Захист проекту “У природи немає поганої погоди…” за мотивами твору С. Маршака “Дванадцять місяців”
УСІ УРОКИ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС
I семестр
ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА
(17 годин)
УРОК № 29
Тема. Захист проекту “У природи немає поганої погоди…” за мотивами твору С. Маршака “Дванадцять місяців”
Мета: розвивати в учнів творчі здібності, ініціативність та здатність працювати в команді; дослідницький пізнавальний інтерес; вміння самостійно знаходити інформацію; орієнтуватися в ній та використовувати її, представляти у вигляді оформленого результату діяльності.
Обладнання: оформлені папки, відео-презентації,
Тип уроку: нестандартний урок, літературне свято; за традиційною методикою може певною мірою бути схожим на бесіду з позакласного, додаткового читання.
ХІД УРОКУ
I. Оголошення теми й мети уроку, мотивація навчальної діяльності школярів
– Сьогодні у нас незвичайний урок. Ви захищатимете проект, над яким групи працювали протягом останніх двох тижнів. Те, що людина невіддільна від природи, ви вже зрозуміли давно. Тому і в усній народній творчості,
II. Захист проектів
Порядок захисту – за жеребкуванням.
1. Завдання спільне для всіх команд
За 2-3 хвилини придумати назву команди, емблему та девіз (афоризм, ключове слово, прислів’я, які б висвітлювали тему й ідею роботи).
2. Презентація проектів
Орієнтовний зміст проекту
– Опис пори року в науковому стилі (з підручника, з енциклопедії);
– народні прикмети, прислів’я, приказки;
– вірші поетів різних народів, короткі оповідання;
– власна творчість;
– символіка образів (зима – холод, старість; весна – оновлення, відродження, юність і под.);
– перегляд ілюстрацій (зроблених художниками та учнями);
– прослуховування аудіо-записів із коментуванням;
– перегляд відеоматеріалів;
– інсценування (місяці з п’єси-казки С. Маршака “Дванадцять місяців”).
Завдання для всіх груп. Зробити висновки з почутого й побаченого. (Природа прекрасна в усі пори року, в усіх її виявах; людина невіддільна від природи, тісно з нею пов’язана. Природа часто описується в літературі, у фольклорі, а інколи навіть є дієвою особою, як у казці С. Маршака “Дванадцять місяців”; до природи треба ставитися бережливо, з повагою, як це робила Пасербиця.)
3. Конкурс костюмів “Міс Природа”, “Містер Природа”
4. Визначення найкращого захисту проекту за допомогою символів (заготовлюються сніжинки, квіточки, ягідки, листочки за кількістю учнів)
Кожен учень підходить до столу і вкидає у скриньку (вазу) відповідний символ.
III. Рефлексія
Оцінювання та самооцінювання зробленого: що вдалося, над чим треба ще попрацювати; хто відчув задоволення від роботи, а хто – ні, чому; хто помітив у собі задатки лідера, організатора; кому важко робити вибір, виступати перед аудиторією.
IV. Домашнє завдання
Підготуватися до тематичного оцінювання.