, Бізе відмовився від концертної діяльності, цілком присвятивши себе композиторській Творчості. Уже перший великий Твір Бізе – симфонія C – dur (1855, опублікована в 1935) свідчить про самобутнє дарування композитора. У ній виявилися характерні для його стилю отточенность форми, чіткість викладу, 60-і г г. для Бізе – час
творчого становлення: були створені ліричні опери “Шукачі перли” (1863) і ” Пертская красуня” (по романі В. Скотта, 1866). Обидві опери не мали успіху
Події франко-прусской війни й Паризької Комуни сприяли твердженню демократії, поглядів композитора і його прагнень до правдивого, реалістичного мистецтва. В 70-і г г. – період творчої зрілості Бізе – створена опера ” Джамиле ” (по поемі ” Намуна ” А. Мюссе, 1871), Музика до драми А. Доде ” Арлезианка ” (1872). Опанувавши ритмоинтонационними особливостями народних наспівів, майже не прибігаючи до цитат, Бізе вірогідно відтворив у цих добутках
характер східної й провансальської музики. Ці партитури відрізняють майстерне володіння виразними засобами оркестру. Великою популярністю користуються 2 оркестрова сюїти з музики до ” Арлезианке ” (1-я складена автором, виконана в 1872; 2-я – композитором Э. Гиро, виконана в 1885). Опера ” Кармен ” (по новелі П. Мериме, 1875) – одна з вершин французького оперного реалізму. Її герої – прості люди із сильними й суперечливими характерами. В опері втілені іспанський національний музичний колорит, многослойность і многоликость народних сцен, напружений хід драматичних подій. На прем’єрі в театрере “Опера комік” (1875) ” Кармен ” була різко негативно зустрінута буржуазною публікою. Успіх опері принесла постановка в тому ж році у Відні в редакції Гиро (розмовні діалоги замінені речитативами, в 4-й акт включені балетні сцени на музику з ” Пертской красуні” і ” Арлезианки “). ” Кармен ” стала однієї із самих популярних опер у світі. П. И. Чайковський писав в 1880, що “це в повному розумінні слова шедевр”.