Художня майстерність А. И. Куприна
Олександра Івановича Куприна ми знаємо як визнаного майстра короткого оповідання, автора чудових повістей. У них він створив широку багатопланову картину російського життя кінця XIX – початку XX століття. “Людина прийшла в мир для безмірної волі творчості й щастя” – ці слова з купринского нарису можна бути б взяти епіграфом до всьому його творчеству. Великий життєлюб, він вірив, що життя стане краще. Мрія про щастя, про прекрасну любов – ці мотиви наішли своє відбиття у творчості Куприна. Куприн пише про любов із властивим йому високим
Його майстерність проявляється в описі кожної деталі події, у точної характеристике людей і навколишньої їх простановки. Мені б хотілося показати це на прикладі його чудового произведення “Гранатовий браслет” – расрозповіді про велику нерозділену любов, “яка повторюється тільки один раз у тисячу років”. Початок оповідання глибоко символічно: “У середині серпня, перед народженням молодика, раптом наступили відвратительние погоди, які так свойственни північному узбережжю Чорного моря”. Опис похмурої, сирий, дуже поганої погоди
За образом “молодого місячица” могла ховатися головна героїня оповідання Віра Миколаївна Шеина, дружина проводирі дворянства, а похмурою погодою було все її життя… “Але до початку вересня погода раптом різко й зовсім зненацька перемінилась. Відразу наступили тихі, безоблачние дні, такі ясні, сонячні й теплие, яких не було навіть у липні”.
Ця зміна і є та сама фатальна любовь, про яку мова йде в оповіданні. Причому Куприн указує на несподіванийность такої зміни. Так само неожиданно ввірвалася в життя княгині Віри Миколаївни любов невідомого їй человека. Саму княгиню Віру Миколаївну Куприн описує як незалежну, царствено спокійну, холодну красуню: “…
Віра пішла в матір, красуню англійку, своїй високою гнучкою фігурою, ніжним, але холодною особою, прекрасними… руками”. Віра Миколаївна зображується Куприним як жінка, гідна навартої, “святої” любові.
Куприн создает також яскравий портрет генерала Аносова – “гладкого, високого, срібного старця”. Не дивно, що саме генералу, людині, навченому життєвийним досвідом, має бути змусити Віру Миколаївну поставитися до любові таинственного незнайомця більш серйозно. Своїми міркуваннями про любов генірал сприяє тому, що його внучка може з різних сторін подивитися на своє життя з Василем Львовичем Генералові Аносову належать пророческие слова: “… може бути, твій жизненний шлях, Верочка, перетнула іменале така любов, про яку марять дружинщини й на яку більше нездатні чоловіки”. Саме генералові автором довірено зробити дуже важливий, мающий величезне значення в цьому оповіданні висновок: щира любов украй рідка й доступна тільки деяким і тільки гідним її людям.
За все життя Аносов не зустрів жодного подібного приклада, але він продовжує вірити в піднесену любов і передає свою віру Вірі Миколаївні Швидка розв’язка історії, що тривала більше восьми років, наступає, коли Віра Миколаївна одержує подарунок на день народження. Цим подарунком був символ тої самої любові, у яку вірив генірал Аносов і про яку мріє кожна жінка, – гранатовий браслет. Він ценен Желткову тим, що його носила “покойная матінка”. Крім того, старинний браслет має свою історію: по сімейному переказі він має властивість повідомляти дарунок передбачення його жінці, що носить, і охороняє неї від насильницької смерті.
І Віра Николаевна справді зненацька предсказивает: “Я знаю, що ця людина вб’є себе”. Куприн-Художник для посилення цього пророкування порівнює п’ять гранатів браслета з “п’ятьома червоними, кровавими вогнями”. И княгиня, засмотревшись на браслет, із тривогою восклицает: “Точно кров! ” На жаль, значення браслета Вера Миколаївна зрозуміла занадто поздале.
Її долає занепокоєння. “І всієї її думки були прикуті до тому невідомому людині, який вона ніколи не бачила й навряд чи побачить”. Княгиня знову й знову згадує слова генірала Аносова й мучається найтяжким для неї питанням: що це було – любовь або божевілля?
Останній лист Желткова ставить усе на свої місця: “Я не винуватий, Віра Миколаївна, що Богові було завгодно послати мені, як величезне щастя, любов до Вас”. Він не проклинає долю, а йде з жизні, іде з любов’ю в серце, несучи її із собою й говорячи улюбленої: “Так святится ім’я твоє! ” В оповіданні “Гранатовий браслет” Куприн майстерно створює трохи цимволических образів, на яких будується фундамент оповідання і які несут у собі весь його ідейний зміст. У ньому автор проявляє себе як талановитий художник, що вміє не тільки розкрити самі глибинні людські почуття, але й вселити в читача віру в їхню чистоту й височину. У своїх творах Куприн восстворює навколишню дійсність у всіх дріб’язках.
Спостережливість автора часом вражає нас. А буває, малейшая деталь може сказати про человеке все. Наприклад, “чистий, милий, але слабкий і жалюгідний” підпоручик Ромашов з “Двобою” думає про себе в третій особі. І відразу перед нами з’являється прораз небагато смішного, невпевненого в собі парубка, що хотіл би здаватися значним. А непробичний дарунок Олеси з однойменного оповідання підкреслюється тим, що вона не має нічого загального з місцевими “дивчатами, особи яких носять таке одноманітне перелякане вираження”.
Олеся впевнена в собі, у її рухах присутнє шляхетність, витончена помірність. У Куприна ми знаходимо також замечательние замальовки природи, так чи інакше пов’язані з описуваними їм подіями. Опис чудесного виноградника й сходу сонця в “Суламифи” передує появі гарної дівчини, дзвінка голос якої зливуется із многоголосьем природи.
З полесской чаклункою Олесей ми зустрічїмся на тлі таємничого лісу, зздающего враження незвичайності всього що відбувається. Розквітаюча весняна природа супроводжує запикдение любові Олеси й Івана Тимофіювича, а прощаємося ми з героями, коли бушує стихія. Художня майстерність Куприна, я думаю, бере джерела в його глибокому знанні життя. Він любив і приймав життя такий, яка вона є, і усмоктував її всією своєю істотою.
Тому ззданние Куприним образи настільки живі, що ми співпереживаємо їм як близьким людям
Схожі твори:
- Художня майстерність Куприна Олександра Івановича Куприна ми знаємо як визнаного майстра короткого оповідання, автора чудових повістей. У них він створив широку багатопланову картину російського життя кінця XIX – початку XX століття. “Людина прийшла в мир для безмірної волі Творчості й щастя” – ці слова з купринского нарису можна бути б взяти епіграфом до...
- Художня майстерність Купріна Олександра Івановича Куприна ми знаємо як визнаного майстра короткого оповідання, автора чудових повістей. У них він створив широку багатопланову картину російського життя кінця XІX – початку XX століття. “Людина прийшла в мир для безмірної волі творчості й щастя” – ці слова з купринского нарису можна бути б взяти епіграфом до...
- Художня майстерність О. І. Купріна Олександра Івановича Купріна ми знаємо як визнаного майстра короткого оповідання, автора чудових повістей. У них він створив широку багатопланову картину російського життя кінця XІX – початку XX століття. “Людина прийшла у світ для безмірної волі творчості і щастя” – ці слова з Купрінського нарису можна було б взяти епіграфом до...
- “Любов настільки всесильна, що перероджує нас самих…” (Ф. М. Достоєвський). По добутку А. И. Куприна “Гранатовий браслет” 1. Тема любові у творчості письменників. 2. Куприн – поет любові. 3. “Гранатовий браслет” – оповідання про “святу” любові Любов. Цій темі присвячено стільки віршів, написано стільки добутків. Мабуть, жоден письменник або поет не обійшов цю тему у своїй творчості. Для когось це було сладостное почуття, що дарує щастя й...
- Мрія автора про сильну й безкорисливу любов (по повісті А. И. Куприна “Гранатовий браслет”) Тема любові – основна у Творчості Куприна. На його думку, саме любов дає можливість розкритися всім самим прекрасним сторонам людської душі. Почуття піднімає людей над сірою повсякденністю й стає вищим вираженням їхньої природної рівності, над яким не владні ні станові забобони, ні людські закони. У такій любові Куприн бачить вище...
- Символіка в оповіданні А. И. Куприна “Гранатовий браслет” Олександр Іванович Куприн – один із самих талановитих російських письменників. Визнаний майстер короткого оповідання, автор чудових повістей, він зумів показати у своїх добутках широку, різноманітну картину російського життя кінця минулого й початку нинішнього століття. “Людина прийшла в мир для безмірної волі творчості й щастя” – ці слова з купринского нарису...
- Чому більша, теперішня любов пройшла мимо?(по повісті А. И. Куприна “Гранатовий браслет”) А. И. Куприн – російський письменник-реаліст другої половини XIX – нач. XX в. в. Для мене його творчість цікаво тим, що тісно переплетено з його враженнями, роздумами, часто автобиографично. Яких-небудь шістдесят п’ять років розділяють нас із письменником, а це не такий вуж і великий строк. Напевно, тому багато дій, думки,...
- Біографія Куприна Олександра Івановича Народився в Пензенській губернії в сім’ї чиновника. Після смерті батька, залишившись без засобів до існування, сім’я переселилася в Московський овдовілий будинок. В 1877 році Куприн був відданий у Разумовский пансіон, де мав можливість підготуватися в середнє військове училище. 1880-м – 2-я Московська військова гімназія, реорганізована в кадетський корпус, а потім...
- Тема любові в прозі Куприна А. И. Куприн – майстер художнього слова – подарував миру прекрасні добутки про неминущі людські цінності. Неможливо обійти такі добутки, як “Суламифь”, “Олеся”, “Гранатовий браслет”, у яких звучить тема піднесеної любові й жіночності. Протестуючи проти вульгарності й цинизма суспільства, продажних почуттів, “зоологічних” проявищ інстинктів, письменник створює дивні по красі й...
- Поетика добутків А. И. Куприна Поетика добутків А. И. Куприна. Із твоєю любов’ю, з пам’яттю про неї Всіх королів на світі я сильней. У. Шекспір Важко знайти письменника або поета, що обійшов би у своїй Творчості тему любові, як, втім, важко знайти людину, серце якого ніколи не зігрівало це почуття. Любов творить чудеса: вона здатна...
- Основні теми й ідеї добутків А. И. Куприна У літературі взагалі, а в російській літературі в осо-бенности, проблема взаємин людини й ок-ружающего його миру займає дуже істотне ме-сто. Особистість і середовище, індивідуум і суспільство – про це міркували багато російських письменників XIX століття. Плоди цих міркувань відбилися в багатьох стійких формулах, наприклад, у відомій фразі: “Середовище заїло”. Помітно...
- Людина й суспільство в добутках А. І. Куприна (“Гранатовий браслет”, “Олеся”, “Гамбринус”) Особистість і середовище, індивідуум і прощество – про це міркували многие росіяни письменники XІX століття. Заметале загострився інтерес до цієї теми наприкінці XІX – початку XX століття, в епоху, переломну для Росії. У дусі гуманистических традицій, успадкованих від класиків, розглядає це питання А. І. Куприн. Мир героїв Куприна строкатий і...
- Художня майстерність Григіра Тютюнника Григір Михайлович Тютюнник належить до тієї когорти творців української прози, до якої увійшли Роман Іваничук, Євген Гуцало, Володимир Дрозд, Валерій Шевчук. Його творчість – на диво відверта і чесна, багатогранна і проста, повна непідробної сердечної теплоти, глибоко національна, доволі колоритно відбиває конкретну історичну добу, але разом із тим є утвердженням...
- Художня майстерність повісті “Кайдашева сім’я” Більше ніж століття відділяє нас від часу написання I. Нечуєм-Ле-вицьким повісті “Кайдашева сім’я”, але життя героїв, їхні вчинки і поведінка хвилюють нас і зараз. У чому ж секрет такого довголіття літературного твору? Мені здається, найперше, у художній майстерності автора. I. Нечуй-Левицький не бере предметом дослідження якихось визначних, незвичайних подій, не...
- Художня майстерність Васильченка у повісті “Талант” Твори С. Васильченка залишають по собі незабутнє враження, і не стільки своїм змістом, скільки формою, художнім втіленням. Кожен рядок (якщо це не діалог) – ніби пісня. Пейзажі, монологи, авторська розповідь – суцільні закодовані картини, символічні та метафоричні. Важко сказати навіть, який художній прийом у С. Васильченка улюблений. Осіннє листя не...
- Тема любові в оповіданні А. И. Куприна “Гранатовий браслет Тема любові піднімається А. И. Куприным у багатьох добутках. Ніжна й самовіддана Олеся, трепетна Суламифь, що віддало життя за свого улюбленого, гордо-спокійна князівна Віра – ці прекрасні жіночі образи викликають замилування силою своїх почуттів і залишаються в пам’яті читача. В оповіданні “Гранатовий браслет” тема любові розкривається в особливому аспекті –...
- Поезія любові (по добутках А. И. Куприна й И. А. Буніна) Але коли для щирої любові Страждання завжди необхідно, Те, видно, уже такий закон долі. Навчимося зносити його з терпеньем… В. Шекспір Л. Н. Толстой говорив, що скільки серць, стільки й пологів любові. Це дуже вірно. Я прочитала багато книг про любов, насамперед російську класику (особливо сподобалися мені повісті й оповідання...
- Художня майстерність Чехова-Оповідача Антон Павлович Чехов – найбільший гуморист. Нам відома безліч його розповідей, хоч і маленьких, але дивно цікавих. Яким же образом Чехов домагається такого результату? Спробуємо розібратися в цьому на прикладі розповіді “Товстий і тонкий”. Заголовок, як завжди, дуже точний Уже з нього ми довідаємося про головні діючі особи. Але відразу...
- Художня майстерність давньоруської літератури Незважаючи на велику літературу, присвячену давньоруському мистецтву, його методологія вивчена мало, а художні принципи залишаються майже не дослідженими. Більше повезло техніці живопису, про яку існує ряд спеціальних робіт Тим часом з письмових джерел можна витягти досить цікавий матеріал, що стосується художньої структури мальовничого добутку. Одним з таких джерел є “Навчання...
- Любов безкорислива, самовіддана, що не чекає нагороди (по оповіданню И. А. Куприна “Гранатовий браслет”) Любов безкорислива, самовіддана, що не чекає нагороди (по оповіданню И. А. Куприна “Гранатовий браслет”) Часом ми так далекі від реальності в наших мріях, що чергове повернення до дійсності приносить нам біль і розчарування. І ми біжимо від найменших неприємностей життя, від її холодності й нечутливості. У своїх рожевих снах ми...